ingen varme på 1.sal

Hej alle

Jeg er ny her, så ved ikke om der er nogen der er skrappe i varme, men håber

Vi har et gammelt hus fra 1897, hvor vi har installeret et Bio18 pillefyr, den store model, da vi har ca. 400 M2 at opvarme.

Vi har i april 2012 skiftet vores cirkulationspumpe fra en monster stor, meget gammel el-sluger, til en Grundfoss Alfa 25-60.

Nu det bliver koldt, kan vi ikke få varme på de 2 radiatorer som ligger sidst på vores 1-strengs system. Radiatorerne er monteret på 1. sal og ligger altså sidst på strengen.

Vi har en anden radiator på 1. sal, og her er der ingen problemer overhovedet.

Vi har haft VVS folk ude, de har hævet vores ekspansions beholder, da de mente at der ikke kunne komme luft ud af de rør der gik dertil, så det skulle være ok nu.
I begge radiatorer er der kommet nye ventiler og rørene er skyllet igennem, så vi ved at der også er hul igennem.

Den dag VVS'erne hævede ekspansionsbeholderen, fik de varme til radiatorerne ved at tappe vand af, via udluftning skruerne, men da radiatorerne stod på 5 og det var meget varmt i soveværelset, skruede vi lidt ned, og har ikke kunnet få det igang siden.

Der kommer en smule varme til radiatorerne så de er knapt håndlune, men ikke mere end det.

Er der nogen der har et rigtig godt bud på hvad vi kan gøre, det er altså lidt træls ikke at kunne sove i sit soveværelse, pga. det er så koldt at man bliver voldsomt vågen af at gå i seng, og absolut ikke har lyst at stå op igen 

Med venlig hilsen 
Betina
Hej alle Jeg er ny her, så ved ikke om der er... Vis hele indlægget
57 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af starphoto på 21 jan 2013 12:49

Den med flowet i de radiatorer i stueetagen, må jeg nok lige have forklaret

Vi har bøvlet siden det blev koldt nok til at starte varmen i soveværelset, så synes systemet har haft god tid til at komme igang
tanke prut de kører sikkert med fast kapasitets begrensning ..



jacob faglært svejser IWP

[email protected]

Hej igen Jacobbb

Ja, så må jeg hellere starte med evt. at hæve temp. til 70 grader (nu 60 grader), for vi har kun lige radiatorerne i resten af huset, på det de skal stå på. Eks. har vi i stuen stillet på 5 kommer den ned på 4 som vi gør om natten, er der kun 17-18 grader og det er dælme ikke nok.

Vi skruer radiatorerne i de 2 største rum, ned når vi går i seng, men stadig ingen varme på 1. sal...



Med venlig hilsen 
Betina
sorry.. gik ud fra det var lukket expantion..
Jeg er tilbage til at tro, at pumpen er for lille..
Mvh jan
rørene der bypasser radiatorerne i soveværelset...bliver de varme når radiatorerne ikke gør det? Jeg tror stadig at bypasset skal indsnævres så der bliver presset mere vand forbi radiatorerne!

Elektronikteknikeren
Jeg kan ikke lide at ekspansionsbeholderen tilsyneladende sidder i et uisoleret rum, det har nok ingen sammenhæng med dine varmeproblemer, men hvis rør eller beholder fryser kan du få rørsprængninger.
Annonce
tænkte lidt på kunne du ikke tage et billede af installationen ude ved fyret for problemet kunne faktisk godt ligge der specielt ude ved shunten på fyret

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>

Den dag VVS'erne hævede ekspansionsbeholderen, fik de varme til radiatorerne ved at tappe vand af, via udluftning skruerne, men da radiatorerne stod på 5 og det var meget varmt i soveværelset, skruede vi lidt ned, og har ikke kunnet få det igang siden.



Hævede?

Hvor gammel er den? Altså ekspansionen og hvor stor ( liter )


Jeg ved ALT om ALT, og det jeg ikke ved, kan jeg lære!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis