Lav dit eget "boble" bad.

Hej.

Jeg har længe gået med tanken om selv at lave mit eget "boblebad". dog uden bobler

Men jeg er lidt i tvivl om hvilke materialer der er bedst at bruge, samt fremgangs metoden, om det evt. bare er nogle brædder med fer og not som kan bankes sammen og så sætter man en form for patent bånd på udenom "cirklen" man laver og i bunden skruer man en 22mm plade op i brædderne og så fuger samlingen med noget silicone?

Samt så bare lave nogle bænke af noget træ og brædder og så smide en "brændeovn" ned i for at varme vandet op?

Nogle som har egne erfaringer med at lave sådan et "boblebad?"


På forhånd tak.

Samt god jul til jer alle derude. !

Be Smart - Not Stupid..

Hej. Jeg har længe gået med tanken om selv at... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nåhh jo istede for fer og not i bund brædderne...vil not og fer ikke være mere vandtæt !!

Men jeg kan godt se det lettere end at fræse og skære fer og not i !

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Jeg tror vi snakker forbi hinanden... ! :-s

Væggene skære du i smig.

Bunden har fer og not..

Samlingen mellem bund og væg er det ikke et udfræsning i væggen der passer til tykkelsen på bundpladen...
så man bygger væggen uden om bunden... lige som på dem man kan købe... ellers ved jeg ikke om det kan blive tæt...


Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Lopus hvordan har de andre gjort det tæt så?

Men ellers skulle man lave to bunde, en som væggene står ned på med fer og not og så lige ovenpå "indvendig" laver man den metode som du skriver hvor man samler væggene rundt om den anden bund.

Be Smart - Not Stupid..

Blot af nysgerrighed, skal vandet skiftes hver gang....det er jo ikke ligesom en pool hvor man tilsætter alverdens kemikalier, eller tager jeg fejl.

Kunne nu være skønt på en kold vinter dag.

Glædelig jul til alle


Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Annonce
Lyst - jeg tror det bliver tæt når træet udvider sig og klemmer i noten... to bunde kan jeg ikke se meningen med...
jeg syntes de billeder jeg linkede til forklar konstruktionen meget godt.. syntes du ikke det ?


Stumbi - Det faktisk et rigtig godt spørgsmål.. det har jeg overhovedet ikke tænkt over... kemikalier er nok ikke godt i et træ kar !!!!

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange

Man opholder sig ikke i et sådant kar for at blive ren.

Men for sin fornøjelses skyld!

Først og fremmest, så er det jo ikke lige et begynder gds-projekt ... der er ikke plads til tolerancer i udskærringerne af træet, og er heller ikke sikker på at man bare kan bruge hvilket som helst træ - her tænker jeg på hvor meget træet arbejder under påvirkningen af vandet.

Der var et afsnit af Dirty Jobs på Discovery, hvor de skulle udskifte en stor vandbeholder på toppen af et højhus i New York. Det vil jo være lidt den samme fremgangsmåde der skal anvendes til sådan en hot tub i havestørrelse.

Først skal der jo tages stilling til om karret skal være med lige eller skrå sider. Det nemme vil jo klart være med lige sider, da der så kun skal tages højde for smiget til rundingen - med skrå sider skal der jo også tages højde for det ...

Den måde bunden var fastgjort på der, var ved at der var fræset en rille ca halvt ind fra indersidden af alle sideplankerne et stykke fra bunden af plankerne således at sideplankerne blev slået på rundt om bundstykket (der også var lavet af planker, men kan ikke lige huske hvordan bunden blev holdt sammen) Siderne blev så spændt sammen med store spændbånd, hvor det nederste så vidt jeg husker sad lige ud for bundstykket og så skal der jo være et par stykker mere op ad siden - med lige sider så vil de også være til at styre under sammenspændingen, evt med et par småsøm der er slået lidt ind i træet. Ved skrå sider, så skal der muligvis fræses riller til båndene på ydersiden for at de ikke bare glider ned ad siden efterhånden som de strammes til ...

Nu ved jeg ikke hvordan dit engelske er, men hvis det er ok, så vil jeg da anbefale dig at google lidt på "diy wooden hot tub" eller lign. for at få lidt inspiration for markedet for den slags er lidt større i USA end herhjemme.

Men god fornøjelse med projektet hvis du er fast besluttet på at gå igang med det - og vil da glæde mig til at høre om resultatet så ;-)

Hvis computerspil var skadelige ville vi have en hel generation der rendte rundt i mørke rum og spiste små piller mens de lyttede til monoton musik...

Det skal nok blive lavet.

Vandet skal ikke skiftes så tit måske en gang om året, man dækker det jo ned, samt om ikke andet kan man fyre så meget en gang i mellem at det bliver over 60 grader. , det er jo kun sådan noget man sidder i for at nyde det og som sitting bull siger ikke for at blive ren. :=)

Om ikke andet kunne man jo også lave et firkantet et, hvilket ville spare en masse arbejde.

Be Smart - Not Stupid..

 
Om ikke andet kunne man jo også lave et firkantet et, hvilket ville spare en masse arbejde.


Skal ikke sige at et firkantet ikke kan holde, men det vil aldrig få samme styrke som et rundt ...

Hvis computerspil var skadelige ville vi have en hel generation der rendte rundt i mørke rum og spiste små piller mens de lyttede til monoton musik...

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis