Alternativ til olie og elvarme.

Hejsa

Til december overtager jeg et hus fra 60-erne, hvor de i starten af 80-erne blev etableret 1. sal. Huset er ialt 155 m2. Det opvarmes i øjeblikket med et ældre oliefyr i stueetagen og på 1. sal med elvarme. Dvs. der er ikke trukket rør op på 1. salen. 

Jeg kan jo se at dette er en meget dyr form for opvarmning og tænker der kan spares mange penge ved at skifte til anden opvarmningsform. Spørgsmålet er nu hvad skal man vælge og hvad koster det. 

1. Der ligger fjernvarme i gaden, så første mulighed tænker jeg er at installere fjernvarme og trække rør op på 1. salen. 

2. Installere luft-vand varmepumpe og trække rør på førstesalen. 

3. Luft-luft varmepumpe i både stueetagen og på 1. sal. 

Hvilke af disse tre alternativer tænker i vil være bedst og hvad vil de koste at etablere?

Jeg tænker selvfølgelig også på hvor meget jeg fremadrettet vil kunne spare på varmeudgiften, ved de forskellige alternativr. 

Håber der er nogle der kan hjælpe en førstegangskøber af Villa. 

Hejsa Til december overtager jeg et hus fra 60... Vis hele indlægget
73 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Møns klint ! er det ikke der Skoda har akselerations prøve bane fra 0 til 100 på under 3 sek.

Skulle vist være noget med 9,2 m. pr. sekund gange 9,2 m. pr. sek.

  • Hej.

Jeg er næsten sikker på du mangler noget med sec i anden potens.

I gamle dage kunne jeg godt finde ud af det, men det kan jeg ikke lige nu

mvh


 varmetossen

Tæt på håndværker 9.82= tyngdekraften i newton I DK
Annonce

Aner ikke hvad anden potens betyder

Da jeg gik i skole var regning mit værste fag, så jeg kan lægge sammen trække fra gange og dividere og det var så det væsentligste. Eller som en sagde: når du skal betale så er 2 + 2 = 3 Når du skal have så er 2 + 2 = 4.  Men så 9,82 x 9,82  = 96,4324 x 9,82 = 96,96618 o.s.v.

9.82xm/s2= tyngdeaccelerationen.
Skrevet af LL1 på 25-12-2014 19:30
9.82xm/s2= tyngdeaccelerationen.

Det er så i det lufttomme rum. Luftmodstanden har en ikke ubetydelig betydning da den stiger med hastighedsforøgelsen i anden potens - d.v.s fordobles hastigheden stiger luftmodstanden til det firedobbelte.

 

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Og det kan især mærkes hvis man køre mc uden kåbe, der skal holdes godt fast når man er over 150 kmt.

Jep, lidt som når man springer faldskærm, der afhænger overfladearealet også af hastigheden. Men der er stadig et max.
Der er yderligere 23 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis