????

Hold på Hat og Briller
Hold på Hat og Briller... Vis hele indlægget
70 svar
 Følg tråden
Der er 60 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen, det der med der står en rapporter med vinden lige i hovedet er jo en mangeårig tradition. Hvis jeg ikke husker rent galt var det vist ikonet Flemming Madsen der startede det lang tid før ruder knægt blev konge. Ja, faktisk var det vist før der var nogen der overhovedet tænkte på knægten.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Var så lige en tur forbi sommerhuset i syd- vestjylland.
Godt taget var blevet tøjret siden sidste storm - ingen skader der denne gang

Men en ny flagstang skal der til.... - den er knækket - og jeg har allerede skåret en meter af efter en tidligere storm så nu må der en ny til.



Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Så skal du vil have dig en glasfiber flagstang denne gang eller få fremstillet en i kulfiber med kevlar forstærkning !
Skrevet af Håndværkeren på 07 dec 2013 19:29
Så skal du vil have dig en glasfiber flagstang denne gang eller få fremstillet en i kulfiber med kevlar forstærkning !

Har allerede bestilt en 8m glasfiberstang

Men kulfiber med forstærkning - kunne være man skulle en tur i banken og spørge om lån til sådan en fætter

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af EISOE på 07 dec 2013 19:35

Har allerede bestilt en 8m glasfiberstang

Men kulfiber med forstærkning - kunne være man skulle en tur i banken og spørge om lån til sådan en fætter
Ja den stage falder ikke forløbig hvis ellers det den er boltet i bliver stående.

Psst. Så er du også fri for at male hvert andet år eller so. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Skrevet af Nitter på 07 dec 2013 19:54

Ja den stage falder ikke forløbig hvis ellers det den er boltet i bliver stående.

Psst. Så er du også fri for at male hvert andet år eller so. 

Ja, har også en glasfiberstang på 10 meter herhjemme med vippebeslag - den gamle led samme skæbne i orkanen i 1999 som den i sommerhuset lige har lidt.

Den brækkede og væltede ind i taget - jeg troede taget var ved at lette ved det brag det gav


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Bare rolig dit tag letter ikke med et brag, næh det siger Tjuuuuuk !
Set i Splint & co.
tja vi slap igen ret nådigt her på Bornholm, min egen vejrstation målte det stærkeste vindstød som 30 m/s og middelvind på 26 m/s og de værste skader her hos os var 2 væltede træer, samt et gavlvindue der blæste ind i stalden, det gav lidt nerver men de blev reduceret da jeg kom på at åbne garageporten i den anden ende af bygningen.
så den største bekymring var for min lille båd der ikke nåede på land inden stormen pga sygdom. den slap med lidt "sandblæsning " faktisk en rigtig go havn hvor det eneste der rigtig kan skade er extrem højvande. i dag var den ca 0,5 over normalen så jeg fik pænt våde futter da vi var nede for at tage båd op, broen ved ophaler pladsen var nemlig oversvømmet og jeg havde ikke støvler på

men jeg klager ikke når jeg ser på billederne fra for eks Gilleleje havn, stakkels dem

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Jeg ved ikke lige hvor sejt det er at vade rundt med våde fødder i den kulde, og så vidt jeg ved er Bornholm da ikke større end du kunne have smuttet hjem efter støvlerne
Var du bange for at du så ikke gad gå der ned igen, eller at fruen ville sætte sig på dig ( hvis du har en sådan ) men det er da godt at i slap med skrækken der ovre på den lille stenknold.
he he næ det havde nu ik taget mere end 20 min, men ham der skulle trække båden for mig havde ikke ret meget tid så det var under pres ;-)

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også