Gulvvarme bliver ikke varm??

Hej.

Jeg har et gulvvarme system lagt ud under mit trægulv vi spånplader med spor.

MIt problem her snart 1 år efter, er at før jeg kan få gulvet til at blive varmt og nogenlunde varme huset op til omkring de 17grader, har prøver at sætte termostat til 20, men den kommer maks op på de 17grader.

Jeg har gulvvarmens temperatur altså det som, vandet skal være i systemet til omkring de 45 Grader, hvis det står lavere så kan jeg simpelthen ikke få gulvet til at blive varmt.

Jeg har lige for 1-2uger siden indsillet selve fordelerrørs "hovederne" så de skulle gerne passe nu, men er så i tvivl om hvad jeg skal sætte vand temperaturen på, samt om min pumpe skal kører hurtigt derud af for at få varmt vand igennem eller om det er bedre den køre lige knap så hurtigt så varmen kan nå at afgå fra vandet?

Jeg har et wavin gulvvarme system.

På forhånd tak.

Mvh

Be Smart - Not Stupid..

35 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vandtemperaturen i kedlen skal altid være 65 + 
Ikke hvis det er varmeanlægget

Elektronikteknikeren
Ja selvfølgelig har det noget at sige, iøvrigt SKAL varmt brugsvand være minimum 65 + for at være bakterie frit. Så se du hellere at få stillet op på din keddel temperatur.
Gregeren, ved du så hvad problemet kan være?

Håndværkeren, den har stået på 45grader det sidste år, er det ikke "spild" af varme at sætte det på 65 Grader, men ang. bakterier har du selvfølgelig en pointe..

Be Smart - Not Stupid..

Annonce
H¨ndværkeren var lige nede at kigge, selve vandet som går igennem varmtvandbeholdere har ikke forbindelse med gulvvarme systemet, gulvvarme systemet får vandet direkte fra fjernvarmen, så om det står på 45 eller 65 har ingen betydning for gulvvarmen set med mine ikke så professionelle øjne.

Be Smart - Not Stupid..

Varmtvands temp. stilles normalt på 57 grader, pga kalkdannelse ved temp. fra 60 grader.

Er der varmefordelingsplader i også?
LL1 Jeg har sat den på 50grader nu også hæver jeg den yderligere i morgen til omkring de 60Grader.

Ja der er Spånplader med spor, varmefordelings plader, gulvpap og trægulv lamelplank EG.

Ved ikke om det er fordi det er et vandskuret hus med kun 60-70mm hulmursisolering så væggene er så kolde at det er svært at varme det op, men derfor burde gulvet jo stadig have en "konstant" varme indtil den ønskede temperatur er nået i rummet.

Mvh

Be Smart - Not Stupid..

Vil det sige at det er vandet fra fjernvarme værket der løber rundt i dine radiatorer / gulvvarme, det havde jeg ellers forståelsen af at man ikke måtte men at det skulle igennem en form for varme veksler, der så forsynede varme i huset og varmvands beholder.
Og jeg har altid troet at det var god økonomi at have et temperatur på mindst 65 + grader bla. på grund af bacterie dandelse men også at kedlen havde bedst af det hvis det var et selvstændigt fyr i ejendommen.
Jeg fyre selv hele huset med en brændeovn og vandet fra en elektrisk vandvarmer.
Håndværkeren - Altså nu er jeg ikke smed, men det jeg så ligende at det ikke kørte over varmsvandbeholderen det som kom op til gulvvarme systemet, jeg har haft en smed og vvs til at koble det hele til så håber det er i orden.

Be Smart - Not Stupid..

Der er yderligere 25 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis