Fusk med aftræk, gennem undertag

Nu har jeg skrevet lidt om det på et andet forum, men synes lige jeg vil prøve at hører jeres mening her inde.

For at gør det lidt nemt, så har jeg linket til den anden side. Men jeg vil gerne skrive her inde. Bare lidt nemmere, med billeder osv, som allerede er lagt op

http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=22&t=65037&start=30

Jeg har bevidst, ikke lagt tømrer mesters navn ud. Men det kunne meget nemt komme til at ske på et senere tidspunkt.

Elektriker i midt og vestjylland.
Nu har jeg skrevet lidt om det på et andet forum... Vis hele indlægget
96 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er fuldt ud lovligt, så længe det gøres korrekt, og ikke indeholder usandfærdige udtalelser.

Brug evt. anmeldhåndværker.dk , trustpilot.dk og omdoemme.dk til at anmelde håndværkere, men husk også at anmelde dem man er tilfredse med, og ikke kun bruge jeres krudt på dem man ikke var heldig med, for ellers virker disse jo ikke troværdige heller.
Tømrer skriver følgende: Jo de har levert de rigtige undertagskraver ifølge regning.
DAFA Undertagskraver i følge dem.

Findes der overhovedet dafa kraver til undertag, til firkantede rør? Og bør han ikke også lever en overgang, så jeg kan få mit runde flexrør fra emhætten, gjort fast på det firkantede rør.

Nej, det er damspærre kraver som DAFA laver, mig bekendte laver de ikke undertags løsninger.
Og efter hvad jeg kan se på billederne, er det heller ikke undertags kraver der er benyttet, men dampspærre kraver på det ene billede i hvert fald.

Så det er en ommer, de er slet ikke velegnet til formålet, og det blå tape der ses på det billede, er slet ikke fugtbestandig, så vil opløses ved vand påvirkning.
http://www.dafa.dk/dafa/download.ns...dertag.pdf

faldt over denne, der står en lille beskrivelse af, hvordan man gør med firkantede rør. Men den går vel ikke, når nu at man har et flamingo belagt rør og den krave som er anvist der, den skal jo sættes på oven fra, som jeg ser det. Så stenene og taghætten skal jo af igen, så kan man vel lige så godt bruge en icopal krave, den er jo så simpel at sætte i.

Når man er med i dansk byggeri, så er man også med i byg garanti ordningen ik?

Efter hvad jeg kan se er disse kraver heller ikke monteret korrekt, skulle det være disse, hvilket jeg tvivler på, da det er den blå damspærre tape der kan ses på enkelte af gennemføringerne.

Ja, er de med i Dansk byggeri, er de også med i deres byg garanti ordning.
Annonce
Skrevet af Koludabyg på 17 aug 2012 18:52
Nej, det er damspærre kraver som DAFA laver, mig bekendte laver de ikke undertags løsninger.
Jo det gør de:
http://www.dafa.dk/produkter/tag-_og_lofttaetning/krave_til_undertag?opendocument

(Skal ikke vurdere om det er dem der er brugt)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ja, så det godt.
Det er bare ikke nogle jeg har set før hos trælasten.
Ok, har lige været på loftet hos mine forældre. Når tømrer har været hos mig på lørdag, vil jeg forlægge ham følgende.
At han får en uge til at få rettet op på det hele. Har konstateret, at der ingen undertagsstrammere er brugt, undertaget hænger nogle steder meget løst og der hvor man har brugt de her forkerte gennemføringer, der er undertaget krøllet helt sammen. Jeg har en bekendt, som læser til noget bygningskonstruktør, ham vil jeg høre til, om han vil se på det

Ud over det, så kan jeg se, at isolering, har direkte kontakt med undertaget, skal der ikke være en vindplade, af en art, så luften kan rende over isoleringen og ikke ind mellem lagene af isolering?

Ok, har lige været på loftet hos mine forældre. Når tømrer har været hos mig på lørdag, vil jeg forlægge ham følgende.
At han får en uge til at få rettet op på det hele. Har konstateret, at der ingen undertagsstrammere er brugt, undertaget hænger nogle steder meget løst og der hvor man har brugt de her forkerte gennemføringer, der er undertaget krøllet helt sammen. Jeg har en bekendt, som læser til noget bygningskonstruktør, ham vil jeg høre til, om han vil se på det

Ud over det, så kan jeg se, at isolering, har direkte kontakt med undertaget, skal der ikke være en vindplade, af en art, så luften kan rende over isoleringen og ikke ind mellem lagene af isolering?

Der er yderligere 56 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også