Næsten boligejer igen...

Så mangler der bare den sidste del af hushandlen, så er bliver undertegnet "næsten" boligejer igen, har jeg godt nok set frem til længe, at bo til leje i anden mands bolig, passer ikke lige undertegnet må jeg nok erkende.

Mistede jo det hele ved konkursen, og har forsøgt lige siden at finde en løsning på at få vores eget igen, det var dog ikke muligt i den forstand, men så faldt vi over HUSET her for et par uger siden, og det var sku svært bare at erkende vi ikke havde mulighed for at købe ejendommen, for første gang var vi begge enige om både husets placering, ejendommens indretning, børene adgang til skole osv.. men gennem et par møder med banker blev det dog klart at Heidi ikke ville kunne låne så længe vi bor sammen.

Men vi er begge godt trætte af nuværende lejemål, så noget skulle der ske på den front.

Mine forældre tilbød så deres hjælp i denne forbindelse, nemlig at købe huset og leje det ud til os, indtil vi selv har mulighed for at kunne købe huset af dem, forhåbentligt om en 4-5 år tid, når en gældssanering forhåbentligt er vel overstået.

Vi gav et bud på huset på en underskrevet købsaftale, med overtagelse allerede d. 1 nov. som sælger nu også har godtaget og skrevet under på også, nu ryger denne så videre til mine forældres bank, og vi får forhåbentligt et positivt svar, her i løbet af ugen.

Også så snart skøde er skrevet, skulle vi gerne få nøglerne overdraget også, da sælger alligevel bor på plejehjem, og ejendommen derfor har stået tomt i ca. ½ år.

Bliver befriende at bo i en ejendom hvor man igen kan gå og rode lidt, lave tingene som man har lyst til, og ikke skal spørge om lov at udføre forbedringer, samt tilladelse til at ændre ting som slet ikke virker i forbindelse med vores hverdag....
Så mangler der bare den sidste del af hushandlen... Vis hele indlægget
103 svar
 Følg tråden
Der er 80 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
OK - kendte godt tricket med at lime det på fladen imod andet lag, men kan det godt holde der hvor kort-kanter er skåret? - ville have troet det skulle være noget der ekspanderer?

Ang lysninger ved jeg godt at det er klart hurtigere med fibergipsen - idag ville jeg forsøge at undgå det - problematikken her er fermacell på træbeklædning med overgang imod alm mørtelpuds på teglvæg - det arbejder for meget så uanset jeg har forsøgt med flexible materialer og fuge i overgangen samt armering + spartelfiller så bliver det ved med at revne.

Seneste forsøg er at spartle det hele over med en rest af noget flexibel fliselim for at få en "grynet" overgang i strukturen imod pudset - og hvis det ikke kan absorbere bevægelserne i underlaget er jeg nødt til at overveje hvad jeg gør.... nærmer sig en principsag hvor det er sådan en øjebæ man kan gå og blive rigtig godt autist-sur på her mens det er den mørke sæson ;-)

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Jep, det holder lagene helt sammen i kortkanterne, jeg limer på de yderste 3-5 cm, så når fladerne skures sammen, bliver det en stor klæbeflade helt ud til kanterne.

Jeg har så ikke underlag i træ, men på den massive lysning, så det burde ikke arbejde, hverken murværk Wedi eller fibergipsen arbejder, så burde ikke give problemer i teorien.

Kan godt se overgang fra puds til fibergips på træbeklædning ville kunne give problemer.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Blev så løsningen med Wediplader og fibergipsen, så håber jeg det holder i længden.

1 uge til vi skal være ude herfra, og må nok erkende at det virker lidt uoverskueligt at nå hele stueetagen inden den tid, så børneværelser er 1. prioritet, køkken alrum 2. prioritet, og gangen sidste prioritet herfra nu.

Så nu står den på spartling de næste mange dage ca. 100m2 pudset væg og 100m2 gips.......
Så nu står den på spartling de næste mange dage ca. 100m2 pudset væg og 100m2 gips.......

Og vel også lidt julemad i morgen

God jul og arbejdslyst.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Ja, i morgen er det kun til om eftermiddagen, så må jeg nok heller kører hjem og i bad, inden vi skal op til svigerforældrene og holde jul.

I lige måde...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Skrevet af Koludabyg på 20 dec 2013 21:32
Det er ganske alm. pva lim dvs. snedkerlim, det limer jo pladerne sammen pap mod pap, og har brugt det med stor succes de sidste 5 år, frem for pladebånd og t-skinner.
.
Og jeg må også lige tilslutte mig dette råd fra René for det virker rigtig godt 

På vores 1. sal blev alle kort og lang kanter limet (plade mod plade) og ikke et eneste sted er der antydning af revner... Så jo det virker 

Prøvede også at lime 2 stumper sammen og så med 2 skrue tvinger på og så et døgn efter ville jeg skille det ad.. Praktisk taget umuligt .... Så (endnu) et rigtig godt råd fra René 

Og til sidst... Håber du får en rigtig god jul René og held og lykke med dit projekt.


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Jep, alm. PVA lim er testet hos dig også, er tror ikke der findes en bedre måde at slippe for revner i kortkanterne på.

Takker og i lige måde Mads, havde en rigtig god jul, hvor ungerne fik lige det de ønskede sig, ikke en eneste gave skal byttes, og undertegnet er mæt og træt nu.... så en 6-7 timers søvn nu, så er jeg frisk på lidt spartel arbejde i huset igen....
Så kom der lige et par friske billeder på, der er jo sket en del den sidste måneds tid, har dog haft lidt travlt så billeder blev der ikke det store af.

Billeder af Projekt Jerslev lige pt....

Men der er blevet spartle færdigt, sat glasfilt op, det hele er malet, gulvtæppe i Sanders værelse, vi mangler stadig at få leveret Stella´s som blev bestilt samtidigt med Sanders d. 23 december, så hermed en lille advarsel hvis nogen kunne finde på at bestille tæppe  hos tæppekæden.dk, lad endelig være med det.

Der er lagt klinker i køkken alrum og gang, og køkkenet er sat op.

"Budget" køkkenet er sat op, en kombination af nogle af de gamle skabe, ændring af højskab til medi-skab,  samt nye skabskorpus jeg har lavet, så en masse af de små låger der var i køkkenet kan anvendes som skuffefronter i stedet for, sokkel mangler så lige nogle fronter, men det er lidt fordi jeg ikke helt har besluttet endnu, om det skal være hvidt glas, eller sortbejdset sokkel, så er bare lavet i nogle stumper fra værkstedet.

Køkkenbordpladerne er 38mm ask, som jeg har bejdset sorte og lakere efterfølgende, en utroligt flot løsning syntes jeg selv...





At ramme nogenlunde samme farve i alle bordpladerne som render sammen, var dog ikke så nemt, men det lykkedes alligevel til sidst.



Alle tilpasning, skabsfronter og låger, bliver højglans hvid, ligesom endepladerne på skabene som går helt til gulv, så sokkel front går fra endeplade til endeplade, dvs. inden sokkel ender, planen var så hvid glasfront på sokkelen ligesom stænk pladen, men er måske alligevel hooked på en bejdset sokkel front nu også, det ville også være væsentligt billigere løsning, den er dog pt. ikke helt besluttet.

Pris for "budget" køkkenet pt. incl. dobbelt komposit sort granit vask, sprit bejdse, lak, melaminplader til underskabe korpus, bordplader, samt hvid lak og grunder til at male de gamle skabe med ca. 6.500,- så er jo ikke så galt endda...

Skinner til skufferne er bestilt hjem, så skulle jeg gerne have inden weekenden, så bliver  der lavet indmad til det hele næste weekend også, og front hvis det bliver den bejdset løsning.
Safe-bokse?? Hvorfor ikke spots til direkte indbygning og nogle ordentlige LED-pærer?

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Der er faktisk spots til direkte indbygning, med LED spot i, men da der kan anvendes alm. halogen i dem også, valgte jeg alligevel at smide safebokse i også, da Elektrikeren var lidt penibben med det.

Men der er LED i samtlige spots her i huset.
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også