Varmepumpe luft-luft

Så er det ud af busken, alle jer der ved noget om varmepumper.. Jeg har brug for jeres viden nu, inden det bliver for koldt

Jeg har en "stor" stålbåd jeg skal bo i det næste år. Der i vil jeg sætte en varmepumpe, da den varmer+affugter fantastisk.. Og Det er så her jeg har brug for jeres viden.. Det er jo en jungle der ude..
Jeg har brug for en der kan varme med 4-5 KW, meget gerne med 8/10 graders funktion, samt kunne leverere varme også når det er frost uden for og så skal den være BILLIG.. ;-)
Har kikket på panaconic, ser ud til de har noget ok til omkring 10000... Men men.. Kan det virkeligt passe det skal koste 4000 at få lortet instalerret??? Kan selv sætte det meste op, men det med rør og vakuum, det bliver sku for stort for mig... ;-) Er det kun de "billige" fra jem og fix osv man kan få med forfyldte rør så man selv kan installere.. for de virker jo ikke når det er minus 10 grader uden for ;-(

Håber der er en vidende sjæl her ude der kan byde ind med lidt guldkorn... ;-)

Mvh Jesper
Så er det ud af busken, alle jer der ved noget om... Vis hele indlægget
83 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Maleren. på 25 dec 2012 19:40
Ja det er den!  skøn maskine, og opsat af aut kølemontør!
Hej Maler

Hvis jeg forstår dig ret i at det er en Mitsubishi, så har du valgt hel rigtig.
Ingen anden varmepumpe slår den på den laveste lyd Db hverken ind eller udvendig heller ikke den nominelle effekt ved -15 Grader, motorstyret sidevejs søgefunktion i 3D.


Hilsen energikonsulenten
Vi forhandler også alle andre varmepumper, men ingen slår Mitsubishi Electric, hvorfor betale mere for en dårligere maskine, det forstår jeg ikke

PE

Skrevet af Chr. på 25 dec 2012 02:24
I dette selskab -med eller uden CVRnummer- må jeg hellere stikke piben ind.
Julefreden har sænket sig over LDS, og jeg vil ikke risikere at skabe et ramaskrig som havde jeg brændt en kopi af en hellig bog (på en CD, forstås).
Jeg har ved tidligere lejligheder påkaldt mig Hr. PEV's vrede. Jeg har kaldt hans manglende dokumentation for "Teknisk skønlitteratur" og antydet at hans moral og selvrespekt er anløben. Som altid forbeholder jeg mig retten til at blive klogere og lære noget nyt. Det er så ikke sket i relation til reflektiv isolering, eller fra dennes fortalere. Ikke at jeg har fortrudt mine skriverier eller ændret opfattelse. Jeg vil bare ikke udsætte uskyldige læsere for mere end de allerede er blevet udsat for.

Slå følge med de der søger sandheden,
men vær forsigtig med de, der hævder at have fundet den.

Chr.

Hr Chr.
Du sidder der bag skjul uden at du tør kigge ud, det kalder jeg en kryster.

Man bliver ret frustreret i at så mange hopper lige i gyngen og tror mest på dem som ved mindst om hvad de taler om.

Endnu engang, tror du så at jeg rådgiver min egen vennekreds og familie, selv min gamle svigerfader hopper af glæde over alt det de sparer i varmeudgift siden han har isoleret hans sommerbolig, en af mange referencer som hopper af glæde.

Hilsen Energirådgiveren



PE

Du er simpelthen genial pev.
Bliv endelig ved på den måde, som du nu i mange år har gjort, om alt det du har kastet dig op på som værende enegyldig ekspert i.
Det er jo i grunden ikke nødvendigt at diskutere med dig. Alene den facon du bruger, vil få enhver med omløb i hovedet til at flygte skrigende langt væk.

Jeg er dog lidt imponeret over, at du vil spilde din kostbare tid på os, i dine øjne, ignoranter, der ikke vil fatte dit budskab. Jeg tror sgu nok, at jeg i dit sted ville koncentrere mig om at tjene penge på de utallige kunder, du efter eget udsagn har over hele landet, eller er det i hele Verden?

Mon nu Rockwool ligger uden for min dør med en masse isoleringsmateriale, som jeg kan lægge på loftet, nu jeg har taget lidt gas på dig??
Eller kommer der monstro anden form for erkendtlighed?
Spændende

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej!!! Glædelig jul og alt det der. Kan godt se det er sent jeg går ind i det her, og har måske misforstået noget. Er det således fat, så sig til, men det sker jo nok også . Jeg har da selv prøvet at stå med uisolerede rør i forbindelse med installation og ved igansætning lige køre noget alufolie omkring varmerøret, bare ud fra en tanke om reflektion, og subjektivt opfattet var stykket med folie køligere at lægge hånden omkring. Nu er vi hurtigt ovre i fysikkens verden og der er vi nok mange der ikke er så godt funderede. Jeg skal ikke sælge noget, jeg skal ikke tjene noget, så jeg håber at gå fri af div. mistanker, og er heller ikke familiært eller på anden måde relateret til hovedpersonen.

Med alle venlige hilsener og godt nyt år hvor vi tager fat for og på hinanden

 varmetossen

Ja men det giver jo nu god mening, at PEV isolere svigerfars sommerbolig med reflektivissolering.
Det skulle jo være godt til at holde solens strålevarme ude, så den gamle kan sidde og svale sig indendøre i sommer varmen.
mvh jens
Annonce
Hr Pev.

Hvordan i alverden kan du tillade dig at kalde mig en kryster? Jeg gemmer mig ikke, jeg sidder ikke hverken i eller bag skjul. Hvis du vil mig noget, så kom frit frem og sig det. Vi må bare finde en fælles base at tale sammen udfra. Hvis vi ikke kan blive enige om, at den farve en normal græsplæne har hedder grøn, at den retning der vender bort fra jordens centrum hedder op osv, så er der ikke noget at tale om. Det er spild af tid.
Dit problem er, at du ikke accepterer almindelige standarder for måling, beskrivelse etc. Du fornægter den naturvidenskabelige metode, som ellers har været accepteret af den del af verden, som har oplevet den største fremgang i de sidste 400 år.
Du minder mig om billisten, der hører i radioen, at der er en spøgelsesbillist på motorvejen. Han kigger over på sin kone og siger så: Én, siger manden. Jeg synes der er mange.

Hvis det du mener med "monopol" er "kartel", så har du ret i, at det er ulovligt. Hvis du har beviser for det, så har du pligt til at anmelde det, og har du ikke beviserne, så ville det kælde din anstændighed at holde dine konspirative teorier for dig selv.

Hvem du vil sælge dine produkter til -eller skulle jeg kalde det at binde på ærmet- er helt op til dig selv. Hvis din søn, hustru, svigerfar med flere bliver glade, så dem om det.
Jeg er stadig af den opfattelse, at ikke alt der skinner har værdi. Hverken kattelort eller reflektiv isolering.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hr Chr.

Da du ikke kan eller vil forstå andre teknikker, måske er man så tykhovedet at der ikke kan trænge mere igennem, derfor ser jeg ingen nyt til at jeg svarer dine svar for eftertiden, men tro mig, jeg bliver ved, for skidtet virker.

Hilsen Energikonsulenten.

PE

I mangel på argumenter bliver andre, herunder jeg, beskyldt for at være dumme og tykhovedede.
Til trods for, at Hr Pev hævder at være i besiddelse af hobemængder af dokumentation for, at hans hans produkt virker, så har han til trods for gentagende opfordringer, aldrig -gentager ALDRIG- leveret et link, så andre kan se denne dokumentation og dermed ved selvsyn overbevise sig om produktets egenskaber.
Modsat dig Hr Pev, så har jeg gentagende vist interesse for at lytte til dine argumenter i det omfang du kan og vil dokumentere dem. Du på din side afviser mig (og andre) alene med det argument at vi er dumme og bare skal klappe i og kolde kæft så, så dine ord kan stå uimodsagte.
Jeg vil ganske overlade det til den enkelte læser at vurdere diverses argumenterog debatformer.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Først og fremmest undskyld til trådstarter for at emnet er helt anderledes...

Og så til Hr. Pev.

Jeg har endnu ikke fået svar på mine spørgsmål omkring de udfordringer der er ved reflektiv isolering hvilket gør at jeg som forbruger på ingen måde kan tage dit firma seriøst.

Det kan og burde ikke tage 2 år at svare på spørgsmål.

Derudover når man læser med hvilken arrogance du har, ja så får jeg bare endnu mindre lyst til at handle med dig, uanset om dit produkt måtte virke.

Men jeg prøver da igen.

Kan du ikke smide et link ind til de konstruktions metoder der er med reflevtiv isolering og så opretter jeg en ny tråd så jeg kan få svar på mine spørgsmål?

P.S. Jeg er igang med en total renovering af stuerne hvor jeg efterisolere indvendig med rockwool og alene af den grund at jeg aldrig fik et svar på mine spørgsmål.

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Har har!

Det er alletiders juleføljeton I der har skrevet sammen!

Især julenissen pev er godt lavet!

Der er da ikke nogen der i fuld alvor ville komme med sådan noget bavl.

Mere af den slags!

Det er god værkstedshumor!








Der er yderligere 43 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også