Helt nyt tag er vådt på undersiden efter regnskylle

Hej, jeg er helt ny på dette forum. Har lige et spørgsmål ang. et helt nyt tag som er lagt på for 14 dage siden.

Må det blive så vådt på undersiden efter en regnskylle??

Jeg spørger fordi jeg intet aner om det, vil da bare synes det burde være tørt.

Se video optaget i dag: http://youtu.be/SFHARUw5cWY

På forhånd tak for jeres viden.
Hej, jeg er helt ny på dette forum. Har lige et... Vis hele indlægget
36 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er godt at høre og godt det endte lykkeligt og at i slap økonomisk 😊👍🏾
Bobnielsen skrev den 05-11-2023 07:24:09

Der kom syn og skøn på. Efterfølgende blev hele taget lagt om for tømrerens regning. Lægteafstand og overlap på stenene var ikke overholdt. Det endte med at blive et godt tag, som fortsat er tæt i dag. 🙂

Så du er grundlæggende endt godt tilfreds med Danflock her 10 år senere? 

Det er normalt at et nyt tegl/beton tag er fugtigt på undersiden indtil porerne er tætnet af bl.a. pollen. Derfor lægges der i dag altid undertag grundet tætheds/isoleringskravene.

En anden gang er det ikke skide mart at henvise til en privat video på Youtube der kræver login.

Et tagprojekt løber i dag nemt op i en halv million eller mere. Her så mange år senere så forstår jeg stadig ikke at det er en debat at ofre/spare de småpenge imod den sikkerhed som undertaget giver.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 04-04-2026 16:22:13

Et tagprojekt løber i dag nemt op i en halv million eller mere. Her så mange år senere så forstår jeg stadig ikke at det er en debat at ofre/spare de småpenge imod den sikkerhed som undertaget giver.

/BOFH 

Det handler måske om, at hvis man udskifter et eksisterende tag uden undertag med i øvrigt ellers fine lægter, vil man spare en del på blot at skifte til Danflock vs fast undertag osv. 

Jeg fastholder mine tidligere udsagn, om at undertage har skabt lige så mange problemer, som det har løst, og jeg kan kun anbefale Danflock systemet. Mvh Orla Nautrup Dansk Bygningsundersøgelse
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis