Varmepumpe luft-luft

Så er det ud af busken, alle jer der ved noget om varmepumper.. Jeg har brug for jeres viden nu, inden det bliver for koldt

Jeg har en "stor" stålbåd jeg skal bo i det næste år. Der i vil jeg sætte en varmepumpe, da den varmer+affugter fantastisk.. Og Det er så her jeg har brug for jeres viden.. Det er jo en jungle der ude..
Jeg har brug for en der kan varme med 4-5 KW, meget gerne med 8/10 graders funktion, samt kunne leverere varme også når det er frost uden for og så skal den være BILLIG.. ;-)
Har kikket på panaconic, ser ud til de har noget ok til omkring 10000... Men men.. Kan det virkeligt passe det skal koste 4000 at få lortet instalerret??? Kan selv sætte det meste op, men det med rør og vakuum, det bliver sku for stort for mig... ;-) Er det kun de "billige" fra jem og fix osv man kan få med forfyldte rør så man selv kan installere.. for de virker jo ikke når det er minus 10 grader uden for ;-(

Håber der er en vidende sjæl her ude der kan byde ind med lidt guldkorn... ;-)

Mvh Jesper
Så er det ud af busken, alle jer der ved noget om... Vis hele indlægget
83 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af pev på 25 dec 2012 17:21

Hej Chr.

Er du også en af dem som bliver betalt for at forhindre andre isoleringsprodukter i at være på det danske marked og dokumentation på at reflektive materialer virker har jeg i hobetal....

Jeg er faktisk stor tilhænger af Rockwoll, men med de store dimensioner Rockwoll ligger for døren, så vil de løbe ind i store problemer med kondensering. ER ret sikker på de vil stå til regnskab for det når vi får skaderne, se bare hvad Eternitten gjorde.
Et andet stor problem med de store dimensioner er bebyggelsesprocenten beregnes efter bruttoarealet.
Jeg forstår ikke hver gang vi spørger Rockwoll hvorfor de også bruger alu om deres prdukter, så bliver de mundlam, efter utallige gange uden at få et eneste svar hvorfor.

Èn af de store kundekredse vi har med reflektiv isolering er Falck folk som arbejder med reflektive tæpper hver dag Det letteste i verden var at spøre dem om tæpperne virker, jeg kender deres svar

Hilsen Energirådgiveren


Ad 1:
Du vrøvler. Du ved godt, at jeg ikke er betalt for at forhindre hverken dtte eller hint indenfor isoleringsbranchen. Når du antyder, også selvom der er spørgeform, at jeg er, så tjener det alene til at aflede opmærksomheden fra dit eget område. Det evner de fleste herinde udmærket at gennemskue.

Endvidere har jeg gentagende bedt dig om at sende mig et link eller lignende til noget SERIØS dokumentation for, at reflektiv isolering virker. Hver gang har du afvist. Hver gang med smarte bemærkninger om, at jeg og andre er dumme, ligesom du i denne tråd mener at vi, der ikke er enige med dig skal holde mund og lytte efter guruens formaninger.

Ad 2:
Meget har jeg set i mit liv, men jeg har aldrig oplevet, at Rockwoll eller andre lægger isolering for døren. Normalt lægges isoleringen på loftet og i væggene. Men også her har du mulighed for at lære mig noget nyt. Jeg er lutter øre!
Med hensyn til kondensering forudsætter det, at fugtigheden kan komme ind i isoleringen. Det forhindres med en dampspærre. Problemer med kondens skyldes forkert design og dårligt håndværk, ikke isoleringsmaterialet eller dets mængde. Det kommer Rockwoll ikke til at betale erstatning for.

Ad 3:
Jeg forstår ikke, din sammenhæng mellem bebyggelsesareal, bruttoareal og at Rockwoll er mundlamme efter ikke at have besvaret utallige henvendelser.

Ad 4:
Jeg ved ganske udmærket, at Falck bruger thermiske tæpper. I øvrigt den samme type som jeg selv har i mit nødberedskab. Og ja, de er lavet af blank alu. Har du prøvet at ligge en time udendørs på en vinterdag med sådan et???
Det er et nødmiddel til korttidsbrug.

Du har igen vist os, at du ikke kan og ikke vil svare på det der bliver spurgt om. Vi andre skal klappe i, så du kan vrøvle videre i ophøjet fred og ro.

Med venlig hilsen

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Skrevet af Chr. på 25 dec 2012 18:20

Ad 1:
Du vrøvler. Du ved godt, at jeg ikke er betalt for at forhindre hverken dtte eller hint indenfor isoleringsbranchen. Når du antyder, også selvom der er spørgeform, at jeg er, så tjener det alene til at aflede opmærksomheden fra dit eget område. Det evner de fleste herinde udmærket at gennemskue.

Endvidere har jeg gentagende bedt dig om at sende mig et link eller lignende til noget SERIØS dokumentation for, at reflektiv isolering virker. Hver gang har du afvist. Hver gang med smarte bemærkninger om, at jeg og andre er dumme, ligesom du i denne tråd mener at vi, der ikke er enige med dig skal holde mund og lytte efter guruens formaninger.

Ad 2:
Meget har jeg set i mit liv, men jeg har aldrig oplevet, at Rockwoll eller andre lægger isolering for døren. Normalt lægges isoleringen på loftet og i væggene. Men også her har du mulighed for at lære mig noget nyt. Jeg er lutter øre!
Med hensyn til kondensering forudsætter det, at fugtigheden kan komme ind i isoleringen. Det forhindres med en dampspærre. Problemer med kondens skyldes forkert design og dårligt håndværk, ikke isoleringsmaterialet eller dets mængde. Det kommer Rockwoll ikke til at betale erstatning for.

Ad 3:
Jeg forstår ikke, din sammenhæng mellem bebyggelsesareal, bruttoareal og at Rockwoll er mundlamme efter ikke at have besvaret utallige henvendelser.

Ad 4:
Jeg ved ganske udmærket, at Falck bruger thermiske tæpper. I øvrigt den samme type som jeg selv har i mit nødberedskab. Og ja, de er lavet af blank alu. Har du prøvet at ligge en time udendørs på en vinterdag med sådan et???
Det er et nødmiddel til korttidsbrug.

Du har igen vist os, at du ikke kan og ikke vil svare på det der bliver spurgt om. Vi andre skal klappe i, så du kan vrøvle videre i ophøjet fred og ro.

Med venlig hilsen

Chr.
Chr.

Hver gang der er en seriøs reference så springer i let og elegant over den, den går ikke. 

Hvis ikke barrieren virker, tror du så jeg ville bruge det i konstruktioner i min søns nye bygning, aldrig.

Jeg har daglig samarbejde med diverse ingeniører, og der har endnu ikke været èn som er i tvivl om varmebarrieren ikke virker perfekt, så det er kritikerne som har beviset ikke os.


HIlsen Energirådgiveren

PE

Skrevet af pev på 25 dec 2012 18:47
Chr.

Hver gang der er en seriøs reference så springer i let og elegant over den, den går ikke. 

Hvis ikke barrieren virker, tror du så jeg ville bruge det i konstruktioner i min søns nye bygning, aldrig.

Jeg har daglig samarbejde med diverse ingeniører, og der har endnu ikke været èn som er i tvivl om varmebarrieren ikke virker perfekt, så det er kritikerne som har beviset ikke os.


HIlsen Energirådgiveren

Forefindes der en godkendelse på at din superisolering må anvendes i stedet for traditionel isolering i alm. byggeri ? Det har trods alt været på markedet i ca. 10 år så vidt jeg husker.

Og hvis der gør hvad er så betingelserne og omsætningsfaktorer.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af EISOE på 25 dec 2012 18:59

Forefindes der en godkendelse på at din superisolering må anvendes i stedet for traditionel isolering i alm. byggeri ?

Og hvis der gør hvad er så betingelserne og omsætningsfaktorer.

Hej.

Ja, det er lige så meget godkendt som mineraluld. Air Flex er endda ce og Bd. 30 brandgodkendt.

Barrieren skal beregnes med de værdier som producent har i produktbeskrivelsen.

Studerer man BR. så finder man ud af at tilsvarende produkter skal medregnes pålige fod som mineraluld.



PE

Skrevet af pev på 25 dec 2012 19:09

Hej.

Ja, det er lige så meget godkendt som mineraluld. Air Flex er endda ce og Bd. 30 brandgodkendt.

Barrieren skal beregnes med de værdier som producent har i produktbeskrivelsen.

Studerer man BR. så finder man ud af at tilsvarende produkter skal medregnes pålige fod som mineraluld.


Det vil altså sige at det kan erstatte mineraluld i nybygninger ?

Det vil jeg gerne have et link på som dokumentation.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Annonce
Ja det er den!  skøn maskine, og opsat af aut kølemontør!

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Skrevet af Maleren. på 25 dec 2012 19:40
Ja det er den!  skøn maskine, og opsat af aut kølemontør!

Undskyld at vi har " forurenet " din tråd

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

@EISOE:
Hvorfor skal du nu ødelægge det hele for mig???
Nu havde jeg sådan håbet, at Hr Pev ikke kunne komme med dokumentationen, og så kommer du her og hjælper ham. Det er bare ØV.

Dobbelt øv er det, at jeg ikke fatter en skid af det der står. Når jeg læser det, er det somom jeg har ret og Hr Pev tager fejl, og det kan da ikke være rigtigt. En af os -han eller jeg- læser det som fanden læser Biblen, hvilket jo nærmest ødelægger mit julehumør. Da guruen ikke kan tage fejl må det være mig! Nederen! ØV. PIV!

Jeg vil straks tage fat i min bygmester og bede ham rive mit nye hus ned og genopbygge det med reflektiv isolering. Varmepumpen skal byttes ud med et stort køleanlæg for at fjerne al den varme som slet ikke kan komme ud -nu hvor Rockwoll har lagt mængder af isolering for døren (og sikkert også for vinduerne).

Chr.

Chr.


Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Skrevet af EISOE på 25 dec 2012 22:46


Lige lidt info :

http://www.byggevareinfo.dk/aktuelt/104942

https://byg-erfa.dk/PM-om-isolering...-isolering

https://byg-erfa.dk/sites/default/f...ol_kom.pdf

fortsat god jul
Nå ikke andet end det i har vis op til flere gange, det skøts er fusen gået ud af.

Hvis man ikke er klar over hvem der dikterer/laver Dansk Standard som også bestemmer de nye U-værdier og kommer der nye produkter på markedet som feks det Svenske mineraluld, så bliver det frosset ud, da der ikke er andet end vores Danske mineraluld som virker. Kender i dem som vil have alt og ikke dele med andre. Vi har bevis for at vores store magtfulde mineraluldskonsern har gang i de ting som jeg her har nævnt.  Føj for et monopol. Så vidt jeg kender loven, så er det ikke tilladt her i lille Danmark.

Svar på det tidligere spørgsmål om vi ikke behøver andet end reflektiv isolering.

Efter beregninger så vil jeg meget gerne bruge mineraluld, synes det er et super godt materiale, men ikke èn mm. over 300 mm. ellers kan vi få problemer med kondensering i konstruktionen. Har man brug for en større og mere effektiv u_værdi er mit råd at benytte den reflektivevarmebarierre, hvis effekt er 97% af IR-strålingen.
Fordi jeg næner IR-stråling er, at det faktisk er 2/3 af klodens opvarmning, som er infrarød stråling, hvorfor ikke benytte så stor en ressourse. Mineralulden som vi er opfostret med repræsenterer faktisk kun ca 1/4 mod beskyttelse af varmetabet, En kombination af mineraluld og reflektiv varmebariere vil give den bedste isoleringsgrad, større udnyttelse i boligen, mindre energi ved produktion af materialerne, en bolig som er svalt om sommeren uden brug af mekanisk køling,  meget mindre risiko for skimmelsvam, samt et meget minde materialeforbrug.

Jeg forstår godt forvirringen når vi er opvokset med det er dimensionen i materialet som isolerer, men der andre muligheder hvis man ser ud i andre lande hvad de benytter af isoringsmaterialer. Kigger vi på hvad vi bruger almindelig alufolie til i dagligdagen, så bliver man overrasket hor meget vi bruger det til som feks i kaffe og te-kander, uden den ville kaffen være kold inden man når på jobbet.


Hilsen Energirådgiveren 

 








PE

Der er yderligere 53 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også