Opstart af Diesel Motor

Jeg har ikke haft motoren startet i 3 år, men nu skal det være

Det er en gammel 64 hk BUKH motor fra midt 70'erne.

Jeg er bekymret for bare at tilsluttet batteriet og starte motoren, men ved ikke præcist hvorfor.

Er der nogen der kan komme med nogle fif, som en amatør mekaniker kan udføre ?
Jeg har ikke haft motoren startet i 3 år, men nu... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er rigtigt at det sagtens kan læres men det tager nok noget mere end et par uger før du kan gøre det selv uden at der står en konstant og kigger dig grundigt over skulderen. Der skal mange hundred meters erfaring til at få det rette håndelag.

Mht. Sejl så er mine syet hos en sejlmager. Mine er almindelig sejldug men der er mange af de gamle der bruger bomuld (eller kunst bomuld)

Husk at hvis du vil have folk ser dine spørgsmål så er det bedre at starte en ny tråd. Det er ikke alle der kigger i en tråd om at starte en buchk motor;-)

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Hej tak for oplysningen, og ja jeg vil have sådan sejl som høre til skibet, i forkahytten som er som ny i træet er der en gammel servante med vandhane og hele baduljen det har jeg ikke set før, det er faktisk et rigtigt smukt skib når man sådan går det igennem.

Der hvor vi kan se der er lidt råd i plankerne går vi ikke på at putte en masse lort i men skifter træet, jeg skal også selv føle mig tryk med at sejle med hende.

Kan Du have en god Dag
Skrevet af Chr. på 01 nov 2013 23:14
Med hensyn til kalfatring, så kan det ikke siges tydeligt nok, at det er arbejde for folk med kendskab til den slags. Skulle en eller anden tvivle, så er Skonnerten Martha et skræmmende eksempel på, hvao galt det kan gå, når små skolepiger og andre ukyndige skal lave kalfatring.

Den nysgerrige læser kan få godnatgyset i Søfartsstyrelsens Havarirapport.
http://www.arbetsam.com/aktuellt/sjofart/martha.pdf
Der er meget lærdom om, hvordan man ikke skal bære sig ad.

Chr.

Godt nok stærke sager!
Min fantasi rakte ikke til at forestille mig, at man tager sikkerheden så let blandt ungdomspædagoger og andet tilsvarende godtfolk. Men man må vel ikke tilrettevise Lille Lise, når hun står og forsøger sig med beg og værk. "Neeej hvor er du dyyyygtig" lige som man siger til et pattebarn, der for første gang forcerer et dørtrin!
Det minder mig ganske meget om Præstøulykken, hvor sandheden også først nu drypvis kommer frem. Jeg fik dog næste dag af lokale at vide, at pædagogen blev anråbt og advaret om det uforsvarlige i at sejle ud i det vejr. Fjolserne på havnen fik på det nærmeste blot fuck-fingeren. Jeg tvivlede lidt på beretningen den dag, men det var desværre korrekt.

Med venlig hilsen
ktm

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis