Hvor svært kan det være ?? byg en cnc maskine

Hej alle jer herinde

Nu har min mand fablet i 1 år om at han ønsker at bygge sig en cnc maskine, så han kan lave sjove skilte til børneværelset og andre kreative ting, men der er ikke sket noget endnu da han åbnbart syntes det ser svært ud.

Nu har jeg så uden hans viden læst nk samtlige artikler je kunne finde herinde, og links.. og set videoer youtube.. så nu har jeg selv fået blod på tanden på at lave en uden hans viden.. MEN:

ja det ser og vikernoget komliceret med de motorer, styrprint og ditten og datten der åbenbart skal passe ssmmen, så nu spørger jeg JER til råds... for i lader til at have helt styr på dette som var det at vaske tøj for en kvinde men her er lige nogle spørgsmål:

--f.eks. NEMA 23 el. 34 og hvad de nu hedder hvad betyder det tal ?

--er der nogle faldgrupper jeg skal passe på som nybegynder ?

-- er et budget på ca. 5000 kr. for lidt til en ordenlig cnc ? tænker he på præsis skæring og hastighedpå skærejobbet.

 jeg tænker at ville lave en maskine der er 1m lang x 80 cm bred, men kan jeg lave det i MDF ? og er der nogle der har en "model tegning" man kan få så man kan få skåret delende ud et andet sted ?  Godt nok er jeg en kvinde, men med det her super forum herinde vil jeg nok mene jeg kan få lavet en cnc min mand vil misunde ..  

Hej alle jer herinde Nu har min mand fablet i... Vis hele indlægget
43 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har 2 stk. CNC controllere til salg 1.000,- kr pr. stk.
begge er indbygget i kasse med strømforsyning og er til parallel port og har 4 akser og stepper drivere, kan bruges med MACH3.
Hej nu har jeg bygget maskinen og er nu ved at fører ledninger, men firmaet har ikke mailet mig manualet.
Men jeg er total grøn omkring omkring det eletroniske så hvis nogle kunne give mig en super klar forklaring omkring det at fører ledninger, hvordan de små kontakter skal stå, ovs og hvordan man skal forstå hvordan jeg i det hele tagen ender med at få kontakt til computeren. Jeg fatter ikke hvordan jeg skal sætte ledningerne rigtig til driverne feks....hjælp derude!
Hej nbjerge
Det kræver nok et minimum af information om hvad det er for en maskine eller Kit som du har gang i ☺
Hej , jeg købte denne
http://www.ebay.com/itm/262014311715

Prøv at kigge denne video igennem:

https://www.youtube.com/watch?v=0D2uYMVrglw

Den forklarer noget omkring breakout boarded, og så prøv samtidig at sammenlign det med den dokumentation som der findes for dit kit på Ebay:

http://www.ebay.com/itm/3Axis-Nema2...2014311715

Hvis ikke der fulgte noget som helst med da du købte det, så skal du nok sørge for at gemme/print en kopi af dokumentationen, så du har den når du skal koble det hele sammen, og evt. sidenhen fejlsøge eller udskifte stumper på maskinen 

Tro mig, dokumentation er guld værd, når man skal fordybe sig i teknikken efterfølgende.

Annonce
Tusind tak, linket var en kæmpe hjælp
Nu er jeg tæt på mål.:-)

Det lyder godt 
Det kræver jo så næsten nogle billeder af din færdige maskine og måske en lille video som viser den i bevægelse 

Så strandede jeg her ved samling af ledninger fra breakout board til driver.

jeg kan overhovedet ikke få nogen kontakt og kan ikke finde på mere, så nu er jeg nød til at få jer eksperter til

at hjælpe mig.

Når jeg finder en video som ligner bare lidt den driver jeg har så står der ikke det samme på den så jeg er meget i tvivl om hvad der skal føres sammen ovs

Jeg har vedhæftet den sidste samling som heller ikke giver liv i noget somhelst, jeg har også prøvet at lave forskellige indstillinger inde i ports and pins ud fra youtube videoer men ingen til giver liv i motoren.

Jeg er 100 % sikker på at ledninger fra motoren er rigtig men ellers ved jeg snart ikke hvad man gør.

Jeg har set nogle driver der står der cw+ cw- ovs og jeg ved ikke hvad er hvad på min, er der nogle der kan oversætte ?

 

Du må se flere videoer om det :-)
Han er god til at forklare og der er mange afsnit.
https://www.youtube.com/watch?v=-8FX3NGj9Kc
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også