Opstart af Diesel Motor

Jeg har ikke haft motoren startet i 3 år, men nu skal det være

Det er en gammel 64 hk BUKH motor fra midt 70'erne.

Jeg er bekymret for bare at tilsluttet batteriet og starte motoren, men ved ikke præcist hvorfor.

Er der nogen der kan komme med nogle fif, som en amatør mekaniker kan udføre ?
Jeg har ikke haft motoren startet i 3 år, men nu... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Til Spritblus: Fik du den i gang?

Til Strandparken: held og lykke med projektet ved ikke hvor befaren du er men få nogle kompetente folk til at vise dig hvad der skal laves og hvordan. Min båd havde været sunket da jeg fik den - med motor og det hele. Motoren kunne ikke tørnes da jeg fik den men efter en masse timer og en masse penge kom den til at kører. Det kan godt lade sig gøre at få sådan et skib sejlklart men det kræver blod sved, gysser og godt humør;-) Hvorfor sank den?

Til Klaus Lundsted: Hvem siger man ikke "MÅ" kalfatre selv????? Jeg stoler kun på mig selv jeg skal ik ha en grønskolling (lærling) på et værft til at kalfatre noget hø hø og ja det er dem der bliver sat til det;-) MEN MEN... det er helt rigtigt at det ville være fuldstændigt skråt ondsvagt at begynde at kalfatre en kutter selv uden noget begreb om det men men den rette vejledning og øvelse kan det vel nok lade sig gøre dog jeg vil da nok også anbefale dig at få kyndige folk til at hjælpe dig med det/gøre det for dig hvis du aldrig har kalfatret før.

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Nej i andet forsøg tror jeg jeg løb tør for strøm, det håber jeg ihvertfald ellers tror jeg starteren er stået af.
Har ladet på et 180 Ah batteri i 5 dage nu så håber det er fit for fight i løbet af næste uge.
Jeg vender tilbage, så snart jeg har forsøgt mig.
.
Kontaktede min mekaniker, der foreslog mig at gøre flg. (bare til info) :
Tjek olien
Sørg for det er REN diesel der kommer fra filteret.
Udluft på de 2 skruer
afmonter dyse hoveder for at tjekke at der kommer diesel til cylindere og gi fuld gas, nok for så meget diesel som muligt
Let på ventiler ovenpå på ventildækslet. Under opstart lukkes en ventil af gangen, startende forfra (fra generator mm enden)
Hej.
Til Anders:
Efter det store forlis med tab af menneskeliv, husker ikke lige navnet, blev det forbudt amatører at kalfatre under vandlinien.
Søfartsstyrelsen kan nok oplyse på dette.

mvh

 varmetossen

Med hensyn til kalfatring, så kan det ikke siges tydeligt nok, at det er arbejde for folk med kendskab til den slags. Skulle en eller anden tvivle, så er Skonnerten Martha et skræmmende eksempel på, hvao galt det kan gå, når små skolepiger og andre ukyndige skal lave kalfatring.

Den nysgerrige læser kan få godnatgyset i Søfartsstyrelsens Havarirapport.
http://www.arbetsam.com/aktuellt/sjofart/martha.pdf
Der er meget lærdom om, hvordan man ikke skal bære sig ad.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej.
Det er ikke helt fra skrivebordet jeg skriver.
Har gået på et værft og lavet dette og hint, og også kalfatret dæk. Kender godt teknikken, men jeg må altså ikke udføre det under vandlinien.
Undersøg reglerne før du går videre.

mvh

 varmetossen

Annonce
Ja skonnerten hed Martha ( af vejle) jeg kender flere der sejler med den idag (og et par fra den gang) Dårlig kalfatring dårlig og ja Kaptajnen vil jeg ikke udtale mig om her men en dårlig kombi må siges.

Der er ingen tvivl om at man ABSOLUT ikke skal gå i gang selv hvis man ikke ved hvad man laver det er vi helt enige om. MEN et egentligt forbud findes ikke. Kravet gælder skibe under skibsbevarrings fonden samt skibe godkendt til sejllads med passagere. Der er dog krav om periodiske syn fra søfartsstyrrelsen på skibe over 24 m. Dog kan der søges om dispentation (eksempelvis fik Martha efter sidste syn i dispentation... ) Det meste af Marthas kalfatring how ever blev lavet på hobro værft i overenstemmelse med skibsbevarringafondens krav. og godkendt ved efterfølgende syn.

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Hej.
Godt så.
Når du ved hvad du er i gang med, så helt OK.
Bare for at holde vagten, hvis der kommer liv på spil.

mvh

 varmetossen

Har dog lige behov for at gentage mig selv
Citat:

"Det er helt rigtigt at det ville være fuldstændigt skråt ondsvagt at begynde at kalfatre en kutter selv uden noget begreb om det"

"Der er ingen tvivl om at man ABSOLUT ikke skal gå i gang selv hvis man ikke ved hvad man laver det er vi helt enige om."


Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Hej det er vi kun enige i men det tager jo ikke flere uger at løre teknikken af en skibsbygger vel, det tager jo heller ikke langt tid at lære at køre bil vel, alt kan jo læres hvis man vil lære det. Der er isforhudning på nu som pilles af for da at se hvor dan blankerne har det, for derefter at blive sat fast igen, alt bliver lavet efter kunstens regler. Og der er heller ikke nogen der skal ud og sejle med henne før den er tæt.

Hav en forsat god dag.
Hej igen sådan noget kraftigt sejl som man ser på mange gamle fartøjer i rødt og også på Dit, er det noget i selv laver eller hvad.

Hilsen Jan.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis