Lav dit eget "boble" bad.

Hej.

Jeg har længe gået med tanken om selv at lave mit eget "boblebad". dog uden bobler

Men jeg er lidt i tvivl om hvilke materialer der er bedst at bruge, samt fremgangs metoden, om det evt. bare er nogle brædder med fer og not som kan bankes sammen og så sætter man en form for patent bånd på udenom "cirklen" man laver og i bunden skruer man en 22mm plade op i brædderne og så fuger samlingen med noget silicone?

Samt så bare lave nogle bænke af noget træ og brædder og så smide en "brændeovn" ned i for at varme vandet op?

Nogle som har egne erfaringer med at lave sådan et "boblebad?"


På forhånd tak.

Samt god jul til jer alle derude. !

Be Smart - Not Stupid..

Hej. Jeg har længe gået med tanken om selv at... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja tror jeg vil foretrække en brændeovn nede i vandet for hurtig og effektiv opvarmning, men tror jeg vil prøve med spærtræ og skære det i "vinkel" så det skaber en cirket, det er jo faktisk bare at tegne diameteret og derefter lave en centreret punkt og så indtegne dimensionen på spærtræet og derefter får du selve vinklen på smiget.

Be Smart - Not Stupid..

I will do!

Ja det kunne man godt Lopus, så får man også "lukket" bunden lidt af og den hviler på noget og ikke bare et par skruer som holder flere tusind liter vand

Be Smart - Not Stupid..

Men på det linke du sendte lignede det bare at selve "væggene" stod ned ovenpå pladen?

Selve spændbåndet burde jo også holde det hele samet?

Be Smart - Not Stupid..

Hvis du kigger i deres galleri, så står der en dame med et stykke væg brædt, der syntes jeg man kan se en not forneden..

Ellers kan jeg ikke forstille mig hvordan det hænger sammen. Jeg vil ikke mene der skal bruges en eneste skrue.

Ja spændebåndet presser væggen sammen om selve bunden, så bunden ligger "løst" i noten og er låst fast.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Annonce
Hvordan ville du så "montere" bundpladen?

Be Smart - Not Stupid..

Hmm.. Jeg forstiller mig bunden er samlede af noget tykt fyrtræsgulv med fer og not.

Den bliver jo låst fast af væggen, når den ligger inden i noten kan den jo ikke gå fra hinanden...

http://www.hottubs.dk/Presse/Samlevejledning.pdf

http://www.google.com/url?sa=t&...4169,d.Yms

På linksne her bruger de godt nok skruer...

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Ja tror det skal være noget spærtræ evt. noget 45x120mm og så bare skære det i vinkel til det har en diameter på omkring 2meter. bundet skal være noget fer og not som stødes sammen og bores huller til de noter man laver på væggene, tror du ikke bare man kan bore huller og så smide nogle dyvler i???

og så ellers bare spændbånd på og derefter når det hele er samlet så tjekker man om det er tæt ved at klaske vand i bunden, er bunden tæt så laver man bænke, væg tilg brændeovn og derefter TONSER man vand ned i og sætter fut i ovnen og nyder en lun kop bailey udenfor i minus 10 grader

Be Smart - Not Stupid..

Jeg er ikke helt med på hvilke huller du vil bore i sammenhænge med noten i væggen...

Men ellers tror jeg din plan lyder rigtig.. hvornår går du igang, jeg glæder mig til at se billederne...

Hvis du får fyret godt op i den, tror du så ikke en kold øl ville være at fortrække :-p

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Lopus mener de fer som skal laves om det ikke bare kan blive lavet ud af nogle dyvler man bore ud til og banker i? til at sætte i bundpladen?

det bliver ikke lige nu her i overmorgen, skal lige have fundet en placering til den i haven også jo

Be Smart - Not Stupid..

Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis