Puch maxi dør efter 30 sek

Hej 😊
Jeg har været ude og investere i en puch fra 80.
Når jeg træder et par gange på kik starteren starter den, så ka jeg holde liv i den med gashåndtaget ca 30 sek men så går den ud. Det samme sker når jeg prøver at kører. Max 200 meter og så dør den??????
Håber der er nogle der ka hjælpe??? 😊

Der er nyt luft filter, ny karburator (rund), nyt tændrør, nyt lednings net, der kommer en pæn stråle benzin, dysen er 58, der er gnist på. Så er helt på bar bund

Hilsen rasmus

Hvis man ikke har tid til at lave det rigtigt første gang, hvornår har man så.
Hej 😊 Jeg har været ude og investere i en... Vis hele indlægget
46 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Rha på 20 maj 2013 13:59
Det der motor/gearkasseolie er det meget vigtigt hvad det er for en slaks eller kommer det ud på et ??
Det er en special olie til oliebadskoblinger. Hvad den hedder ved jeg desværre ikke men monstro de ikke ved det der hvor du købte karburatoren ? Bruger du alm bagtøjsolie glider koblingen.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af je__ns på 20 maj 2013 16:59
Har du flyttet nålen helt i bund?

Mener det er SAE 80 gearolie


Absolut IKKE gearolie, du skal bruge ATF olie (automatic transmission fluid) en dråbe af det andet og du skal til at skille motor ad.

Undrer mig over dit problem, men tænkte på om det kunne være dine pakdåser ved krumtappen, de kunne være utætte, især hvis den har stået stille i længere tid, mht udstødningen er denne ikke aktuelt, da du har haft den startet mens den var afmonteret, så den er udelukket, kunne være den drukner, når du siger den dør efter 30 sek, af med karburatoren af med bundkar og rense svømmer og svømmenål eventuelt er gummi blevet gammelt, skriv hvordan det går, nysgerrig.

Trying is the first step toward failure...But failure is the first step toward experience
Husk at dine platiner skal have mellemrum på 0,35 til 0,45 så står de standart, luftskrue helt ind og vistnok 1 og ½ omgang ud, er ikke sikker på dette, det er en del år siden jeg har rodet med en puch, men det er vist deromkring. Desuden ville jeg tømme tanken for eventuelt vand og rense filtret på benzinhanen, nyt benzin samt 2 til 4% olie.

Trying is the first step toward failure...But failure is the first step toward experience
Nu har det hele været skilt ad, renset og ordnet. Den startede med desammen, men døende igen.

Når jeg får liv i den og holder en lille bitte smugle gas, ka jeg holde liv i den længe. Men lige så snart jeg gir gas går den ned i omdrejninger og laver der der lyd (baaaaahhhhh)

Er helt på bar bund nu! HJÆLP

Hvis man ikke har tid til at lave det rigtigt første gang, hvornår har man så.
Det lyder umiddelbart, som for lidt benzin, men svært nær man ikke står med dyret.

Det kan være falsk luft (pakninger og zimmerringe) eller defekt/manglende luftfilter.

Annonce
i har sikkert glemt noget ved bunden af tanken.
benzin hane den skal sikkert renses.
og luft hullet i benzin proppen renses.!

ups. det har jeg over set.!
Jeg blev træt af lorte.
Så den har lige fået lov til at stå i garage den sidste uges tid.


Benzin hanen er helt nu filteret nyt.
Når jeg får gang i den og bare holder halv gas laver motoren sådan nogle enkelte hak.
Den laver en mærkelig lyd fra motoren og slår engang, så hele knallerten lige hoppen en gang.?

Nogle bud på hvad det ka være?

Hvis man ikke har tid til at lave det rigtigt første gang, hvornår har man så.
Skrevet af Rha på 31 maj 2013 16:54
Jeg blev træt af lorte.
Så den har lige fået lov til at stå i garage den sidste uges tid.


Benzin hanen er helt nu filteret nyt.
Når jeg får gang i den og bare holder halv gas laver motoren sådan nogle enkelte hak.
Den laver en mærkelig lyd fra motoren og slår engang, så hele knallerten lige hoppen en gang.?

Nogle bud på hvad det ka være?
Så er det jo en skam du bor så langt væk, når der tilsyneladende er en meget meget billig P. M. til salg.

Nå seriøst, højst sansynligt er det en af simmerringene på krumtappens aksel der er utæt, når det ikke er muligt at få motoren til og køre med en korrekt blanding. Prøv at skifte den på tændingssiden først, det er relativt hurtigt gjort uden at "atomisere" motoren. Hjælper det ikke skal motoren skilles af og simmerringen mellem krumtap og kobling skiftes.



Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Når nu er har jeg fået godt gang i den.

Jeg har anskaffet en firkantet bing karburator, (da jeg havede en fra thanden) og sat en 60 dyse i i og nu starter den hver gang. Den ka tage Bundgas og den ka slæbe mig op af bakker
MEN når den bliver varm går den lige så stille ud????? Hvorfor????? Det gi slet ik nogle mening i min verden. Nogle snakker om de der simmer ringe. Og nogle snakker om det er stempel ringene.



Jeg afmonterede udstødningen i dag for at pudse den og der kom en stor sjat vand ud. Og bagenden var helt snasket til i en tyk masse.

Så nu er jeg på bar bund igen???
Dog med en puch der starter

Hvis man ikke har tid til at lave det rigtigt første gang, hvornår har man så.
Skrevet af Rha på 14 jun 2013 20:54
Når nu er har jeg fået godt gang i den.

Jeg har anskaffet en firkantet bing karburator, (da jeg havede en fra thanden) og sat en 60 dyse i i og nu starter den hver gang. Den ka tage Bundgas og den ka slæbe mig op af bakker
MEN når den bliver varm går den lige så stille ud????? Hvorfor????? Det gi slet ik nogle mening i min verden. Nogle snakker om de der simmer ringe. Og nogle snakker om det er stempel ringene.



Jeg afmonterede udstødningen i dag for at pudse den og der kom en stor sjat vand ud. Og bagenden var helt snasket til i en tyk masse.

Så nu er jeg på bar bund igen???
Dog med en puch der starter
Det kan ikke passe, du ikke kan få den til at køre.

Nu har du forhåbentelig renset alle hullerne grundigt i indmaden til udstødningen inden monteringen igen ?

Det sorte snask er uforbrændt olie som der egentelig ikke burde fremkomme hvis du bruger en rigtig selvblandende totaktsolie. Du må ikke køre med mere end 2% af førnævnte olie, d.v.s. 100 ml eller 1 deciliter for hver 5 liter benzin. 

Stempelringene er nok nærmest det eneste der ikke er skyld i en dårlig motorgang.  

Med den nye karburator er der så trods alt fremgang at spore.  Lad os lige kigge på blandingen, altså om den køre for mager eller fedt. Når knallerten er kommet op i topfart med gashåndtaget i bund, hvad sker der så når du drejer det stille og roligt tilbage ?


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 26 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis