????

Hold på Hat og Briller
Hold på Hat og Briller... Vis hele indlægget
70 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Shit, Håndværker, det lyder ikke rart 

Her i Rinkenæs er det nu heller ikke gået stille af sig, først knækkede en gren af mit fine Tulipan træ, 2 minutter senere kom der et pust mere og sendte træet til tælling.
Nu er det heldigvis ikke mere en 4-5 meter højt, så der er plads til det bare kunne lægge sig på græsset.

Nå, så gik strømmen og så begyndte mine tagsten at lette... jeg tror jeg har været heldig for det er vist kun en 5-10 stykker der nu ligger i indkørslen og på garagetaget (så vil morgendagen vise om der er slået hul i tagpappen på garagen).

Min genbo's udestue tag, syntes det kunne være skægt at slå sig ned ude på vejen, og naboens nybyggede (fra i sommer) have skur, ligger nu under et vandret mirabelle træ  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Nej, det er noget L... syd og sydøst på.  Her oppe, vesten Thisted har der været rimelig fredeligt, undtagen i en halv times tid omkring 15.30. Men det var ikke ret mere end normal storm.

Godt er det vist, det er/var en hurtigløber. Det ville overhovedet ikke være skønt hvis det stod på i et halv eller helt døgn.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Godt det er ved at være overstået, det blæser stadig her i hovedstanden, men det er aftaget lidt, det ser ud som om vi slipper for skader.. omkring 17-18 tiden var jeg dog overbevist om den overdækkede terrasse snart ville flyve en tur, det lød godt nok voldsomt...
Min Husvært har været her og ryddet indkørslen så meget med sin store rendegraver, at jeg i det mindste kan komme ud med min mc, en bil ville ikke kunne komme igennem. Han fandt også mine skralde spande oppe i sin mark en 200 m. herfra, et træ har lige taget ledningerne til vejbelysningen, godt det samme jeg har længe været træt af den, når den ofte står og flimre dernede.
Som jeg kan forstå, fik I da vist også det fulde udtræk på Als, hedder det Kregnæs?, med 53 m/sek. Det skulle være alle tiders danmarksrekord.
Så er det ikke sært, at der er sket ting og sager.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Skrevet af Håndværkeren på 26 okt 2013 14:01
Hold på Hat og Briller
Det er da vist også lige neden for din forhave, der er målt Danmarksrekord i vindstød. http://www.dmi.dk/vejr/til-lands/webtv/ Håber ikke dine sager i diverse huse har taget uoprettelig skade.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det er træls med det vejr, håndværker

I Nordjylland er der ikke det helt store.. Lidt grene er knækket af og min skraldespand er væltet..
Hej Håndværkeren.

I har da også fået jer en gedigen røvfuld nede på Sydals.
Jeg håber det ser mindre uoverskueligt ud i morgen, når vinden har lagt sig og der kommer dagslys på tingene.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Skrevet af ktm på 28 okt 2013 22:20
Som jeg kan forstå, fik I da vist også det fulde udtræk på Als, hedder det Kregnæs?, med 53 m/sek. Det skulle være alle tiders danmarksrekord.
Så er det ikke sært, at der er sket ting og sager.
Tæt på, det hedder Kegnæs 

http://da.wikipedia.org/wiki/Kegn%C3%A6s

Men trist at høre det gik så galt for dig håndværker.. Håber du "engang" for ryttet op..

Her i Sønderborg (ca 8 km. fra Kegnæs) blev det squ også lidt for spændende da garage taget i det ene hjørne begyndte at lette på sig.. Godt nok kun 30 - 40 cm men da murværket samtidig med også rev sig løs, så viste man godt hvor det bar hen.. Så mens man stod der og fik sat træk bånd på spærerne og ned langs murværket ryger så det 30 år gamle æble træ hen imod en...   Heldigvis var der endnu en meter at gøre godt med inden man var blevet ramt...  Jo der var godt sus i den igår... 


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Tak for ordene
Det ser rigtig slemt ud min garage er rykket skæv i hele konstruktionen, den er endda kun 50 år gammel og bygget af for hånden værende matrialer dengang, en del af taget kan jeg ikke finde så de må være blæst meget langt væk. Mit tidligere hønsehus nu brugt som maskinhus og opbevaring er jævnet helt med jorden. Min udestue er alle vinduer suget ind og ud. På selve huset jeg bor i er der kun røget 5 tagsten ialt og husejeren er ude for at se om han kan skaffe nogle. De er meget specielle !
Jeg lægger billeder ind lidt senere på dagen.
Hørte lige på webTV at der på Kegnæs var målt 53 sekundmeter Fuld orkan er 32 sekundtmeter
Der er yderligere 40 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også