Puch maxi dør efter 30 sek

Hej 😊
Jeg har været ude og investere i en puch fra 80.
Når jeg træder et par gange på kik starteren starter den, så ka jeg holde liv i den med gashåndtaget ca 30 sek men så går den ud. Det samme sker når jeg prøver at kører. Max 200 meter og så dør den??????
Håber der er nogle der ka hjælpe??? 😊

Der er nyt luft filter, ny karburator (rund), nyt tændrør, nyt lednings net, der kommer en pæn stråle benzin, dysen er 58, der er gnist på. Så er helt på bar bund

Hilsen rasmus

Hvis man ikke har tid til at lave det rigtigt første gang, hvornår har man så.
Hej 😊 Jeg har været ude og investere i en... Vis hele indlægget
46 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Chr. på 21 jun 2013 20:24
@Nitter:
Hvad med tændrørskabelet?
Jeg ville skrue kablet af spole og hætte og checke kablet. Hvis der ikke er rent kobber i begge ender -og kablet er langt nok- klippe en cm af i hver ende, så der er sikkerhed for god forbindelse.

Ellers er jeg enig med dig. Skift lor... ohh... det hele. Jeg tænker bare, at hvis ungdommen fattes penge, eller har et jysk nærig-gen som jeg selv.

Chr.
Jooe ja, tændrørskablet plejer normalt og sidde på tændspolen, når den købes. Hvis ikke skal det naturligvis også udskiftes.

Nu kan jeg godt huske, hvad so slige sager kostede da jeg var ung. Dengang var det nemlig tilfældigvis kun Puch forhandleren, der havde stumperne til Puch. Altså ingen konkurrence. Men, det er også 45 år siden.

Ungdommen fattes normalt ikke penge nu om dage. De har til gengæld et stort problem, når der skal prioteres hvad kronjerne skal brændes af på.  Men på den anden side er en velfungerende flot Puck Maxi vist også ved at være så sjælden at den ER rigtig mange penge værd. www.inautotransport.dk/motorcykler/salg/puck-maxi-p  Så hvorfor ikke regne "maskinen" som et investeringsobjekt ? 

Har du aldrig hørt om et Jysk doven-gen ???


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Husker jeg forkert, når jeg mene at tændrørskablet er skruet fast på spolen på samme måde som det er skruet på hætten?

Den pris -10.000 kr- du linker til håber jeg da ikke er alvorligt ment. Så må en tip-top kunne byttes for en Passat.

Jysk doven-gen. Jo tak. Det har jeg til overflod, bortset fra, når jeg skal sætte andre i gang med ting jeg selv burde lave.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Skrevet af Chr. på 21 jun 2013 22:12
Husker jeg forkert, når jeg mene at tændrørskablet er skruet fast på spolen på samme måde som det er skruet på hætten?

Den pris -10.000 kr- du linker til håber jeg da ikke er alvorligt ment. Så må en tip-top kunne byttes for en Passat.

Jysk doven-gen. Jo tak. Det har jeg til overflod, bortset fra, når jeg skal sætte andre i gang med ting jeg selv burde lave.

Chr.
Mener Puch levere dem med tændrørskablet monteret. Det er dog rigtigt kablet er påskruet, ligesom en tændrørshætte.  Hvis ikke skal der naturligvis nyt til også. Man kan, mig bekendt, uhyre nemt spare sig fattig.

Ved ikke om han mener det alvorligt, men faldt over den da jeg undersøgte prislejet for en maskine magen til den i baggrunden, en Yamaha SX750. Den han har avateret til salg, forlanger han også lidt vel rigelig for, set gennem mine linser.  

Det sidste har jeg overhovedet ingen kommentar til.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Nu har jeg skiftet tændning og det hjalp. den kører men det er ik rigtigt noget træk i den?

Så satte jeg mig og pussede. Og nu vil kickstarteren ik tage fat?
Den vil godt lige så snart jeg tager tændrøret ud. Men når det sidder i vil den ik ?

Hvis man ikke har tid til at lave det rigtigt første gang, hvornår har man så.
Det er løst

Hvis man ikke har tid til at lave det rigtigt første gang, hvornår har man så.
Skrevet af Rha på 29 jun 2013 19:45
Nu har jeg skiftet tændning og det hjalp. den kører men det er ik rigtigt noget træk i den?

Så satte jeg mig og pussede. Og nu vil kickstarteren ik tage fat?
Den vil godt lige så snart jeg tager tændrøret ud. Men når det sidder i vil den ik ?
Det er formodentelig et spørgsmål om og få sat tændingen rigtig. Især når sidste melding lød på et godt træk med den nye dysse/strålespids. Platinafstand = 0,4 mm og tænding 1 mm før top.

Kickstarter ? Det er svært men mange glemmer helt at lade "stjernerne" få indgreb med hverandre før der jokkes til. Den før omtalte betjeningsmetode ødelægger i øvrigt "stjernerne" på sigt.

Godt du fik den til at virke til sidst, hvad var problemet ?



Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis