Varmepumpe luft-luft

Så er det ud af busken, alle jer der ved noget om varmepumper.. Jeg har brug for jeres viden nu, inden det bliver for koldt

Jeg har en "stor" stålbåd jeg skal bo i det næste år. Der i vil jeg sætte en varmepumpe, da den varmer+affugter fantastisk.. Og Det er så her jeg har brug for jeres viden.. Det er jo en jungle der ude..
Jeg har brug for en der kan varme med 4-5 KW, meget gerne med 8/10 graders funktion, samt kunne leverere varme også når det er frost uden for og så skal den være BILLIG.. ;-)
Har kikket på panaconic, ser ud til de har noget ok til omkring 10000... Men men.. Kan det virkeligt passe det skal koste 4000 at få lortet instalerret??? Kan selv sætte det meste op, men det med rør og vakuum, det bliver sku for stort for mig... ;-) Er det kun de "billige" fra jem og fix osv man kan få med forfyldte rør så man selv kan installere.. for de virker jo ikke når det er minus 10 grader uden for ;-(

Håber der er en vidende sjæl her ude der kan byde ind med lidt guldkorn... ;-)

Mvh Jesper
Så er det ud af busken, alle jer der ved noget om... Vis hele indlægget
83 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Eisoe

Det har du ret i, men produktet har så andre godkendelser bla. brandgodkendt.

PE

Skrevet af EISOE på 06 jan 2013 17:02
Blot lige for at præcisere.

Der er ikke noget, der hedder en CE-godkendelse. En CE-mærkning betyder blot at fabrikanten har overholdt nogle bestemte regler for sit produkt. Der skal forefindes en overensstemmelseserklæring - men en godkendelse er der ikke tale om.

Nu driller du igen, EISOE.
Hvorfor skal du nu komme med distraherende kendsgerninger.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Skrevet af pev på 29 dec 2012 23:15
Hej MLU

Jeg er da ked af hvis jeg ikke har fået svaret på dit spørgsmål, er ikke så tit her i abeburet

Du er velkommen til at ligge din email i min indbakke, så skal du nok få forklaring på forskellinge konstruktionstyper.

HIlsen Energirådgiveren.
Jeg har lavet et par andre tråde hvor jeg stiller spørgsmåltegn ved opbygningen med reflektiv isolering.. Bemærk jeg ikke anfægter selve materialet men de bygnings metoder der bruges.

Men tiden er rendt ud og jeg går efter den traditionelle løsning med masse isolering.




Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Skrevet af pev på 06 jan 2013 16:55
Hej igen Sejler

Du skriver at det ikke er godkendt, det kan jeg kun sige ja til, men det skal det heller ikke være for mineraluld er heller ikke godkendt Vores produkt er endda CE-godkendt og allergivenlig.

Det virker perfekt, der er bare nogle ganske få som er bange for at det virker Har mange referencer og billeder af projekter, jeg kan love at alle kunderne er mere end tilfreds.

Hilsen Energirådgiveren



Vi er nu mange der gerne vil se de referencer så skynd dig at smide links her på tråden

Og det med at love noget anonymt på nettet - den giver jeg altså ikke meget for...


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Skrevet af MLU på 06 jan 2013 18:36
Vi er nu mange der gerne vil se de referencer så skynd dig at smide links her på tråden

Og det med at love noget anonymt på nettet - den giver jeg altså ikke meget for...


Når ikke engang man tør lægge sin email til referencer, så bliver der ikke lagt noget herinde.

Jeg forstår sgu ikke jer som ikke tror på produktet, at i gider bruge jeres tid på at ødelægge for de nye som spørger sig til råds. I sidder kun og forrådner de spørgsmål som lægges på siden, hold jer dog væk og giv fornuftige svar på det i ved noget om. 


PE

Annonce
Skrevet af pev på 06 jan 2013 18:48
hold jer dog væk og giv fornuftige svar på det i ved noget om. 

Endnu engang - Så dine påstande kan stå uimodsagt


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af pev på 06 jan 2013 18:48

Når ikke engang man tør lægge sin email til referencer, så bliver der ikke lagt noget herinde.

Jeg forstår sgu ikke jer som ikke tror på produktet, at i gider bruge jeres tid på at ødelægge for de nye som spørger sig til råds. I sidder kun og forrådner de spørgsmål som lægges på siden, hold jer dog væk og giv fornuftige svar på det i ved noget om. 


Hør nu her PEV... Når man har et firma der vil sælge varer, så er det meget normalt at man ikke kan ramme alle med ens varer og dem man ikke rammer vil stille spørgsmåltegn ved produktet.

Så er det squ normalt at man svarer dem der har tvivl.

Så igen. Jeg stiller spørgsmål tegn ved dine opbygninger og hvordan de reelt kan bruges i dette land og så længe du ikke modsvarer / beviser det, så skal nye folk da heller ikke smide penge efter produktet, når den eneste sikkerhed de har for at det virker, er en person som er anonym og lover det... Frit land - frit forum (tildels) og så må man tage det sure med det søde...
Ha nu en god søndag

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

PEV, hvor for lægger du ikke bare al den dokumentation frem som du har, hver eneste gang der bliver spurgt om det glidder du fuldstændig af. LIG det nu frem. Det virker direkte amatør agtigt at du ikke vil give folk svar
MLU nu er jeg ikke klar over hvad du har gang i , om det er nybyggeri eller ombygning , efterisolering ?
men nu du skriver du vil bruge alm isolering så vil jeg da råde dig til at se på noget som i mine øjne er bedre og som jeg ville bruge i dag ! nemlig træfiber isolering enten som bats eller indblæsning ! der skal ikke bruges membram og man får et indeklima som ikke kan fås bedre på andre måder og især i gamle huse er det simpel hen nr et da der aldrig kan opstå feks skimmelsvamp
det er en gammelkendt metode som er forbedret væsentligt og har været brugt i Sverige fra før krigen og de Svenskehuse jeg kender til har et væsentlig lavere varmeforbrug en ved traditionel isolering
og så er det godkendt i hele DK !
spørg evt på en teknisk forvaltning hvad de mener om det
der er i dag helt klare regler for isolering af huse såvel nye som ved ombygning så det nytter altså ikke at knalde noget op som efterfølgende vil figurerer som en "skjult fejl" / K3
PEV det er jo ikke fordi jeg ikke tror på om det du sælger ikke virker men det SKAL være godkendt og hvis jeg ellers husker det så var der vist snak om en godkendelse i KBH men kun der så man kan ikke "bare " benytte det der er regler som skal overholdes !
Mvh

Sejleren
Skrevet af Øst-Sejleren på 06 jan 2013 23:17
MLU nu er jeg ikke klar over hvad du har gang i , om det er nybyggeri eller ombygning , efterisolering ?
men nu du skriver du vil bruge alm isolering så vil jeg da råde dig til at se på noget som i mine øjne er bedre og som jeg ville bruge i dag ! nemlig træfiber isolering enten som bats eller indblæsning ! der skal ikke bruges membram og man får et indeklima som ikke kan fås bedre på andre måder og især i gamle huse er det simpel hen nr et da der aldrig kan opstå feks skimmelsvamp
det er en gammelkendt metode som er forbedret væsentligt og har været brugt i Sverige fra før krigen og de Svenskehuse jeg kender til har et væsentlig lavere varmeforbrug en ved traditionel isolering
og så er det godkendt i hele DK !
spørg evt på en teknisk forvaltning hvad de mener om det
der er i dag helt klare regler for isolering af huse såvel nye som ved ombygning så det nytter altså ikke at knalde noget op som efterfølgende vil figurerer som en "skjult fejl" / K3
PEV det er jo ikke fordi jeg ikke tror på om det du sælger ikke virker men det SKAL være godkendt og hvis jeg ellers husker det så var der vist snak om en godkendelse i KBH men kun der så man kan ikke "bare " benytte det der er regler som skal overholdes !
Mvh


Hej igen

Måske er du ikke klar over at der er flere store byggemarkeder, tømrer og murerfirmaer som bruger/sælger store mængder af den reflektive isolering, er ikke hel sikker på det solgte areal her i DK men det ligger omkring 650.000 m² og sjovt nok er der ingen som har klaget  
Jeg forstår ikke din påstand for der er givet mange byggetilladelser på det reflektive materiale, har endda ingeniør/arkitektfirma som udfører energimærke på bygningerne, så reglerne bliver overholdt.
Så vidt jeg har kendskab til, så er der nu en sammenslutning af alternative isoleringstyper
Som du måske ved, så har vi et kæmpe stor problem med overhedning i vores lavenergibebyggelse, hvor man er nødsaget til at bruge mekanisk afkøling, det kunne nedsættes drastisk hvis man benytter reflektiv barriere ud mod solen.

Hilsen Energirådgiveren.

PE

Der er yderligere 23 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også