Helt nyt tag er vådt på undersiden efter regnskylle

Hej, jeg er helt ny på dette forum. Har lige et spørgsmål ang. et helt nyt tag som er lagt på for 14 dage siden.

Må det blive så vådt på undersiden efter en regnskylle??

Jeg spørger fordi jeg intet aner om det, vil da bare synes det burde være tørt.

Se video optaget i dag: http://youtu.be/SFHARUw5cWY

På forhånd tak for jeres viden.
Hej, jeg er helt ny på dette forum. Har lige et... Vis hele indlægget
36 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Umiddelbart falder stenene ikke specielt godt i "hak" men om det er tilladt de åbner sådan eller ej ved jeg ikke.. men tvivle temmelig meget.

Hvis ikke Tømreren kan/vil se problemet vil jeg i dit sted straks tage fat i importøren og lade ham kommentere på dit Youtube klip og se om ikke han straks vedkender det ikke er OK, og mon ikke så din tømrer bliver lidt mere medgørlig...

Men fortsæt endelig med at fortælle hvad der sker i sagen, mon ikke vi er en del her på LDS der gerne vil følge sagen...

Velkommen her på LDS iøvrigt.. kan se du er rimelig ny, og stort set kommer fra "mit" område :-)

MVH Njord

MVH Njord
Ja, vi er helt klart flere, der meget gerne vil høre om det arbejde, der er udført her, er i orden.
Ved Danflock tagsten er det almindeligt, at man kan se lys i de vandrette overlæg, og det er heller ikke ualmindeligt, at der ses fugt på undersiden ved nyoplagte tagten i regnvejr.

Skrevet af Orla Nautrup på 11 maj 2014 22:14
Ved Danflock tagsten er det almindeligt, at man kan se lys i de vandrette overlæg, og det er heller ikke ualmindeligt, at der ses fugt på undersiden ved nyoplagte tagten i regnvejr.

Så du mener det ser ok ud og der ikke er grund til bekymring?
Jeg har jo ikke set taget, så om det er ok eller ikke, kan jeg jo ikke sige, men der vil altid være noget lysgennemgang i vandrette overlæg som jeg skrev.
Annonce

Skrevet af Orla Nautrup på 12 maj 2014 06:01
Jeg har jo ikke set taget, så om det er ok eller ikke, kan jeg jo ikke sige, men der vil altid være noget lysgennemgang i vandrette overlæg som jeg skrev.

Du kan se det her http://youtu.be/SFHARUw5cWY
Jeg ser kun 2 fejl på videoen:

Taghætter er ikke tætnet jvf. monteringsanvisningen (side 25) og der er særlig stor lysgennemgang her med risiko for snefygningsskader.

Der er tilsyneladende ikke monteret sidefalsbindere på hver 2. tagsten som anvist i monteringsanvisningen (side 21), og hvis dette ikke er gjort, risikerer man afvisning af stormskader fra forsikringen p.g.a. konstruktionsfejl!

Jeg kan ikke se om samlingen mellem taghætte og ventilationsrør er udført korrekt?

Der er ikke opfugtning eller lysgennemgang ved/på tagsten ud over hvad der er normalt efter min mening (lægter bliver jo ikke opfugtede og det drypper ikke).

Da du har valgt en tagbelægning uden undertag, har du jo fuldt udsyn til sådanne ting, og nyd at du ikke skal slås med de problemer som et undertag kan give (skimmelsvampe, manglende ventilation m.m.)
Skrevet af Orla Nautrup på 12 maj 2014 08:43
Jeg ser kun 2 fejl på videoen:

Taghætter er ikke tætnet jvf. monteringsanvisningen (side 25) og der er særlig stor lysgennemgang her med risiko for snefygningsskader.

Der er tilsyneladende ikke monteret sidefalsbindere på hver 2. tagsten som anvist i monteringsanvisningen (side 21), og hvis dette ikke er gjort, risikerer man afvisning af stormskader fra forsikringen p.g.a. konstruktionsfejl!

Jeg kan ikke se om samlingen mellem taghætte og ventilationsrør er udført korrekt?

Der er ikke opfugtning eller lysgennemgang ved/på tagsten ud over hvad der er normalt efter min mening (lægter bliver jo ikke opfugtede og det drypper ikke).

Da du har valgt en tagbelægning uden undertag, har du jo fuldt udsyn til sådanne ting, og nyd at du ikke skal slås med de problemer som et undertag kan give (skimmelsvampe, manglende ventilation m.m.)
Du er en guttermand Orla 

Tusinde gange nemmere at tage den snak med tømreren nu.
Må lige tjekke samlingen mellem taghætte og ventilationsrør, smider måske et par billeder op senere i dag.

Fik taget lidt billeder i dag, som måske viser udluftningshætter og slanger bedre.
https://www.dropbox.com/sh/8k25yiq1c68095c/AACGPvrKVOFyyMaqovfN3Ca6a

Kan godt se at de sidefalsbindere sidder lidt tilfældig.
Tømreren kommer forbi en af de nærmeste dage, så må vi se hvad han har at sige.m
[code] https://www.dropbox.com/sh/8k25yiq1c68095c/AACGPvrKVOFyyMaqovfN3Ca6a[/code]
Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis