Helt nyt tag er vådt på undersiden efter regnskylle

Hej, jeg er helt ny på dette forum. Har lige et spørgsmål ang. et helt nyt tag som er lagt på for 14 dage siden.

Må det blive så vådt på undersiden efter en regnskylle??

Jeg spørger fordi jeg intet aner om det, vil da bare synes det burde være tørt.

Se video optaget i dag: http://youtu.be/SFHARUw5cWY

På forhånd tak for jeres viden.
Hej, jeg er helt ny på dette forum. Har lige et... Vis hele indlægget
36 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Beklager - men uden at være fagmand forbeholder jeg mig retten til at sige det er et lo...-tag. Nyt tag og man kan allerede se ud igennem - jeg ville være ret skuffet! Jeg synes det enten er udtryk for dårlig vejledning eller man har været for ivrig efter at spare penge ved at fjerne undertag og lidt ekstra timer fra projektet.

Huller med lysgennemgang og intet undertag er en garanti for fygesne og slagregn ind på loftet som du allerede har oplevet - især på sigt når efterårets blade har gjort velcroen snasket og vinterens frost og sne har arbejdet det fra hinanden.

Orlas udsagn omkring udfordringer ifm ventilation vil være der uanset om man bygger med eller uden undertag.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Jeg ville også være temmelig bekymret, når der der så mange store åbninger i tagfladen. Specielt ved taggennemførringer.

Hvis taget, som jeg kan læse mig til kan lægges uden undertag, vil jeg bede om en udtalelse fra producenten i forhold til de billeder du har taget omkring selve oplægningen og fastgørelsen. Igen specielt omkring gennemføringerne ser det noget suspekt ud.
Kontakter producenten, hvis han ikke kan/vil se fejl på taget.
Den beslutning er "taget".
Der lægges tusindvis af m2 tag af den type og med samme lysgennemgang og fugtaftegninger på undersiden i regnvejr hvert år.

Byggefejl er jo min hverdag, og jeg har endnu ikke haft en sag med DanFlock sten som disse

Skrevet af Orla Nautrup på 13 maj 2014 17:40
Der lægges tusindvis af m2 tag af den type og med samme lysgennemgang og fugtaftegninger på undersiden i regnvejr hvert år.

Byggefejl er jo min hverdag, og jeg har endnu ikke haft en sag med DanFlock sten som disse

Tænker også mest på tætningen ved taghætterne og de sidebindere du tidligere nævnte.
Annonce
Skrevet af Orla Nautrup på 13 maj 2014 17:40

Nej alting sker sikkert helt i overensstemmelse med producentens specifikationer.

Man mindes i flæng K21 tegl fra lysbro - skumgummi fuge i falsen og så kunne man undgå undertag - idag ligger der stadig masser af m2 tag med k21 tegl og de er utætte fordi fugen idag er nedbrudt.

Humlen er at den oprindelige løsning fra producenten var fejlbehæftet og jeg tror historien kommer til at gentage sig med Danflock på en eller anden vis. Ydermere er emnet blevet debatteret her på sitet tidligere ;-)

http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/165495

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Det jeg kender som det største problem med Lysbro K21 var at de smuldrede, men rigtigt skumgummistrimlen mørnede også væk.

Danflock systemet er mere end 20 år gammel, så det må jo snar vise sig hvis det er noget "hø"
Bob Nielsen, jeg har netop læst dit opslag og folks mange gode kommentarer.
Jeg ved godt det er en hel del år siden nu, men hvordan gik det med mødet med tømreren og hvordan går det med taget i dag, her 7 år senere?

Jeg håber alt kom til at gå bedst muligt for dig.

Venlig hilsen Sprutmix 
Der kom syn og skøn på. Efterfølgende blev hele taget lagt om for tømrerens regning. Lægteafstand og overlap på stenene var ikke overholdt. Det endte med at blive et godt tag, som fortsat er tæt i dag. 🙂
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis