Lav dit eget "boble" bad.

Hej.

Jeg har længe gået med tanken om selv at lave mit eget "boblebad". dog uden bobler

Men jeg er lidt i tvivl om hvilke materialer der er bedst at bruge, samt fremgangs metoden, om det evt. bare er nogle brædder med fer og not som kan bankes sammen og så sætter man en form for patent bånd på udenom "cirklen" man laver og i bunden skruer man en 22mm plade op i brædderne og så fuger samlingen med noget silicone?

Samt så bare lave nogle bænke af noget træ og brædder og så smide en "brændeovn" ned i for at varme vandet op?

Nogle som har egne erfaringer med at lave sådan et "boblebad?"


På forhånd tak.

Samt god jul til jer alle derude. !

Be Smart - Not Stupid..

34 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det træbadekar du mener?
Hvor stort?

Som disse: http://www.google.dk/search?q=tr%C3%A6badekar&hl=da&tbo=u&biw=907&bih=439&tbm=isch&source=univ&sa=X&ei=mJLUUIeuLYaTswas74H4BQ&ved=0CEsQsAQ

Din konstruktionsmetode rækker vist kun til et fugleboblebad - uden bobler!

Husk iøvrigt at spånpladen i bunden bør være vandfast. .o)

ja det er det sitting bull, det skal nok være et par meter i diameter.

Hvorfor rækker den kun til fugleboblebad?

Jeg smider lige et billede op af en som ligner. der er nemlig bruger fer og not brædder..


Be Smart - Not Stupid..

Her er et eksempel.


http://peecee.dk/upload/view/395267

Be Smart - Not Stupid..

Det billede du viser, har jo tydeligt en yder og inderside, hvilket også er nødvendigt.
Et kar af den størrelse vil vel indeholde en 1000-1500 liter, altså et anseeligt tryk, og det tror jeg ikke en fer/not kan klare.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Skruer og silikone og lidt plade går slet ikke.

Der skal helt andre boller på suppen  - eller bobler i badet.

Vand vejer 1 ton pr 1000 liter og et trækar skal være ganske solidt for at holde tæt.

De trækar der er vist på billederne er bødkerarbejde, men der skal nok kunne googles på hvordan et bassin i træ kan laves. På GDS-vis.

Men var det ikke nemmere med et oppusteligt plastbassin som dem børnene plasker rundt i om sommeren, blot i XXL. 

Annonce
Kunne man ikke evt. tage noget spærtræ og så skære det i smig så det "formede" sig som en cirkel og så noget pantent bånd rundt om? , Men hvad/hvordan ville bundes skulle laves?

Be Smart - Not Stupid..

Jeg har også leget med tanken om at lave sådanne et badekar selv, det virker umiddelbart meget simpelt. og da det skal stå i haven er det jo bare at prøve sig frem, er lortet utæt så sker der jo ikke alverdens skade..

Som der er andre der skriver så kan alm. brædder med fer og not ikke holde, men ideen er ikke helt tosset, det skal bare være i en større dimension.. Jeg ville heller ikke bruge plade til bunden men også her er nogle brædder..

Tag og lur lidt på de modeller der kan købes, så får du hurtig en ide om hvordan det skal gøres..
fx her på siden står allerede hvilke dimensioner det bruger.. http://www.wellnesskarret.dk/badekar/priser.htm

Jeg syntes det virker upraktisk at brændeovnen står nede i karet jeg ville nok lade vandet løbe ud i ovnen, blive varmet op og så tilbage i badekaret.. ???

Inden man får lavet pæne spændebånd til tønden, havde jeg tænkt at bruge kraftige lastbil stropper for at se om det hele virker...

For mig at se er det langt fra en håbløst projekt.. tværtimod et af de mere simple...

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Lopus jeg ved det ikke er håbløst

Men ja måske ma nskulle tage noget spærtræ og skære i smig så vinklen passer til den størrelse cirkel man vil have.

Jeg tror bare med brændeovnen nede i karet ville opvarmingen gå hurtigere istedet for det skulle ske med cirkulation, så skal du jo også have en form for pumpe?

Med brændeovn nede i behøver du jo ingen pumpe, samt, men hurtigt kan få det varmet yderligere op hvis varmen forsvinder.

I bunden kunne man også bruge noget spærtræ og når det så bliver vådt udvider det sig jo så skulle det gerne blive tæt og til bund kunne man evt, smide en form for gummi ud. så man undgår splinter Lastbil stropper var en god ide også til at få det strammet så meget ind som muligt så spændebåndene kun skal holde det og ikke bruges til at spænde det.

Be Smart - Not Stupid..

Nu kommer vi ud over min viden :-)
Men jeg mener ikke det er nødvendig med en pumpe, når vandet i en spiral inden i brændeovnen koger, vil det stige og derfor automatisk lave cirkulation...

Men det er som du siger nok hurtigere at varme vandet op på den anden måde..!

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Der er yderligere 24 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis