Lav dit eget "boble" bad.

Hej.

Jeg har længe gået med tanken om selv at lave mit eget "boblebad". dog uden bobler

Men jeg er lidt i tvivl om hvilke materialer der er bedst at bruge, samt fremgangs metoden, om det evt. bare er nogle brædder med fer og not som kan bankes sammen og så sætter man en form for patent bånd på udenom "cirklen" man laver og i bunden skruer man en 22mm plade op i brædderne og så fuger samlingen med noget silicone?

Samt så bare lave nogle bænke af noget træ og brædder og så smide en "brændeovn" ned i for at varme vandet op?

Nogle som har egne erfaringer med at lave sådan et "boblebad?"


På forhånd tak.

Samt god jul til jer alle derude. !

Be Smart - Not Stupid..

Hej. Jeg har længe gået med tanken om selv at... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Don john, ved en firkantet havde man jo evt. en mulighed for at støbe hjørnerne ned i jorden og på den måde kunne bygge et ekstra stærkt skelet.

Be Smart - Not Stupid..

Husk lige...

Det er ikke volumen (antal m3)  der afgør hvor kraftigt det skal laves.

Det er ALENE højden på karret der afgør trykket i bunden - skal karret f.eks. være 1m højt, så kan man ellers lave det på 1m x 1m (=1m3) eller 10m x 10m (=100m3) - det gør ingen forskel.

Styrken skal dimensioneres alene i forhold til højden.




~ Buch


"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

Skrevet af Lyst på 23 dec 2012 19:21
Det skal nok blive lavet.

Vandet skal ikke skiftes så tit måske en gang om året, man dækker det jo ned, samt om ikke andet kan man fyre så meget en gang i mellem at det bliver over 60 grader. , det er jo kun sådan noget man sidder i for at nyde det og som sitting bull siger ikke for at blive ren. :=)

Om ikke andet kunne man jo også lave et firkantet et, hvilket ville spare en masse arbejde.
Som ejer af en pool kan jeg med sikkerhed sige at hvis du ikke bruger en eller anden form for kemi eller skifter vandet en hel del oftere end du regner med vil i ikke nyde at komme ned i det!!!

Alger kommer meget hurtigt, især når det er varmt, del vil hjælpe en del at dække af for lys i toppen men vil ikke kunne holde det væk- kemien vil iøvrigt ikke nedbryde træet - tværtimod.

Husk iøvrigt at hvis det er en permanent løsning til f.eks nedtagning om vinteren må du ikke anvende regnvand. Husk også at have aftapning i bunden.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH Hvilke kemikaler ville du bruge så? Men skal nok finde ud af noget har en ven som har noget med rep, opbygning osv. af svømmehaller og de sælger vist også dissekar, så der må også kunne hentes noget hjælp/inspiration

Ja har tænkt over en hane i bunden, men hvordan gøres den lige tæt

Be Smart - Not Stupid..

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis