Puch maxi dør efter 30 sek

Hej 😊
Jeg har været ude og investere i en puch fra 80.
Når jeg træder et par gange på kik starteren starter den, så ka jeg holde liv i den med gashåndtaget ca 30 sek men så går den ud. Det samme sker når jeg prøver at kører. Max 200 meter og så dør den??????
Håber der er nogle der ka hjælpe??? 😊

Der er nyt luft filter, ny karburator (rund), nyt tændrør, nyt lednings net, der kommer en pæn stråle benzin, dysen er 58, der er gnist på. Så er helt på bar bund

Hilsen rasmus

Hvis man ikke har tid til at lave det rigtigt første gang, hvornår har man så.
Hej 😊 Jeg har været ude og investere i en... Vis hele indlægget
46 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har blandet 1 deciliter til 5 liter benzin så den skulle være i orden.

Jeg bruger den blandings olie fra jem og fix til klædeskabets og knallert

Når den får Bundgas og jeg så tager gassen af går den ned i omringer uden problemer
Helt ned og står i tomgang.

Hvis man ikke har tid til at lave det rigtigt første gang, hvornår har man så.
Skrevet af Rha på 16 jun 2013 12:10
Jeg har blandet 1 deciliter til 5 liter benzin så den skulle være i orden.

Jeg bruger den blandings olie fra jem og fix til klædeskabets og knallert

Når den får Bundgas og jeg så tager gassen af går den ned i omringer uden problemer
Helt ned og står i tomgang.
Ok med blandingsforholdet og olien du bruger.

Ok med gashåndtaget. Når det ikke føles som om motoren trækker mere når du drejer håndtaget stille og roligt tilbage, får motoren ikke for mager en blanding.

Men om blandingen er for fed må vi så lige se lidt på. Har motoren tilbøjelighed til og firtakte under kørsel på lige vej ? Og hvilken farve har tændrøret ?


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Tændrøret er Hvidt.
Det med at den tager mere gas når jeg drejer håndtaget tilbage er der faktisk en lille smule af.
Jeg ved ik hvad det betyder at den 4 takter???


Hilsen rasmus 😀

Hvis man ikke har tid til at lave det rigtigt første gang, hvornår har man så.
Har lige været ude og trille en lille tur.
Den slo pludselig, på vej op af en bakke et knald (det har den ik gjordt før) og åbnede luftfilteret.

Hvis man ikke har tid til at lave det rigtigt første gang, hvornår har man så.
Skrevet af Rha på 16 jun 2013 14:18
Tændrøret er Hvidt.
Det med at den tager mere gas når jeg drejer håndtaget tilbage er der faktisk en lille smule af.
Jeg ved ik hvad det betyder at den 4 takter???


Hilsen rasmus 😀
Ja ok. Så kører den på for mager en blanding. Du have en strålespis med et større hul i (nummeret større end den der sidder i). Og det tyder dit tændrørs farve også kraftigt på.

Firtakte, det er lidt svært at forklare på skrift, men det lyder som om motoren kun tænder hver anden gang. Og en totaktsmotor "firtakter" fordi den køre med for fed en blanding (benzin/luft).

Når du henter en ny strålespids var det måske en ide og købe et tændrør der er foreskrevet til en P.M., hvis du er usikker på det du har.

Med et korrekt tændrør og en tilpas blanding vil tændrørets farve ligge et sted mellem
 lysebrun og mørkebrun.





Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Skrevet af Rha på 16 jun 2013 14:24
Har lige været ude og trille en lille tur.
Den slo pludselig, på vej op af en bakke et knald (det har den ik gjordt før) og åbnede luftfilteret.
Hmm, sådanne noget burde en totaktsmotor overhovedet ikke kunne gøre. Der er jeg godt nok fuldstændig på "bar bund".  Vil håbe det kun er et "engangs knald"
 
Havde det derimod været en firtakts motor, ved jeg godt hvorfor. Men det hjælper jo så ikke lige en nødlidende P.M.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Nu har jeg skiftet tændrør. Lige meget hjalp det.
Men de blir smurt godt til med det der sorte olie snask.

Strålespis? Er det den jeg kalder dyssen vi snakker om, den er pt på 60.

Når den kommer op i fart slår den lidt i motoren. Ved ik om det er det der 4 takt!
Hvis det er, hvad skal man så gøre for at slippe af med det?

Cool du gider hjælpe med alle mine rookie spørgsmål 😊

Hvis man ikke har tid til at lave det rigtigt første gang, hvornår har man så.
Skrevet af Rha på 17 jun 2013 20:05
Nu har jeg skiftet tændrør. Lige meget hjalp det.
Men de blir smurt godt til med det der sorte olie snask.

Strålespis? Er det den jeg kalder dyssen vi snakker om, den er pt på 60.

Når den kommer op i fart slår den lidt i motoren. Ved ik om det er det der 4 takt!
Hvis det er, hvad skal man så gøre for at slippe af med det?

Cool du gider hjælpe med alle mine rookie spørgsmål 😊
Ja, strålespidsen kaldes også en dysse. Så må du prøve og hælde en nr. 62 i.

Øh, i går, den 16 jun 2013 kl. 14:18 var tændrøret hvidt ??  Det er måske i virkeligheden zebrastribet ???

Motoren kan ikke både få for mager og fed blanding på samme tid. Et sort tændrør tyder på for fed en benzin/luft blanding, forudsat benzin/olie blandingen 2%. Er der alt for meget olie i benzinen, kan en for mager blanding alligevel godt resultere i et kulsort tændrør. Det er ikke for sjov jeg bruger et præcis målebæger, når der skal blandes totaktsbenzin til motorsavene mm.

Jeg forstår ikke formuleringen "slår lidt i motoren" kan du ikke forklare udtrykket med nogle andre ord ?

Oh, takker. Selv om end jeg nogle gange vender det hvide ud af øjenene og tænker mit.  




Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Nu har jeg været oppe og købe helt nyt benzin, oktan 92 og blandet olie i. 5 liter til 1 deciliter.
Jeg har skifter dysse til 62 men den havde stadig lidt med at tabe pusten når den fik Bundgas. Så nu har jeg skiftet til en 64 dysse.

Motoren kører nu som en MIS den har et dejligt træk, der er ik nogle somhelst forkerte lyde ( hvad jeg ka hører) når jeg kører. Tændrøret er lysbrunt.


MEN den kører kun til den blir rigtigt varm.
Ca 2 minutter og så dør den pludselig.
Og er fuldstændig umulig at få liv i før den blir kold igen

Hvis man ikke har tid til at lave det rigtigt første gang, hvornår har man så.
Skrevet af Rha på 20 jun 2013 19:47

Nu har jeg været oppe og købe helt nyt benzin, oktan 92 og blandet olie i. 5 liter til 1 deciliter.
Jeg har skifter dysse til 62 men den havde stadig lidt med at tabe pusten når den fik Bundgas. Så nu har jeg skiftet til en 64 dysse.

Motoren kører nu som en MIS den har et dejligt træk, der er ik nogle somhelst forkerte lyde ( hvad jeg ka hører) når jeg kører. Tændrøret er lysbrunt.


MEN den kører kun til den blir rigtigt varm.
Ca 2 minutter og så dør den pludselig.
Og er fuldstændig umulig at få liv i før den blir kold igen
Jamen det første er jo dejligt og sidste problem skal vi så ment nok også få kureret.

Det kan nok ikke være andet end et tændingsproblem, dvs. gnisten forsvinder. Du har vel tjekket om der er en fed blå gnist til stede når den dør ? Ellers er det tid og gøre det nu.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis