Gulvvarme bliver ikke varm??

Hej.

Jeg har et gulvvarme system lagt ud under mit trægulv vi spånplader med spor.

MIt problem her snart 1 år efter, er at før jeg kan få gulvet til at blive varmt og nogenlunde varme huset op til omkring de 17grader, har prøver at sætte termostat til 20, men den kommer maks op på de 17grader.

Jeg har gulvvarmens temperatur altså det som, vandet skal være i systemet til omkring de 45 Grader, hvis det står lavere så kan jeg simpelthen ikke få gulvet til at blive varmt.

Jeg har lige for 1-2uger siden indsillet selve fordelerrørs "hovederne" så de skulle gerne passe nu, men er så i tvivl om hvad jeg skal sætte vand temperaturen på, samt om min pumpe skal kører hurtigt derud af for at få varmt vand igennem eller om det er bedre den køre lige knap så hurtigt så varmen kan nå at afgå fra vandet?

Jeg har et wavin gulvvarme system.

På forhånd tak.

Mvh

Be Smart - Not Stupid..

Hej. Jeg har et gulvvarme system lagt ud under... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Men lad os nu sige der IKKE er luft i slangerne, hvad kan årsagen så være?

Be Smart - Not Stupid..

LL1 hvad vil det sige løsnet at så den kun lige er skruet ned til anslag eller? Jeg må vist hellere tage nogle billeder af det jeg tror er de udluftnings hætter.

Hvad mener du med at sætte pumpen på max og så åbne en streg af gangen?

Altså tage begrænsning på termostaten af og så skrue op for fremløbs temp. en streg af gangen? hvad skulle det hjælpe?

Mvh

Be Smart - Not Stupid..

det kan også være at thermostat sidder fast, vi har lige haft det samme problem. Jeg skruet et par gang thermostaten op og ned og så helt op og bankede lidt med en skruenøgle på den. Og så virkede

 frank

Frank, altså den som styrer temp. på fremløbstemperaturen?

Jeg har nogle gange skruet den helt op og helt ned men det hele virker jo fint når jeg skruet fremløb op på 50grader så kan jeg tydelig mærke der er knald på varmen.

anlægget er kun 1-1½år gammelt.

Be Smart - Not Stupid..

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis