Den evige krig.

Nu regeringen mener mener der skal mere fartkontrol til på de danske veje (læs flere penge i kassen), faldt jeg lige over denne åbenlyse importvare. www.phantomplate.com/

Mig rammer det nye tiltag nok ikke, da folk generelt klager over jeg møder til tiden.

PS. Det er sprayen jeg tænker på, plastikpladen vil få en hver betjent til og trække slikkepinden omgående. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Nu regeringen mener mener der skal mere... Vis hele indlægget
41 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af jenshøj på 16 dec 2013 11:43

Jeg har aldrig forstået denne ensidige fokus på trafikdrab. Der dør 300 mennesker i trafikken om året. Fin nok, de ligger i en kiste og er begravet. Det er da meget værre med dem, som bliver lemlæstet, og skal leve resten af deres liv i et smertehelvede og med funktionsnedsættelse. Det er muligt, at du ikke af dine tal kan se en sammenhæng mellem bøder og drab - men måske der er en mellem bøder og tilskadekommende?

Vil umiddelbart tro, uden at have fundet tal der underbygger det, at der er samme forhold mellem alvorlige ulykker med og uden dødelig udgang når så store befolkningsgrupper sammenlignes. 
Mht. trafikdrab, så har den idiot der kørte en 13 årig ihjæl idag fået 2 ÅR, flot.

Jeg håber fandme han får helvede hedt i fængslet. Det er jo ikke første gang han bliver taget. Så jeg retter lige mit indlæg til "der skal sidde gps tracker i bilen,samt en alko lås".

http://ekstrabladet.dk/112/article2174983.ece

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Både sprut og hash, og så 2 år!! Hvorfor er der rabat på at køre en person ihjel i påvirket tilstand ift. i fuldskab at stikke en person ihjel? Er begge handlinger ikke renlivet mord?? Jeg FATTER ikke retssystemet.

Hvad ville en alkolås hjæpe? Den kan bare omgåes, især af en sådan psykopat. Han skal jo ikke investere i nogen alkolås.
Det er blot at straffe ordentlige mennesker, der aldrig ville drømme om at køre hash- og sprutkørsel. Virker de i øvrigt på hash og anden narkotika? Jeg ville skulle investere i 5-6 sådanne alkolåse til måske 10.000 kr. stykket, fordi et sådant hæsligt møgdyr ikke må fjernes fra trafikken.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 16 dec 2013 15:11
Både sprut og hash, og så 2 år!! Hvorfor er der rabat på at køre en person ihjel i påvirket tilstand ift. i fuldskab at stikke en person ihjel? Er begge handlinger ikke renlivet mord?? Jeg FATTER ikke retssystemet. 
Uden at forsvare retssystemet, men kun for at forklare filosofien bag straffeudmålingen.

Det man ønsker at straffe er forsættet til at begå en forbrydelse. 
Skattesvig gennem længere tid straffes hårdere end simpel vold begået på gaden fordi man siger, at den der begår skattesvig har en hensigt om at gøre det. Han har siddet og planlagt sine handlinger og udtænker, hvordan han skal gøre for at slippe for at betale sin skat.
Den der kommer i skænderi på gaden og i affekt stikker et par slag til modstanderen handler spontant og har ikke en planlagt hensigt om at gøre skade. Det har derimod den, der sidder hjemme og beslutter at han vil tage over til sin skyldner og stikke ham et par på hovedet.

Når en spritbilist påkører og måske dræber en tilfældig person har han ikke haft til hensigt at begå personskade. Han har sat sig i sin bil for at køre i den, ikke andet. At han burde vide og burde erkende, at det kunne blive konsekvensen er vi helt enige om. Men det er grunden til, at han ikke straffes for overlagt mord, men kun for uagtsomt manddrab. 

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Jo jo, men det er svært at se forskel på at sætte sig bag rattet, gang på gang, spritstiv og skæv af narko og så i en rus at stikke en anden ihjel.
Jeg lærer nok aldrig at forstå strafudmålinger. Så lige en eller anden kriger, der havde svindlet forsvaret for 25.000 kr. Han fik også 2 år, dog 18 måneder her af betinget.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Skrevet af Chr. på 16 dec 2013 17:10
Uden at forsvare retssystemet, men kun for at forklare filosofien bag straffeudmålingen.

Det man ønsker at straffe er forsættet til at begå en forbrydelse. 
Skattesvig gennem længere tid straffes hårdere end simpel vold begået på gaden fordi man siger, at den der begår skattesvig har en hensigt om at gøre det. Han har siddet og planlagt sine handlinger og udtænker, hvordan han skal gøre for at slippe for at betale sin skat.
Den der kommer i skænderi på gaden og i affekt stikker et par slag til modstanderen handler spontant og har ikke en planlagt hensigt om at gøre skade. Det har derimod den, der sidder hjemme og beslutter at han vil tage over til sin skyldner og stikke ham et par på hovedet.

Når en spritbilist påkører og måske dræber en tilfældig person har han ikke haft til hensigt at begå personskade. Han har sat sig i sin bil for at køre i den, ikke andet. At han burde vide og burde erkende, at det kunne blive konsekvensen er vi helt enige om. Men det er grunden til, at han ikke straffes for overlagt mord, men kun for uagtsomt manddrab. 

Chr.
Det minder mig om den gang en rocker blev anklaget for at have stukket en anden rocker til døde med en 20cm lang kniv på Cafe søpavillonen.

Dommeren: Vil du erkende at du stak afdødei brystet 23 gange med denne kniv?
Rocker: ja, men jeg vidste ikke at han døde af det.
Dommeren: Ved du ikke at når man stikker en mand i brystet 23 gange med en 20cm lang kniv, at så kan man dø af det ?
Rocker: nej jeg er ikke læge...

Og det med bilen, så må man sige at den er det bedste mordvåben der findes, du får en lille dom jævnfør Chr,s forklarering, i forhold til at skyde eller noget andet "i fuldt overlæg"   



Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
At køre bil i spiritus eller anden form for beruset tilstand burde straffes væsentligt hårdere, og slår man så et andet meneske fordærvet eller ihjel med dræbermaskinen så bare ind på livstid.
Det hjælper ikke at frastage kørekortet for en længere periode, for her hvor jeg bor er der adskillige der forlængst har mistet retten til at køre noget der kan bevæge sig med mere end 30 kmt. Aligevel køre de både person og vare biler, det får de får kun en lille bøde for i forhold til hvad de kan tjene på kørslen.
Jeg så lige, at Nordsjællands Politi opfordrer til at man tager kontakt til dem, hvis man kender nogen, der jævnligt kører sprit. Politiet vil så tage kontakt til pågældende og se om ikke man kan få sat en alkoholafvænning i stand, så man på den måde kommer problemet lidt i forkøbet fremfor at de skal tages "på hjulene" eller når det er gået galt.

Jeg har absolut kun afsky til overs for spritkørsel og andre former for beruselse, når man fører motorkøretøj, men jeg kan godt se det nyttige i at hjælpe problembørnene fremfor at de skal slå andre til lirekassemænd.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Det var så for en gangs skyld en vældig begavet udmelding, Politiet der kom med. Jeg hørte/så den med glæde i går.
Kunne man så kombinere straffen for gentagen sprutkørsel med en tvangsafvænning, evt. ved at lukke spiritisten inde, indtil vedkommende var afvænnet, ville en del være nået. Det kan ikke være rigtigt at man sætter forbryderens tarv over ofrenes, menneskerrettigheder eller ej.
Normalt er jeg ikke meget for "stikkervirksomhed" men lige netop sprut- og narkokørsel kan få mig til at gå på akkord med mine principper. Det er jo slet ikke sikkert, at det kun er "de andre", der kan blive ramt af en spiritist.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af Håndværkeren på 16 dec 2013 22:59

At køre bil i spiritus eller anden form for beruset tilstand burde straffes væsentligt hårdere, og slår man så et andet meneske fordærvet eller ihjel med dræbermaskinen så bare ind på livstid.

Mener du virkelig det?

Hvad så med dem der er ædru, men "bare" kører for stærkt og slår nogen ihjel?

Hvad med dem der er ædru og kører "lidt" om kap og kommer til at slå nogen ihjel.

Skal de også i fængsel på livstid, eller er det kun de spirituspåvirkede du er ude efter??

Hvorfor skal det i øvrigt, efter din mening, være "dyrere" i spirituspåvirket tilstand uagtsomt at dræbe en person med en bil, end det er forsætligt at kvæle ægtefællen? 




Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis