ingen varme på 1.sal

Hej alle

Jeg er ny her, så ved ikke om der er nogen der er skrappe i varme, men håber

Vi har et gammelt hus fra 1897, hvor vi har installeret et Bio18 pillefyr, den store model, da vi har ca. 400 M2 at opvarme.

Vi har i april 2012 skiftet vores cirkulationspumpe fra en monster stor, meget gammel el-sluger, til en Grundfoss Alfa 25-60.

Nu det bliver koldt, kan vi ikke få varme på de 2 radiatorer som ligger sidst på vores 1-strengs system. Radiatorerne er monteret på 1. sal og ligger altså sidst på strengen.

Vi har en anden radiator på 1. sal, og her er der ingen problemer overhovedet.

Vi har haft VVS folk ude, de har hævet vores ekspansions beholder, da de mente at der ikke kunne komme luft ud af de rør der gik dertil, så det skulle være ok nu.
I begge radiatorer er der kommet nye ventiler og rørene er skyllet igennem, så vi ved at der også er hul igennem.

Den dag VVS'erne hævede ekspansionsbeholderen, fik de varme til radiatorerne ved at tappe vand af, via udluftning skruerne, men da radiatorerne stod på 5 og det var meget varmt i soveværelset, skruede vi lidt ned, og har ikke kunnet få det igang siden.

Der kommer en smule varme til radiatorerne så de er knapt håndlune, men ikke mere end det.

Er der nogen der har et rigtig godt bud på hvad vi kan gøre, det er altså lidt træls ikke at kunne sove i sit soveværelse, pga. det er så koldt at man bliver voldsomt vågen af at gå i seng, og absolut ikke har lyst at stå op igen 

Med venlig hilsen 
Betina
Hej alle Jeg er ny her, så ved ikke om der er... Vis hele indlægget
57 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så er jeg retur.... desværre igen samme problem, kun håndlune radiatorer i soveværelset, med mindre jeg lukker andre radiatorer i huset.

Så nu vil jeg høre, hvordan jeg på bedste måde fylder vand på vores system, så jeg kan få jaget luften ud af rørene.

Skal jeg varme alle radiatorer op først og så fylde vand på, eller er det lige meget?
Skal cirkulationspumpen være tændt eller slukket imens?

Det bliver dejligt når det hele virker igen

Med venlig hilsen 
Betina
Skrevet af starphoto på 15 jan 2013 09:17
Så er jeg retur.... desværre igen samme problem, kun håndlune radiatorer i soveværelset, med mindre jeg lukker andre radiatorer i huset.

Så nu vil jeg høre, hvordan jeg på bedste måde fylder vand på vores system, så jeg kan få jaget luften ud af rørene.

Skal jeg varme alle radiatorer op først og så fylde vand på, eller er det lige meget?
Skal cirkulationspumpen være tændt eller slukket imens?

Det bliver dejligt når det hele virker igen
Jeg ville lukke alle andre radiatorer, og så skrue op for pumpen til du får varme, og når du så har varme, ville jeg lufte radiatoren ud, og gentage det med de andre der har svært ved at få varme.
og når første er luftet ud, så se på dit tryk, er den helt gal, så fyld mere på, og HUSK ikke at lukke luft med ind, når du gør det.. Og så videre til radiator nr 2 osv..

Har dit system ikke auto udluftere på nogen steder?


Mvh

Morten

øv øv..
Når du fylder vand på, fylder du op til et hvis tryk.. Hvad er det. ???
Forsvinder trykket efter tid ????
Pumpen skal være stoppet ved påfyld, og påfyld foregår meget langsom, så der kommer så lidt luft ind i systemet som muligt.
Mvh Jan J
hvor mange Bar kører i med? Den skal op på min 2

 

Skrevet af uldal på 18 jan 2013 07:40
hvor mange Bar kører i med? Den skal op på min 2

Hvorfor så højt? Er trykket på 1bar ikke nok til et løft på 10m?


Mvh

Morten

Annonce
Tak alle

Jeg tjekker i weekenden, når vi alligevel skal have fyret slukket og renset 

I hører mere tilbage

Med venlig hilsen 
Betina
1 bar løfter næsten ikke

 

Så er jeg retur med lidt svar
Jeg har taget et billede af vores loft hvor ekspansionsbeholderen står, den skulle iflg. VVS folkene nu udlufte , da de har hævet den med en 3x3 bjælkes højde (åbenbart så måske ikke helt alligevel) kan i ud af billedet se, om der kunne laves noget bedre?





Samtidig har jeg taget billede som viser trykket på vores system (håber jeg) 



Med venlig hilsen 
Betina
Hej Betina..
Kan se du kører med et tryk på 0,7 bar.. Det lyder alså i min verden af meget lidt.. med 2 etager ville jeg mene at 1,5 bar var det laveste..
Så vil mene du skal fylde noget mere vand i, du kan jo prøve med 1 bar først o.s.v.. men er (næsten) sikker på du mangler vand.
Mvh Jan
Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis