Puch maxi dør efter 30 sek

Hej 😊
Jeg har været ude og investere i en puch fra 80.
Når jeg træder et par gange på kik starteren starter den, så ka jeg holde liv i den med gashåndtaget ca 30 sek men så går den ud. Det samme sker når jeg prøver at kører. Max 200 meter og så dør den??????
Håber der er nogle der ka hjælpe??? 😊

Der er nyt luft filter, ny karburator (rund), nyt tændrør, nyt lednings net, der kommer en pæn stråle benzin, dysen er 58, der er gnist på. Så er helt på bar bund

Hilsen rasmus

Hvis man ikke har tid til at lave det rigtigt første gang, hvornår har man så.
Hej 😊 Jeg har været ude og investere i en... Vis hele indlægget
46 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Er der en pakning mellem indsugningsstudsen og cylinderen?
Hvis varmen fra cylinderen kan forplante sig til karburatoren kan man få sjove oplevelser.

Hvis det er varme i tændingen, så kan du prøve om det hjælper at kører uden skjoldet over svinghjulet. Så vil det blive kølet ekstra og problemet vil komme senere.
  
Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Så nu har jeg været ude og kører ind til den døende.
Der er gnist. Jeg vil ik kalde den blå, nok mere hvid/gul.
Har prøvet med mit eget tændrør og mit kammerats tændrør (hans puch ka sagtens kører)
Resultatet er det samme. Den dør og vil ik starte før den blir kold. 😫

Når jeg er ude at kører og det går ned af bakke. Hvis jeg bare giver den gashåndtaget i bund og fuld fart er det 100 % sikkert at den går ud når det blir fladt igen.

Hvis man ikke har tid til at lave det rigtigt første gang, hvornår har man så.
Skrevet af Rha på 21 jun 2013 13:02
Så nu har jeg været ude og kører ind til den døende.
Der er gnist. Jeg vil ik kalde den blå, nok mere hvid/gul.
Har prøvet med mit eget tændrør og mit kammerats tændrør (hans puch ka sagtens kører)
Resultatet er det samme. Den dør og vil ik starte før den blir kold. 😫

Når jeg er ude at kører og det går ned af bakke. Hvis jeg bare giver den gashåndtaget i bund og fuld fart er det 100 % sikkert at den går ud når det blir fladt igen.
Gul gnist og tændrøret er samtidig vådt. Er det helt korrekt forstået ?????

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej det kan også være dine stempel/ringe der er slid helt ned ny prop og ringe når stempel er koldt er det udvidet og trækker sig sammen når det bliver varmt
Annonce
Yep det er korrekt.
Spidsen af tændrøret er ik vådt men der er vådt på det.

Hvis man ikke har tid til at lave det rigtigt første gang, hvornår har man så.
Skrevet af kimhz på 21 jun 2013 17:27
Hej det kan også være dine stempel/ringe der er slid helt ned ny prop og ringe når stempel er koldt er det udvidet og trækker sig sammen når det bliver varmt

Skal vi ikke sige, at stemplet udvider sig, når det bliver varmt og trækker sig sammen, når det bliver koldt.

Chr.,

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Er der forskel på gnisten når motoren er kold eller varm.
Kunne det være kondensatoren der driller eller platinafstanden?

Bernt
Skrevet af Rha på 21 jun 2013 17:47
Yep det er korrekt.
Spidsen af tændrøret er ik vådt men der er vådt på det.
Ok, det er så helt klart tændingen sætter ud. Der er fire komponenter, tændrørshætte, platiner, kondensator og tændspolen. Start med tændrørshætten, derefter platiner samt kondensator og hjælper det ikke må der en ny tændspole til også. Var det min knallert skiftede jeg simpelthen alle delene i et hug, da delene kan købes for ca kr. 300.  Og så er det sgi nyt det hele og virker.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
@Nitter:
Hvad med tændrørskabelet?
Jeg ville skrue kablet af spole og hætte og checke kablet. Hvis der ikke er rent kobber i begge ender -og kablet er langt nok- klippe en cm af i hver ende, så der er sikkerhed for god forbindelse.

Ellers er jeg enig med dig. Skift lor... ohh... det hele. Jeg tænker bare, at hvis ungdommen fattes penge, eller har et jysk nærig-gen som jeg selv.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis