Næsten boligejer igen...

Så mangler der bare den sidste del af hushandlen, så er bliver undertegnet "næsten" boligejer igen, har jeg godt nok set frem til længe, at bo til leje i anden mands bolig, passer ikke lige undertegnet må jeg nok erkende.

Mistede jo det hele ved konkursen, og har forsøgt lige siden at finde en løsning på at få vores eget igen, det var dog ikke muligt i den forstand, men så faldt vi over HUSET her for et par uger siden, og det var sku svært bare at erkende vi ikke havde mulighed for at købe ejendommen, for første gang var vi begge enige om både husets placering, ejendommens indretning, børene adgang til skole osv.. men gennem et par møder med banker blev det dog klart at Heidi ikke ville kunne låne så længe vi bor sammen.

Men vi er begge godt trætte af nuværende lejemål, så noget skulle der ske på den front.

Mine forældre tilbød så deres hjælp i denne forbindelse, nemlig at købe huset og leje det ud til os, indtil vi selv har mulighed for at kunne købe huset af dem, forhåbentligt om en 4-5 år tid, når en gældssanering forhåbentligt er vel overstået.

Vi gav et bud på huset på en underskrevet købsaftale, med overtagelse allerede d. 1 nov. som sælger nu også har godtaget og skrevet under på også, nu ryger denne så videre til mine forældres bank, og vi får forhåbentligt et positivt svar, her i løbet af ugen.

Også så snart skøde er skrevet, skulle vi gerne få nøglerne overdraget også, da sælger alligevel bor på plejehjem, og ejendommen derfor har stået tomt i ca. ½ år.

Bliver befriende at bo i en ejendom hvor man igen kan gå og rode lidt, lave tingene som man har lyst til, og ikke skal spørge om lov at udføre forbedringer, samt tilladelse til at ændre ting som slet ikke virker i forbindelse med vores hverdag....
Så mangler der bare den sidste del af hushandlen... Vis hele indlægget
103 svar
 Følg tråden
Der er 70 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, det sker da også engang imellem...
Skrevet af Håndværkeren på 03 dec 2013 00:21

Og så gør det jo heller ikke noget hvis Heidi vinder en halv gris i banko


En halv gris ? ? ?  

Sådan en vælter da.......


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Skrevet af shortcut på 04 dec 2013 11:57

En halv gris ? ? ?  

Sådan en vælter da.......

Så er det derfor de bliver slagtet, de er jo nemmere at fange... he he
Og betydelig nemmere at stable & opbevare

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Nemlig, ingen grund til at gøre det mere besværligt end nødvendigt...
Hvis René skulle være så uheldig at blive ansat ved komunen, ville han nok lære deres motto for alle former for arbejde:  Hvorfor være vanskelig, når det falder så let at være totalt umulig !
Så kom der lidt friske billeder op, måtte desværre lige afbryde renoveringen kortvarigt pga. en uges sygdom, med hurtig indlæggelse på sygehus, som dog blev klaret på et par timer, med en smule smerte og lokal bedøvelse, frem for narkose og 1 dag på sygehuset, men er nu ovenpå igen og prøver at indhente det forsømte.

Billeder kan ses her...  renoveringen i Jerslev

Midlertidig varme er nu etableret med en kalorifere fra værkstedet opsat i kælderen, da det ikke er meget for at tørre dernede, uden varme på huset, og utrolig høj fugtighed i luften pt.. så kalorifere og affugtere er nu sat op.

Elektriker venter på nyt målerskab og tavle, skulle gerne lande i morgen, så har jeg også snart strøm i det meste af huset igen, bliver sku godt at slipper for forlængerledninger, og kun 2 stikkontakter i huset med blus på, har dog kun fået strippet kælderen for gamle ledninger, så mangler lige at få trukket de nye dernede også, men stueetagen er 100% færdig til montering hvad angår el heldigvis.

VVS mand hænger stadig i bremsen, så ender nok med jeg må lave varme installationen færdig selv også.

Efter alt for mange dage med pudsarbejde, blev det endelig tid til lidt tømrerarbejde igen, har jeg sat frem til længe nu, så der blev hurtigt isoleret lofter, og opsat 1 lag gips på lofterne, da jeg limer kortkanter mellem lagene, må jeg dog lige vente lidt med andet lag gips, da de var ret fugtigt, så får lige et par dage i varmen indendørs, før 2. lag bliver opsat.

Mangler stadig lysningerne dernede, da jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg vil lave det, pt. er jeg dog mest til løsningen med Wedi plader, dvs. opsætte en 30mm wediplade som lysingsplade med gipspuds, stryge Wedipladen med fliseklæb, også pudse den sammen med væg og fladen med gipspuds, giver mulighed for nem udskiftning af vinduer engang i fremtiden, minimere linietab langs vinduet, og bryder kuldebroen ved den massive lysning.

Nogen med andre gode forslag til lysninger som jeg måske har overset...???
Tillykke med huset - det bliver du glad for!

Ang. lysninger tror jeg din løsning med wedi-plader må være bedre end den med fibergips - den har jeg selv et enkelt sted hvor det er overdækning imod mur+puds - har forsøgt med mange forskellige ting alt for at undgå at det revner, indtil videre forgæves.

Det er ikke xellas lim til fermacell du bruger i kortkanterne, hvilken er det så? ...

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Det er ganske alm. pva lim dvs. snedkerlim, det limer jo pladerne sammen pap mod pap, og har brugt det med stor succes de sidste 5 år, frem for pladebånd og t-skinner.

Havde overvejet wedi også fibergips udenpå wedi , men den ville du ikke anbefale så...?

Det ville være hurtigere for mig, end at skulle pudse med gipspuds i lysningerne også, også nøjes med at pudse forkanterne op med gipspuds, men vil jo ikke have problemer med revner i forkanten senere.
Der er yderligere 23 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også