Vaskemaskine motor kører ikke

Hej

Motoren i min vaskemaskine kører ikke. Det er en Siemens Siwamat XLS 1650, ca. 6 år gammel.

Den tager vand ind fint og pumper det også gerne ud igen, men tromlen kører slet ikke rundt. Har taget toppen og bagbeklædningen af og kan sagtens dreje tromlen rundt med hånden, og motoren drejer fint med. Sætter jeg den til at vaske eller centrifugere, kommer der slet ingen lyd fra motoren. Displayet viser ingen fejl - opfører sig som om alt er i den skønneste orden.

Er der nogen som har et bud på hvad problemet kan være?

- Thorsten


mvh
Thorsten
Hej Motoren i min vaskemaskine kører ikke. Det... Vis hele indlægget
46 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Er der forøvrigt nogen der tør gætte på hvor længe den øvrige elektronik vil holde, hvis jeg bare kortslutter benene hvor NTC'en har siddet?


mvh
Thorsten
Jeg har satset og bestilt sådan én. Jeg skulle gerne modtage den - og montere den - i morgen (onsdag). Jeg giver besked når den er testet...


mvh
Thorsten
@Vile:
Du er sgu for go'! Sådan!
Jeg har selv siddet og googlet lidt uden at kunne finde noget jeg ville udstille for omverdenen.

Mon ikke der er to ejere af problematiske vaskemaskinemotorer der bliver glade nu?
Motoren repareres for ca. 50 kr, lidt loddetin og noget hyggearbejde.
Jeg er ikke i tvivl!

Og et par af os andre er blevet lidt klogere, når vi næste gang møder problemet.
Det er fedt at være på LDS.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Jo Chr,

RS har mange gode ting på lager, og er en af de få leverandører, der stadig udgiver et årligt papirkatalog.
Et digert værk, som man kan tilbringe timer med at studere, hver gang der kommer en ny udgave.
Og drømme om engang bare simpelthen at bestille "en af hver" af samtlige varenumre.
Men det må vente, til jeg vinder i lotto.
Annonce
Har bestilt en THERMISTOR, B57364S100M ved RS og har monteret og lige prøvekørt den på centrifugerig og der virker den fint.

Mvh Knud

Mvh. Knud
Så fik jeg også skiftet min og nu kører den igen

Tusind tak for god hjælp her!!

- Thorsten


mvh
Thorsten

Hej alle sammen. Så stoppede motoren på min vaskemaskine og jeg læser med stor glæde om jeres kamp for at finde og udbedre fejlen, godt klaret. Desværre er min en Siemens SIWAMAT XLP 1650, altså XLP og ikke XLS som jeres. Og elektronikboksen sidder derfor ikke der hvor I beskriver det. Jeg har skruet front, top og bagbeklædning af, men jeg kan ikke finde ud af hvor jeg skal finde printboardet, så jeg kan se om det er den samme lille dims der er stået af i min maskine.

Er der nogen der ved hvor "elektronikken" sidder i Siemens SIWAMAT XLP 1650?

Eller andre god råd, når tromlen ikke drejer rundt, men maskinen ellers ikke brokker sig. Drivremmen er intakt og ved håndkraft drejer motoren og tromlen sammen.

Jeg har indsat nogle billeder i næste post, måske nogen kan identificere hvor jeg kan finde den mistænkte NTC.

Billeder fra min Siemens SIWAMAT XLP 1650. Hvem kan finde printbordet og den mistænkte NTC?

Jeg kan heller ikke få øje på den på dine billeder. Nu er det et par år siden, men som jeg husker det fra min maskine, så var det er separat enhed som var monteret et sted forneden i maskinen. Jeg tænker at den må være forbundet til motoren. Prøv at følge det bundt ledninger som forlader motoren via det gule stik. Hvor fører de hen?



mvh
Thorsten
Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis