Skotrendeprofil ved huntonit undertag

Så kommer der næste spørgsmål i mit undertagsprojekt

Jeg har fået specielt bestilt nogle alu-skotrendeprofiler med et specielt mat look. De har være lidt længe undervejs så jeg har lavet en del af undertaget allerede og skal nu have skubbet profilerne på plads. Lidt besværligt, men på den anden side er det jo en fordel at man ikke falder igennem taget når man bevæger sig rundt deroppe

Nå men det er sådan set en standard profil på 165 mm, med opbukkede false i siderne - ligner denne her: http://www.bygmax.dk/alu-skotrende-enkelt-7-alu.html

Men hvordan spiller det så sammen med huntonit pladerne? Hvis man kigger i vejledningen er pladerne bare lagt et lille stykke hen over (Rimelig dårlig vejledning, der er stort set ingen mål iøvrigt!). Klæber man normalt her i øvrigt?

Jeg kunne blive fristet til bare at banke falsene flade med en hammer! Men hvad er den rigtige fremgangsmåde?
Så kommer der næste spørgsmål i mit... Vis hele indlægget
42 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hmmm det tænkte jeg nok - men en blikkenslager bukker vel kun i zink, og jeg vil bruge eloxeret alu pga farven. Den anden mulighed, bygtjeks skotrende, er den noget værd? Umiddelbart er det vel en ok løsning når man kigger på alternativet, en halv gammeldags skotrende?
Ja, en blikkenslager kan klippe og bukke alt, så ingen problemer der.

Bygtjeks skotrende er da bedre end den gamle, men ville stadig vælge den nye skotrende, frem for bygtjek ved nyt tag.
Ok, det kunne så lyde som en løsning, jeg går ud fra at han laver det på stedet, så jeg ikke skal måle op og sådan? Mht gamle skotrender, primo-ct, så var det faktisk det den tømrer som jeg har på som rådgiver mumlede lidt om sidst han var på visit. Og han går ellers meget op i regler og vejledninger og den slags.
Hvis du vil spare penge skal du komme med de mål der skal bruges til blikkenslageren. Der en ikke mange der bukker skotrende på stedet. Det gør de på værkstedet
Annonce
ok, jeg har sandt og sige brugt nok skejser på de profiler, så det må vel blive løsningen. Men måske skulle den side med "den gamle del" så bukkes på samme vis som bygtjek gør det? Var det en løsning?
Har du et link til den løsning?
http://bygtjek.dk/pageflip/multi_skotrende/
Ja hvis du laver det sådan, så er det jo bare at følge tegningen:-) der er jo alle de profiler du skal bruge.
Ja, det er jo så kun den ene side der skal laves sådan (sidder lige og tegner lidt, men man kan vist ikke vedhæfte noget her. "Hjælpeprofilerne" kan jeg jo bare købe - det er formentlig billigere end at lade blikkenslageren lave det - og her er farven ligemeget, jeg regner ikke med at de er synlige
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis