Næsten boligejer igen...

Så mangler der bare den sidste del af hushandlen, så er bliver undertegnet "næsten" boligejer igen, har jeg godt nok set frem til længe, at bo til leje i anden mands bolig, passer ikke lige undertegnet må jeg nok erkende.

Mistede jo det hele ved konkursen, og har forsøgt lige siden at finde en løsning på at få vores eget igen, det var dog ikke muligt i den forstand, men så faldt vi over HUSET her for et par uger siden, og det var sku svært bare at erkende vi ikke havde mulighed for at købe ejendommen, for første gang var vi begge enige om både husets placering, ejendommens indretning, børene adgang til skole osv.. men gennem et par møder med banker blev det dog klart at Heidi ikke ville kunne låne så længe vi bor sammen.

Men vi er begge godt trætte af nuværende lejemål, så noget skulle der ske på den front.

Mine forældre tilbød så deres hjælp i denne forbindelse, nemlig at købe huset og leje det ud til os, indtil vi selv har mulighed for at kunne købe huset af dem, forhåbentligt om en 4-5 år tid, når en gældssanering forhåbentligt er vel overstået.

Vi gav et bud på huset på en underskrevet købsaftale, med overtagelse allerede d. 1 nov. som sælger nu også har godtaget og skrevet under på også, nu ryger denne så videre til mine forældres bank, og vi får forhåbentligt et positivt svar, her i løbet af ugen.

Også så snart skøde er skrevet, skulle vi gerne få nøglerne overdraget også, da sælger alligevel bor på plejehjem, og ejendommen derfor har stået tomt i ca. ½ år.

Bliver befriende at bo i en ejendom hvor man igen kan gå og rode lidt, lave tingene som man har lyst til, og ikke skal spørge om lov at udføre forbedringer, samt tilladelse til at ændre ting som slet ikke virker i forbindelse med vores hverdag....
Så mangler der bare den sidste del af hushandlen... Vis hele indlægget
103 svar
 Følg tråden
Der er 90 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hmmm - både safe-boks og LED .... nå men så tjente han da de ekstra timer ;-)

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Nej, for det er undertegnet der har opsat dem...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Så blev der også samlet skuffer, så håber jeg maler snart får tid til at male alle mindre fronter, så den sidste finish lige kan komme på plads også.



Sokkelen blev med sort bejdset træ, jeg er stadig ikke helt overbevist om det var det rette valg, men fruen i huset  er glad for det, så indtil videre forbliver den sort.



Desværre sidder aftrækket lige 20cm for lavt til den nye væghængte emhætte, så skal lige ordnes i løbet af ugen, helst uden alt for meget støv, så må vi se om det er muligt...

Også mangler jeg lige at finde et par skurelister som jeg kan få bejdset sorte også.

Herefter er næste på listen,  vinduerne bagved køkkenet som lige skal friskes op med lidt hvid maling, mens vi venter på vinduespladerne +diverse lister  og fronter fra maleren.
Så kom der endelig låger retur fra maleren, man må jo vente når det skal laves UB, men var efterhånden begyndt at blive en smule utålmodig, havde ikke regner med det skulle tage flere måneder, men det har stået på højtryk i firmaet til maleren, men nu lykkedes det endelig at få alle lågerne med hjem, så nu ligner det jo efterhånden et køkken...



Mangler bare lige et par sokkelclips til front foran opvaskeren, som brormand som er hvidevare reparatør lovede at skaffe, disse fulgte ikke med den næste nye reppede opvaskemaskine han kom med nemlig...
Det ser rigtig godt ud.
Har du selv malet eller fik du andre til det?

Mvh.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Flot !

Vist godt der fulgte et værksted med til det hus - så kunne du jo lave et " håndværkerkøkken " lige efter din egen smag uden at skulle gå på kompromis med de standardløsninger, som køkkenfirmaerne tilbyder. Sikkert også en del billigere ( for dig )
Men også meget arbejde - men må jo konstatere at du kan jo det skrammel
Og sikkert også mere solidt end et standardkøkken.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af hagbartd på 15 mar 2014 09:32
Det ser rigtig godt ud.
Har du selv malet eller fik du andre til det?

Mvh.

Har selv malet og lakeret alt udover skuffefronterne, vi har industrilakering i firmaet også, så fik maleren til at give dem en tur, når han alligevel skulle male andet hvidt, så har kun selv vasket fronterne ned, spartlet skruehuller og hakker, og matslebet dem.

Skrevet af EISOE på 15 mar 2014 09:40
Flot !

Vist godt der fulgte et værksted med til det hus - så kunne du jo lave et " håndværkerkøkken " lige efter din egen smag uden at skulle gå på kompromis med de standardløsninger, som køkkenfirmaerne tilbyder. Sikkert også en del billigere ( for dig )
Men også meget arbejde - men må jo konstatere at du kan jo det skrammel
Og sikkert også mere solidt end et standardkøkken.
Ja, men værkstedet er desværre pt. opbevaring af de fleste af vores ting, imens byggeriet  står på, en hel del er dog køkken ting, så kommer til at give lidt mere plads nu.

Skabene er  dog skåret op på saven i firmaet, ligesom skuffer og tilpasningerne, så er resten klaret her på værkstedet.

Har også et mindre sprøjteanlæg selv, så når der først kommer styr på værkstedet, kan jeg heldigvis også selv male det meste selv også, imens er det jo bare lækkert at dette også kan klares i firmaet, hvis ellers maleren har tid i overskud til det.

Prisen er også okay, renovering af køkkenet kostede omkring 10.000,- for selve køkkenet excl. hvidevarer, det havde jeg jo ikke kunne få meget køkken for hvis vi havde købt nyt.
Næste projekt bliver at shine trappen lidt op her i huset, og efterfølgende badeværelset i stueetagen, som er eneste rum i stueetagen nu der ikke er færdigt...

Så bliver det 1.salen, og efterfølgende kælderen, sammen med en masse udendørs så snart vejret bliver til det, skal have blotlagt de gamle tagrender hurtigst muligt, ingen udhænget rådner helt væk, eller svamp sætter sig i spærene, men var også en K3.

Jeg mener dog værkstedet havde større prioritet end kælderen, men havde Heidi ikke helt samme mening omkring, så værkstedet må klares løbende ved siden af, så snart stueetagen er klaret også, for mangler lidt orden derovre, så man ikke bruger så meget tid på at finde tingene.

Skrevet af Koludabyg på 15 mar 2014 10:00


Prisen er også okay, renovering af køkkenet kostede omkring 10.000,- for selve køkkenet excl. hvidevarer, det havde jeg jo ikke kunne få meget køkken for hvis vi havde købt nyt.

Ah hva??  10 spir for det... Det er satme godt klaret må jeg sige

Ellers stort tillykke med dit resultat.. Jeg syntes det der rigtig godt ud.. Flot lavet




Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også