Næsten boligejer igen...

Så mangler der bare den sidste del af hushandlen, så er bliver undertegnet "næsten" boligejer igen, har jeg godt nok set frem til længe, at bo til leje i anden mands bolig, passer ikke lige undertegnet må jeg nok erkende.

Mistede jo det hele ved konkursen, og har forsøgt lige siden at finde en løsning på at få vores eget igen, det var dog ikke muligt i den forstand, men så faldt vi over HUSET her for et par uger siden, og det var sku svært bare at erkende vi ikke havde mulighed for at købe ejendommen, for første gang var vi begge enige om både husets placering, ejendommens indretning, børene adgang til skole osv.. men gennem et par møder med banker blev det dog klart at Heidi ikke ville kunne låne så længe vi bor sammen.

Men vi er begge godt trætte af nuværende lejemål, så noget skulle der ske på den front.

Mine forældre tilbød så deres hjælp i denne forbindelse, nemlig at købe huset og leje det ud til os, indtil vi selv har mulighed for at kunne købe huset af dem, forhåbentligt om en 4-5 år tid, når en gældssanering forhåbentligt er vel overstået.

Vi gav et bud på huset på en underskrevet købsaftale, med overtagelse allerede d. 1 nov. som sælger nu også har godtaget og skrevet under på også, nu ryger denne så videre til mine forældres bank, og vi får forhåbentligt et positivt svar, her i løbet af ugen.

Også så snart skøde er skrevet, skulle vi gerne få nøglerne overdraget også, da sælger alligevel bor på plejehjem, og ejendommen derfor har stået tomt i ca. ½ år.

Bliver befriende at bo i en ejendom hvor man igen kan gå og rode lidt, lave tingene som man har lyst til, og ikke skal spørge om lov at udføre forbedringer, samt tilladelse til at ændre ting som slet ikke virker i forbindelse med vores hverdag....
Så mangler der bare den sidste del af hushandlen... Vis hele indlægget
103 svar
 Følg tråden
Der er 60 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tillykke René fast hjemme arbejde mange år frem.
Men lidt malurt får du som et godt velment råd, brug nu ikke flere skejser end du har !

Helt ærligt "Håndværket" det tror jeg Rene ved alt om, så din malurt synes jeg er lidt forkert anbragt.

 Til Rene jeg håber du kommer godt i gang med dit nye hus, og at  du må komme ovenpå igen.


fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Selvfølgelig kommer René oven på igen, og jeg syntes ikke det er forkert at fortælle at der skal passes lidt på. Jeg ved jo hvor svært knægten har haft det, men også vist viljen til at komme op igen, det tager jeg hatten af for.
Jeg har selv været turen igennem, og kom desværre ud med et dårligt helbred som det har taget mig år at komme igennem, selvom jeg godt ved at jeg aldrig bliver som før.
Skrevet af ktm på 28 nov 2013 04:28
Hvad er det for noget du har i gulvet på billede 234?
Det er en muffe, fik skåret ned i det eksisterende stål / trækrørene til el i kælderen, samt mast det fladt med mejslen, så har hakket det frit, skåret det over med en feincutter, også smidt en muffe over rørene, så der er hul igennem, når der skal trækkes nye ledninger senere.
Skrevet af maskinsnedker på 28 nov 2013 10:33

Der er sandelig meget at ta' fat i har set din billedserie, bare det var mig der havde så meget værksteds plads det kunne jeg ellers godt bruge

Tillykke med det alt sammen.

Ja, kommer ikke til at mangle noget af fordrive tiden med, samt plads generelt i fremtiden...

Takker.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Skrevet af Håndværkeren på 28 nov 2013 11:07
Tillykke René fast hjemme arbejde mange år frem.
Men lidt malurt får du som et godt velment råd, brug nu ikke flere skejser end du har !
Takker, Jep... masser af arbejde i privaten, men det er også lige mig.

Tager det også som et velment råd, når det tager om sig som tilfældet er her, skal man selvfølgelig lige holde et rimeligt overblik over økonomien også, men det meste af det "ekstra" der er kommet på, er heldigvis mest arbejde og rimeligt prisbilligt, så det holder nogenlunde med budgettet endnu, har dog også et par muligheder for at få lidt ekstra til renoveringen, hvis det kommer til at knibe.

Men det går stærkt med pengene, når det hele skal bygges op igen også, så der skal man lige holde lidt igen.
Også gik den ikke længere, jeg måtte i gang med murerarbejdet også, selvom det ikke lige er undertegnet fortrukne arbejde.

Blev til at starte med at lukke de fleste riller i væggene, og i dag efter fyraften lave pudslag ved indgangspartiet.

Er ca. 14 år siden jeg sidst har lagt et pudslag, så tog lige 4 timer at lægge den smule i gangen, men havde også 3 forskellige højder derude, der skulle tages højde for, så blev med fald i 2 retninger, men blev vist rimeligt godt selvom man er lidt rusten, ellers vil det vise i morgen når jeg tjekker efter med et 2 meter vatterpas...



Og da jeg har sat alle dåser i væggene, og efterhånden lukket alle rillerne, står den vist bare på murerarbejde hele ugen, samt trække de sidste rør i lofterne, så elektrikeren kan komme og trække kabler hurtigst muligt, så lofterne kan isoleres og der kan sættes gips op, syntes godt nok jeg er lidt efter tidsplanen, hvis vi skal flytte ind inden nytår, men bare nogenlunde færdig stueetage i huset....
Jamen René du ved da godt at håndværkere aldrig bliver færdige til tiden, vær du glad for at du slipper for at skulle betale dagbøder

Men men hvornår holder du egentlig fri og er sammen med resten af familien ?
Jeg har da været hjemme siden kl. 19.30....

Nej, ingen dagbøder med har alligevel lidt pres på, da vi ikke har andet at bo i her 1.januar, så så meget "fritid" med familien er der heller ikke tid til, før juledagene selvfølgelig.

Har dog en friaften hver uge, hvor jeg ikke kører i huset, der er jeg alene med ungerne mens Heidi er til Banko, så man får en smule tid med ungerne også.
Og så gør det jo heller ikke noget hvis Heidi vinder en halv gris i banko
Der er yderligere 33 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også