Varmepumpe luft-luft

Så er det ud af busken, alle jer der ved noget om varmepumper.. Jeg har brug for jeres viden nu, inden det bliver for koldt

Jeg har en "stor" stålbåd jeg skal bo i det næste år. Der i vil jeg sætte en varmepumpe, da den varmer+affugter fantastisk.. Og Det er så her jeg har brug for jeres viden.. Det er jo en jungle der ude..
Jeg har brug for en der kan varme med 4-5 KW, meget gerne med 8/10 graders funktion, samt kunne leverere varme også når det er frost uden for og så skal den være BILLIG.. ;-)
Har kikket på panaconic, ser ud til de har noget ok til omkring 10000... Men men.. Kan det virkeligt passe det skal koste 4000 at få lortet instalerret??? Kan selv sætte det meste op, men det med rør og vakuum, det bliver sku for stort for mig... ;-) Er det kun de "billige" fra jem og fix osv man kan få med forfyldte rør så man selv kan installere.. for de virker jo ikke når det er minus 10 grader uden for ;-(

Håber der er en vidende sjæl her ude der kan byde ind med lidt guldkorn... ;-)

Mvh Jesper
Så er det ud af busken, alle jer der ved noget om... Vis hele indlægget
83 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Svend Høst på 24 dec 2012 10:34
Pev.

Både bosch og panasonic varmepumper har en større cop. værdi end den der mitsubitsi pumpe du omtaler....da cop værdier kun angiver max ydelse kan det ikke bruges til meget , derfor er bosch begyndt at bruge en scop. værdi som er en gennemsnit ydelse på et normalt år ved 20 gr inde....



Hej Svend Høst

Hvis du kendte til alle modelleren, så havde du nok en hel anden mening om hvilken varmepumpe der er bedst, så lad være med at udtale dig om noget du ikke ved noget om, du ved nok heller ikke noget om hvad Scop betyder, tror ikke du finder en Scop der er højere end 4,9 ved en ydelse på over 6 Kw.

Hilsen Energirådgiveren

PE

Skrevet af Maleren. på 24 dec 2012 14:20
# pev

den model har vi lige fået sat op, cop værdi 5,52 ;-)

Hej Maler

Det må så være en Mitsubishi Electric FH25

PE

Hva pokker Pev!!!
Lever du endnu!!
Så fik vi lige en lille provokation fra dig igen med dit fidusværk!!

Med venlig hilsen
ktm

 

SÅ så kære venner, lad os nu lige få kammer tonen og holde os til spørgsmålet
Skrevet af je__ns på 24 dec 2012 10:38
Pev har altid de bedste produkter, incl reflektiv isolering

mvh jens
Hej Jens

Ved du hvorfor at jeg har det, Jo jeg har altid et godt argument og bevis for det jeg har på hylderne, det giver nemlig glade og tilfredse kunder, vi har ikke tid til de kunder som ikke vil høre, de vil snydes :-----( Ærgeligt at der nogle som både e blinde og døve som vi skal trækkes med, så hvis de bare holdt sig langt væk, så ville livet for os alle andre som ved hvad kvalitet er.

Hilsen Energirådgiveren. 


PE

Annonce
Skrevet af ktm på 24 dec 2012 15:25
Hva pokker Pev!!!
Lever du endnu!!
Så fik vi lige en lille provokation fra dig igen med dit fidusværk!!
Hva din gamle ræv, troede også du var smuttet for længe siden.

Hør, tror du stadig på jeg sidder og provokerer, hvis jeg gjorde det, så var mit cvr. nr. udgået for længst, det er sgu bare utroligt der stadig er nogle som dig der er så tykhovedet ikke at kunne forstå hvad kvalitet er, troede du vidste at det var billigst i sidste ende at købe kvalitet

Mit bedste råd, er at holde mund når ikke man ved hvad man taler om, og bare lytte, det bliver man nemlig klogere af. 

Hilsen Energirådgiveren



PE

Skrevet af Makaria på 19 nov 2012 12:26
Så er det ud af busken, alle jer der ved noget om varmepumper.. Jeg har brug for jeres viden nu, inden det bliver for koldt

Jeg har en "stor" stålbåd jeg skal bo i det næste år. Der i vil jeg sætte en varmepumpe, da den varmer+affugter fantastisk.. Og Det er så her jeg har brug for jeres viden.. Det er jo en jungle der ude..
Jeg har brug for en der kan varme med 4-5 KW, meget gerne med 8/10 graders funktion, samt kunne leverere varme også når det er frost uden for og så skal den være BILLIG.. ;-)
Har kikket på panaconic, ser ud til de har noget ok til omkring 10000... Men men.. Kan det virkeligt passe det skal koste 4000 at få lortet instalerret??? Kan selv sætte det meste op, men det med rør og vakuum, det bliver sku for stort for mig... ;-) Er det kun de "billige" fra jem og fix osv man kan få med forfyldte rør så man selv kan installere.. for de virker jo ikke når det er minus 10 grader uden for ;-(

Håber der er en vidende sjæl her ude der kan byde ind med lidt guldkorn... ;-)

Mvh Jesper
Hej.

Det lyder til du går op i hvad maskinen og installeringen koster, hvis du vil give duig selv den bedste julegave, så lad din bedste ven afgøre hvad der er bedst for dig. Din bedste ven er i dette tilfælde Google der finder du dem som fold er mest utilfredse med.
Korrekt Installation af varmepumpe er en meget vigtig bliver gjort korrekt, det kan man ikke uden nitrogen til lækagesøgning og vacumpumpe til at tømme rør for urenheder og luft, er det ikke korrekt udført er der stor risiko for at dit anlæg bliver surt, det betyder et nyt anlæg, hvis du er heldig : Vælger man selv at montere uden man har et KMO nummer, så er der risiko for en bøde på 5000 Kr så det er nok billigere at tilkalde en rigtig montør

Det vigtigste før man laver alternativ energi er altid at efterisolere, hvis det er muligt.
Hvis du prøver Reflektiv isolering, så kan vi garantere du bliver meget tilfreds.

Hilsen Energirådgiveren



PE

så hvis de bare holdt sig langt væk, så ville livet for os alle andre som ved hvad kvalitet er.


Tsk-tsk.

Så dine meninger kunne stå uimodsagt ;-)

Nå - Gåsen er i ovnen ( Voss ) og snart spisetid.

God jul :-)

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

I dette selskab -med eller uden CVRnummer- må jeg hellere stikke piben ind.
Julefreden har sænket sig over LDS, og jeg vil ikke risikere at skabe et ramaskrig som havde jeg brændt en kopi af en hellig bog (på en CD, forstås).
Jeg har ved tidligere lejligheder påkaldt mig Hr. PEV's vrede. Jeg har kaldt hans manglende dokumentation for "Teknisk skønlitteratur" og antydet at hans moral og selvrespekt er anløben. Som altid forbeholder jeg mig retten til at blive klogere og lære noget nyt. Det er så ikke sket i relation til reflektiv isolering, eller fra dennes fortalere. Ikke at jeg har fortrudt mine skriverier eller ændret opfattelse. Jeg vil bare ikke udsætte uskyldige læsere for mere end de allerede er blevet udsat for.

Slå følge med de der søger sandheden,
men vær forsigtig med de, der hævder at have fundet den.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Skrevet af Chr. på 25 dec 2012 02:24
I dette selskab -med eller uden CVRnummer- må jeg hellere stikke piben ind.
Julefreden har sænket sig over LDS, og jeg vil ikke risikere at skabe et ramaskrig som havde jeg brændt en kopi af en hellig bog (på en CD, forstås).
Jeg har ved tidligere lejligheder påkaldt mig Hr. PEV's vrede. Jeg har kaldt hans manglende dokumentation for "Teknisk skønlitteratur" og antydet at hans moral og selvrespekt er anløben. Som altid forbeholder jeg mig retten til at blive klogere og lære noget nyt. Det er så ikke sket i relation til reflektiv isolering, eller fra dennes fortalere. Ikke at jeg har fortrudt mine skriverier eller ændret opfattelse. Jeg vil bare ikke udsætte uskyldige læsere for mere end de allerede er blevet udsat for.

Slå følge med de der søger sandheden,
men vær forsigtig med de, der hævder at have fundet den.

Chr.


Hej Chr.

Er du også en af dem som bliver betalt for at forhindre andre isoleringsprodukter i at være på det danske marked og dokumentation på at reflektive materialer virker har jeg i hobetal....

Jeg er faktisk stor tilhænger af Rockwoll, men med de store dimensioner Rockwoll ligger for døren, så vil de løbe ind i store problemer med kondensering. ER ret sikker på de vil stå til regnskab for det når vi får skaderne, se bare hvad Eternitten gjorde.
Et andet stor problem med de store dimensioner er bebyggelsesprocenten beregnes efter bruttoarealet.
Jeg forstår ikke hver gang vi spørger Rockwoll hvorfor de også bruger alu om deres prdukter, så bliver de mundlam, efter utallige gange uden at få et eneste svar hvorfor.

Èn af de store kundekredse vi har med reflektiv isolering er Falck folk som arbejder med reflektive tæpper hver dag Det letteste i verden var at spøre dem om tæpperne virker, jeg kender deres svar

Hilsen Energirådgiveren


PE

Der er yderligere 63 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også