Eternittag smuldre, hjælp og erfaring søges

Så har man ikke sovet alverden i nat...

Vi har for et par uger siden fået hulmursisoleret med et tilfredsstillende resultat fra den håndværker der udførte opgaven.

Derfor gik vi nu i tankerne om at få et tilbud på loftisolering, når nu håndværkerfradraget også igen er tilbage.

Derfor var samme håndværker forbi adressen lørdag for at undersøge loftet og taget.

I går fik jeg så en mail fra bossen med en pris på isoleringen. Under tjekket har bossen så konstateret at vores eternittag smuldre, og kun har begrænset levetid tilbage, ikke godt :-(

Jeg har hele aftenen læst vores tilstandsrapporten igennem og ellers set på lignende sager over nettet m.v.

Vi købte huset i 2010, eternittaget er fra 1994 (så ingen garanti, kun i 15 år) og vi har en udvidet ejerskifteforsikring.

Vedr. taget står følgende i tilstandsrapporten (ikke lavet en allonge);

Hvad er jeres råd nu?

Så har man ikke sovet alverden i nat... Vi har... Vis hele indlægget
89 svar
 Følg tråden
Der er 70 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Naboens tag er i hvert fald bedre, er over 30 år men det kan ikke ses.
Dit tag er ikke mere nedbrudt end at din tømrermesters vurdering om en restlevetid på 5-8 år nok kan passe. Mindst.

Det ser i øvrigt ud som om rygningspladerne er mindre nedbrudte end de almindelige bølgeplader. Hvilket er unormalt fordi rygningspladerne er langt mere udsatte end resten af tagfladen.

Nu mente selv samme tømrermester, som så har gennemtjekket taget i dag, at det nu var 2-3 år. Derfra vil jeg skulle være på vagt om der kom vandskader.

Men som han også sagde, det er altid svært at sætte præcist antal år.

Rygningspladerne er mere nedbrudte end du kan se på billederne.

Hvis det var jer vil I så vente med at skifte taget? Et overslag fra tømreren var kr 100.000 incl moms.

Hvad mener du? Forstår ikke dit skriv!!!

Jeg har minus erfaring på det her flet, og mener bestemt ikke at jeg piver selv (hvis det er det du mener). Jeg undersøger min sag på ærlig vis og ved jo ikke om jeg er købt eller solgt.

Har haft kontakt med min boligadvokat, og han mener der kan være en sag.
Netop forbi det ikke står under særlige betingelser i policen.
Og det er jo netop nu mens taget stadig holder lidt, at man skal kæmpe sin kamp.

Sitting Bull, synes du tager dine konklusioner uden at kende folk.
Jeg selv vil prøve at se om der er hjælp at hente igennem de muligheder der nu er.
Hvis det IKKE er tilfældet, så må der tænkes nye veje og egen lomme...
Ingen piveri her...
Kan du ikke bare få det renset og malet, det kunne nok give det 15-20 år mere. og koster sikkert ikke alverden, og ser ganske pænt ud.
Skrevet af Pizzabager på 13 mar 2013 07:57
Kan du ikke bare få det renset og malet, det kunne nok give det 15-20 år mere. og koster sikkert ikke alverden, og ser ganske pænt ud.

Det er jeg ret sikker på, at det ikke kan betale sig. Bare det at man piller lidt i et af sårene, kommer man hurtigt betænkeligt langt ned i pladerne, så man kan forvente huller i dem vældig hurtigt.
Jeg ville få dokumenteret tagets tilstand i samråd med en advokat aht senere retssag, som jeg ikke tror på fører til penge, og så få det skiftet til et andet materiale, allerede i den kommende, forhåbentlig. gode sommer, i stedet for at vente til det bliver utæt.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 13 mar 2013 09:14

Det er jeg ret sikker på, at det ikke kan betale sig. Bare det at man piller lidt i et af sårene, kommer man hurtigt betænkeligt langt ned i pladerne, så man kan forvente huller i dem vældig hurtigt.
Jeg ville få dokumenteret tagets tilstand i samråd med en advokat aht senere retssag, som jeg ikke tror på fører til penge, og så få det skiftet til et andet materiale, allerede i den kommende, forhåbentlig. gode sommer, i stedet for at vente til det bliver utæt.

Det kan bestemt ikke betale sig at male det. Det spurgte jeg også indtil hos tømreren i går, og han sagde netop det samme. Det er kun at slikke på sårene, og så vil malingen indenfor kort tid skalle af i større flader, så det vil være spild af penge.
Og som du siger KTM, så vil taget blive "hurtigere" medtaget af malingen, så ren no go...

Til tømrerens forsvar skal siges at han ikke på nogen måder efter hvad jeg kun mærke på ham, prøvede at sælge mig et nyt tag for at tjene penge. Han fortalte ud fra hans erfaring og han var faktisk hos mig i næsten 2 timer.I første omgang kun han jo være ligeglad og bare havde solgt mig en gang loftisolering.

Jeg har også min tvivl med erstatning i en retsag, men vil prøve mine kanaler før tænkerne går den vej (ikke sikkert det er kampen værd). Og hvem vil ikke prøve sine kanaler, og hvis det ikke giver mig en fordel, så må man regne på om ens lomme ikke er alt for hullet :-)

Jeg synes historien er fyldt med tragiske beretninger om folk, der har vundet ret i en retssal, men som aldrig har fået en bønne ud af deres "sejr"
Mht. Eternittagene har der været en forunderlig retstilstand, hvor det har været muligt at smøge ansvaret for noget værdiløst juks af sig, en trafik der aldrig ville have kunnet lade sig gøre, hvis det var et almindeligt lille firma, der havde skuffet så utrolig mange forbrugere.
Min teori er, at det kunne skyldes, at det er en stor virksomhed med rigtig mange ansatte, som man nødig vil lukke i et område med i forvejen en anstrengt beskæftigelsessituation. Det er da også et argument, der ikke er let at se bort fra, men bare ærgerligt for dem, som må betale for gildet, lidt lige som de fåreavlere, der må betale gildet for, at politisk korrekte skvadderhoveder, kan juble over at der nu er ulve i den danske natur og i øvrigt ikke har den mindste berøring med dem. Hvad ville de selvsamme politisk korrekte skvadderhoveder sige, hvis deres egen tæppetisser blev ædt af en ulv?????????

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også