Opstart af Diesel Motor

Jeg har ikke haft motoren startet i 3 år, men nu skal det være

Det er en gammel 64 hk BUKH motor fra midt 70'erne.

Jeg er bekymret for bare at tilsluttet batteriet og starte motoren, men ved ikke præcist hvorfor.

Er der nogen der kan komme med nogle fif, som en amatør mekaniker kan udføre ?
Jeg har ikke haft motoren startet i 3 år, men nu... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej I den trækutter vi lige har købt er der en Buch diesel motor i der ikke har været startet i 2 ½ år. efter den sank og blev hævet med det samme og motoren blev drejet rundt, hvad skal vi gøre for at få den motor igang, båden sank på 4 meter og vi har forhørt os om det at den blev drejet rundt da den blev stillet på blokvognen.

Svar venligst retur Jan.
Hej.
I skal selvfølgelig omgående skifte motorolien, skifte filtre, se om der er vand i dieselen og så ellers bare starte forfra i proceduren for opstart.
Det er slet ikke urealistisk at den kan køre igen hvis den kan tørne.
Hvor længe har den stået efter den kom op?

mvh

 varmetossen

Hej det er 2 ½ år siden den blev slynget rundet efter den blev hevet op af vandet, den lå vel i vandet i ca. 1 time på 4 meter da den blev bjerget, det siges at den tidligere ejer for 2 uger siden rev den rund med en tang.
Hej.
Det er jo svært at sige hvordan det indre af motoren nu ser ud hvis der ikke har været sprøjtet olie i cylinderen som det mindste.
Min erfaring er, at selv om en diesel kan tørnes med en topnøgle f.eks. så man tror der mangler kompression, så starter og kører den alligevel som den skal, så på med vanten og se hva der sker.
Der er måske en gammel mekaniker i nærheden

mvh

 varmetossen

Hej, ja det skal nok gå, for jeg var lige inde og se hvad en ny Buck motor koster ja sider Du ned, I alt 102.000,00 Kr. Så kan man sku lave meget skib ig motor for de penge.

I mange år har jeg lavet diesel motore (mercedes på mine lastvogne da jeg var vognmand, så kan jeg vel også finde ud af og lave en bådmotor, der er bare ikke så meget plads.

Der er en meget stor dam i fartøjet som jeg gerne vil bevare, samt en stor forkahyt, men jeg syntes at arbejdet med at sætte hende i stand er sjovt i sig selv.

Hav en forsat god dag.
Annonce
Hvad er det for en Bukh, der sidder i kutteren?

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af Strandparken beboerforening på 31 okt 2013 10:15
Hej I den trækutter vi lige har købt er der en Buch diesel motor i der ikke har været startet i 2 ½ år. efter den sank og blev hævet med det samme og motoren blev drejet rundt, hvad skal vi gøre for at få den motor igang, båden sank på 4 meter og vi har forhørt os om det at den blev drejet rundt da den blev stillet på blokvognen.

Svar venligst retur Jan.
Vil ikke berøre selve opstarten af motoren da andre har på glimrende vis givet råd. Men hvis damjollen sank i saltvand, må du nok desværre også se i øjnene at alt el på jollen højst sandsynligt er ødelagt, det inklusiv starter og generator.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej det er en Buck Diesel 3 G 105 - 50 HK
Men skal der bygges en ny i koster det jo en bondegård, så kan man jo godt gå og hygge sig med at sætte den i stand ikke, jeg fik af vide idag af om veje at den både har været i København og kattekat uden problemer den er meget søstærk.
Nu skal jeg bare ud og finde noget Kalfatre værktøj, det koster nok en krig med mindre at man kan finde en som ikke bruger hans mere.

Hilsen Jan.
Hej.
Advarsel: I må ikke kalfatre under vandlinien. Det er kun certificerede folk der må det efter nogle uheldige forlis !!!

mvh

 varmetossen

Skrevet af Strandparken beboerforening på 01 nov 2013 18:01
Hej det er en Buck Diesel 3 G 105 - 50 HK
Men skal der bygges en ny i koster det jo en bondegård, så kan man jo godt gå og hygge sig med at sætte den i stand ikke, jeg fik af vide idag af om veje at den både har været i København og kattekat uden problemer den er meget søstærk.

Hilsen Jan.

OK, jeg er så kun leveringsdygtig i en 2 G 105 fra 1984 med 15 timer på bagen.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis