Den evige krig.

Nu regeringen mener mener der skal mere fartkontrol til på de danske veje (læs flere penge i kassen), faldt jeg lige over denne åbenlyse importvare. www.phantomplate.com/

Mig rammer det nye tiltag nok ikke, da folk generelt klager over jeg møder til tiden.

PS. Det er sprayen jeg tænker på, plastikpladen vil få en hver betjent til og trække slikkepinden omgående. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Nu regeringen mener mener der skal mere... Vis hele indlægget
41 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er det jeg siger: 
Skift airbaggen ud med en revolver, så skal du se hvor pænt folk kan køre...

Er det en straf at få en pude i hovedet når du pløjer nogen ned ?  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Helt enig EISOE, jeg husker ikke hviken politiker der forslog det, men billigere forsikring til dem med vinterdæk og dyrerer til dem uden vinterdæk. Jeg kender godt forskellen i evnen til at trække/bremse uden vinterdæk. Og hvorfor ikke tage konsekvensen og sætte gps tracker i alle biler. Mål afstandene for den enkelte bik og lad dem der bruger vejene mest betale mest i afgift. Så kan alle os grønne hellige mennesker, der altid tager cyklen når vi skal i byen slippe billigere. Jeg kører langt til arbejde, så det er ikke kun fordi jeg tænker på mig selv. Men måske det kunne gøre at folk lod bilen stå engang imellem.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej
Jeg kan ikke undlade at komme med en kommentar til disse indlæg    kører hver dag ca 10 km. på motorvejen mellem korsør og slagelse og oplever gang på gang  3 eller flere lastbiler med en afstand mellem sig så lille at man i hvert tilfælde ikke kan trække ind mellem dem hvis der kommer en bagfra som vil overhale ( 2 sporet vej ) jeg tør slet ikke tænke på hvad der ville ske hvis en af dem blev nødt til at bremse hårdt op

Jeg går ud fra at de fleste af chaufførene i de store lastbiler er proffesionelle  og kender færdselsloven også men forstår så slet ikke denne opførsel
 
Et stykke fra tilkørsel 40 vemmelev mod slagelse står det et skilt som forbyder overhaling for personbiler med trailer samt lastbiler, men enten bliver skiltene overset  
eller også regner chauføren åbenbart at det ikke gælder for ham, for der bliver overhalet til den store guldmedalie op af bakken (overhalingen tager så ca. 2-3 kilometer og lige så mange minutter) og så kan de der kommer bag fra, blot vente til der er klar bane igen.

Kunne man måske tænke sig at den betjent, der sidder i fotovognen (det hedder jo en ATK vogn - som burde betyde automatisk traffik kontrol )  kunne måske bruge sin tid bedre i en patruljevogn ude på den nævnte strækning eller andre der ligner ?? (det ville nok bare ikke give lige så stor indtægt )
Unskyld min lange klagesang - men jeg blev lige inspireret af jeres inlæg

Hilsner polobjørn
                                                                                                                                 

"AUTOELEKTRIKEREN"
Nu handler det jo ikke om trafiksikkerhed, Polobjørn, men derimod om skatteprovenu, pakket ind i dumme floskler. Lidt i stil med grønne afgifter. På den måde betaler borgeren skat med glæde, da alle jo gerne vil have trafiksikkerhed og grøn tilværelse???

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af Håndværkeren på 15 dec 2013 16:22
Hvorfor skulle der blive et stort hul i stats kassen når alle biler kun kunne køre eks. 100 kmt. Alle vil jo eje en bil alligevel for at være uafhængige af offentlig transport der sjældent er der til tiden.
Så forsvinder der en stor del af indtægterne fra bøderne. Husk lige på at det er dem der kører virkelig hurtig der betaler RIGTIG meget for deres forseelse.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Skrevet af PeterR på 15 dec 2013 18:23
Og hvorfor ikke tage konsekvensen og sætte gps tracker i alle biler. Mål afstandene for den enkelte bik og lad dem der bruger vejene mest betale mest i afgift. Så kan alle os grønne hellige mennesker, der altid tager cyklen når vi skal i byen slippe billigere. Jeg kører langt til arbejde, så det er ikke kun fordi jeg tænker på mig selv. Men måske det kunne gøre at folk lod bilen stå engang imellem.
Du tænker i samme baner som jeg har tænkt de sidste 10 år. Det var jo oppe en gang men man ville lige afvente et forsøg der kørte i Holland. Hollænderne opgav af en, for mig ukendt, grund og så døede den ide. Det ville være dejligt hvis ........



Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af polobjørn på 15 dec 2013 19:56
Hej


Jeg går ud fra at de fleste af chaufførene i de store lastbiler er professionelle  og kender færdselsloven også men forstår så slet ikke denne opførsel
 

Hilsner polobjørn
                                                                                                                                 
Jo de kender godt færdselsloven, men så længe det er til deres fordel regner de den som en vejledning og ikke som en lov 

Ja klaphatte er der nok af rundt omkring på vejene..
Jeg er ikke den bedste til at køre bil med men heller ikke dårlig til det...

Vi kørte fra Mors til Holstebro i går..

På vej der ned mødte vi en der kørte meget udhensigt mæssig..
I en 80km/t sone lage personen kørte 70km/t. 40km/t i byen ufattelig langsom til af accelerere op efter fart nedsættelse soner.. Han blev så over halet da der var plads til det efter at ha kørt 8-10km efter ham..

På vej hjem var det jo mørkt og med fugtig vej..

Dælme der er mange fjolser man skulle tror de var ved at køre den helt store jule brandet hjem...

Konstant skiftene fart. 60-90km/t på alm landevej. uden nogen vider grund.
havde fart piloten til at stå på 80km/t
Folk fatter ikke at bruge deres højlys.. sidder og leger hele tiden med det. blænder op og blænder ned..
hvad skal det til for, den er en bred vej med masser af striber og pæler og skilte man kan nemt se på nærlys 100-150 meter frem..
Slingerne kørelse, helt ud til kantlinien og ind til midter striben.
Især når folk makker rundt i deres nær og fjernlys..

Det er da kun til at irritere folk og skabe farlige stationer..
Det der springer mig i øjnene i forhold til ATK er at der er et misforhold mellem hvor kontrollerne udføres og hvor trafikdrabene sker. Så en sammenligning mellem nordvestjylland og den vestlige del af København, hvor der var et sammenlignligt befolkningstal. I nordvestjylland var der 28 trafikdrab et givent år, i den vestlige del af København var der 4. Alligevel blev der langet det samme antal bøder ud de to steder. Det syner ikke for mig af en indsats hvor der sættes ind hvor liv kan reddes, men derimod af at politikredsene har et måltal der skal nås. At det i samme ombæring blev nævnt at der vankede en bonus til politimesteren, hvis måltallet blev nået, er efter min mening problematisk (for at sige det pænt).

PS: De betjente jeg har mødt der laver disse kontroller er ældre, pensionsmodne herrer, der ikke umiddelbart gider/kan sættes i en patruljevogn og jagte forbrydere. Har mødt dem fordi jeg har for vane at stoppe og spørge om jeg er blitzet, hvis jeg ikke lige var obs. på min fart. Skal sige at jeg indtil videre ikke har dummet mig. Og de vil gerne snakke og vise frem, da det ikke er den mest sindsoprivende beskæftigelse at sidde der.
I nordvestjylland var der 28 trafikdrab et givent år, i den vestlige del af København var der 4.

Jeg har aldrig forstået denne ensidige fokus på trafikdrab. Der dør 300 mennesker i trafikken om året. Fin nok, de ligger i en kiste og er begravet. Det er da meget værre med dem, som bliver lemlæstet, og skal leve resten af deres liv i et smertehelvede og med funktionsnedsættelse. Det er muligt, at du ikke af dine tal kan se en sammenhæng mellem bøder og drab - men måske der er en mellem bøder og tilskadekommende?
Der er yderligere 21 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis