Gulvvarme bliver ikke varm??

Hej.

Jeg har et gulvvarme system lagt ud under mit trægulv vi spånplader med spor.

MIt problem her snart 1 år efter, er at før jeg kan få gulvet til at blive varmt og nogenlunde varme huset op til omkring de 17grader, har prøver at sætte termostat til 20, men den kommer maks op på de 17grader.

Jeg har gulvvarmens temperatur altså det som, vandet skal være i systemet til omkring de 45 Grader, hvis det står lavere så kan jeg simpelthen ikke få gulvet til at blive varmt.

Jeg har lige for 1-2uger siden indsillet selve fordelerrørs "hovederne" så de skulle gerne passe nu, men er så i tvivl om hvad jeg skal sætte vand temperaturen på, samt om min pumpe skal kører hurtigt derud af for at få varmt vand igennem eller om det er bedre den køre lige knap så hurtigt så varmen kan nå at afgå fra vandet?

Jeg har et wavin gulvvarme system.

På forhånd tak.

Mvh

Be Smart - Not Stupid..

Hej. Jeg har et gulvvarme system lagt ud under... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jeg heller ikke, og mon dog ikke det er som det skal være. Men måske du skulle lukke mere op aligevel, tænk på hvilke temperaturer vi har uden dørs lige i øjeblikket, jeg har lige været ved Købmanden, d.v.s der er 4 Km. til købmanden og det foregår på en MC med sidevogn. Og jeg skulle lige hilse at sige at det var F... koldt
Håndværkeren, jamen det jeg mener er at jeg har sat termostaten på gulvvarme shunten, altså den som bestemmer hvor varmt vandet der løber rundt i systemet skal være og den skal stå helt oppe på omkring de 50Grader i cirkulations temperatur før at huset bliver varmet op samt der er varme at mærke i gulvet.

hvis den står på de 35-40grader så bliver huset pisse koldt.

Er klar overm ed vandskuret vægge, 70mm hulmursisolering så kræver det lidt ekstra varme, men de nvarme der er at mærke i gulvet burde jo være det samme om ikke andet højere indtil rumtermostaten har nået den temp. jeg har sat den til?

Mvh

Be Smart - Not Stupid..

Tjah Lyst, men nu må du bære over med Thermostaten, den kan nemlig ikke læse ! Så den ved nok ikke at den burde gøre som du forestiller dig. Og virker det når din fremløbs temperatur er 50 + Hvad er så problemet, varme er en dyr ting i vore dage.
Der anbefales ikke at anvende over 35 grader i fremløb på gulvvarme under trægulve.

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Håndværkeren, jeg tænker på netop det som Stumbi nævner at gulvvarmen ikke burde være over 35grader ved trægulve, det jeg søger svar på er om hvad årsagen til gulvvarmen ikke fungere optimalt kan være?

Stumbi, dette er jeg netop klar over, derfor jeg søger svar på hvorfor den skal ligge helt deroppe, når det burde være nok med 30-35grader i fremløbstemperatur for at opnå en rumtemp. på omkring de 18-20grader.

:/

Be Smart - Not Stupid..

Annonce
Uden at skulle "kloge" mig på det kan der måske være luft i systemet.

Jeg har selv gulvvarme under mit trægulv(også med varmefordelingsplader), jeg har også lidt problemer med varmen når det er
rigtig koldt udenfor (-10).Det er det heldigvis ikke så tit.

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Hvor mange kredse og hvor stort et areal er der gulv varme?
Stumbi , Syntes han var grundig med luft ham meden som satte det op.

Hvordan kan jeg selv hurtig tjekke om det er pga. luft?

Mortenbrunn: 8 kredse , hvor 2 af dem er i stuen pga. længden. der er gulvvarme i hele stueeagen samt 1. sal.

længste kreds er 112m som er soveværelset, stuen er på 2 kredse som er forholdvis 71 og 73m.

Orla Nautrup: Cirkulationspumpen står på næsthøjste, da jeg tænkte at den måske trykkede vandet for hurtigt igennem til at varme kunne nå at blive optaget af gulvet.

Igen orla, hvordan kan jeg selv tjekke om der er luft i så jeg evt. kan tilkalde en smed som så kan få det "fjernet"?

På forhånd tak allesammen

Mvh

Be Smart - Not Stupid..

Jo hurtigere dit vand løber igennem jo bedre fordeling, men du må ikke køre med en fremløbstemperatur der giver en overfladetemperatur på dit trægulv over 27 grader (fremløb ca 35 grader?)

Luft kan kun kontrolleres ved at skylle de enkelt slanger igennem.

Er termomotorerne åbne??
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis