Fusk med aftræk, gennem undertag

Nu har jeg skrevet lidt om det på et andet forum, men synes lige jeg vil prøve at hører jeres mening her inde.

For at gør det lidt nemt, så har jeg linket til den anden side. Men jeg vil gerne skrive her inde. Bare lidt nemmere, med billeder osv, som allerede er lagt op

http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=22&t=65037&start=30

Jeg har bevidst, ikke lagt tømrer mesters navn ud. Men det kunne meget nemt komme til at ske på et senere tidspunkt.

Elektriker i midt og vestjylland.
Nu har jeg skrevet lidt om det på et andet forum... Vis hele indlægget
96 svar
 Følg tråden
Der er 90 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Koludabyg på 30 sep 2012 19:59
Ja, det er efter min mening ikke en tømrer der jævnligt laver tagarbejde.

Der er jo forskel på en tømrer der dagligt sætter gipsvægge op, og laver diverse indvendige tømrer/snedker opgaver, også en tagtømrer der næsten dagligt laver tagarbejde.

Er selv udlært i et firma hvor folkene var delt lidt op i finere tømrer arbejde, og grov tømrer som laver det grove og tunge tømrer arbejde.

Grov tømreren laver tagkonstruktioner, bjælkelag, forskalling og gips i huset, monterede vinduer og døre så huset var lukket, de finere tømrer gik så videre indvendigt med at lægge gulve, opsætte køkken og montere lister og inventar.

Har selv gået det meste af min læretid med en "grov tømrer" men lavede heldigvis også en masse andet i læretiden, så jeg kom hele vejen rundt, og lavede alt fra renovering af ældre frede ejendomme, til nybygning af større haller, skoler osv.. men jeg er helt klart er bedre og hurtigere grov tømrer, end jeg er til det finere arbejde, men det er jo også mit eget valg, at jeg selv foretrækker at gå på taget så godt som hele året rundt....


Nej jeg har også erfaret på træls vis, at han ikke laver tag arbejde, selv om han siger, at han har lavet masser af tage og lavet den slags arbejde i 28 år. Det må jo være tag arbejde han mener? Det er et lille firma med 5 ansatte inkl. Mester selv. Men der står på deres hjemmeside, at de har mange års erfaring med.... Ja alt stort set, flot lyder det, men flot ser det ikke ud. Troede at midtjyder var mere omhyggelige, men nej ikke ham.

Elektriker i midt og vestjylland.
Lige en kort besked, tømrer har invilliget i, at vi finder en anden tømrer, som skal lave et tilbud på de forskellige ting, der skal laves og så finder han også en som giver et tilbud på det. Og så tager vi den billigste og får ham til at udføre det.

Men er der nogen af jer her inde, som kender en dygtig tag tømrer her inde, fra Herning området, som jeg kan tage kontakt til?

Elektriker i midt og vestjylland.
Hej igen, efte lang tids kæmpen og frem og tilbage, har jeg netop fået lavet syn og skøn på tager, både mit eget og mine forældres.
Jeg fik tilbud fra en anden tømrer, på at udbedre fejl og mangler, prisen lød på mine forældres tag på 57.000 og på mit tag, ville det koste ca 53.000. Det sendte jeg til tømreren. Men da han ikke have accepteret eller afslået, inden for de 10 dage jeg gav ham, valgte jeg at oprette 2 sager ved byggeriets ankenævn, som nu har overtaget det hele.

Syn og skøns manden sagde ikke så meget, men han mente, at have haft en sagde med ham tømreren før. Og det sidste han sagde var, at det vist var gået lidt for stærkt med at få skiftet det tag.

Jeg vender tilbage, når jeg har fået rapporten fra ham.

Elektriker i midt og vestjylland.
Hvordan gik det ved syn og skøn? Det er dog vanvittigt, jeg endte her fordi vi selv er i gang med en sag mod et tagfirma, så jeg er lidt nysgerrig?
Jeg fik medhold i alle punkter, inkl. punktet med gennemføringen i undertaget, dvs 9 forskellige ting, så vidt jeg husker. Det resulterede i, at jeg fik udbetalt penge fra tømreren, til at udbedre fejlene iht de punkter som synsmanden havde lavet. Så det er bare at køre en sag, for man skal ikke finde sig i fusk, for så fortsætter det bare.

Elektriker i midt og vestjylland.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis