Hvad er dette?

Hej.

Jeg fik en mail med følgende billede tilsendt.
 Det er fra en legetøjstraktor, som ikke vil køre.

Jeg er ikke klar over, hvordan han har fundet ud af at det er denne, det er galt med. -Men nu vil jeg også gerne vide hvad det er for noget.


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hej. Jeg fik en mail med følgende billede... Vis hele indlægget
108 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kom der ikke en senere version - eksportmodel måske? - hvor ramasjangfjederen og horisontalkoincidensregulatoren blev erstattet med en snekkegang?
Jo, der var en eksportmodel med snekkegang, men den blev hurtigt byttet ud med en tandstang, da en eller anden havde bidt i den. Det var i samme omgang den fik den luftformede mellemgasfordeler, som ses til venstre for den hvide ramasjangfjerder.

Chr

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

ER det ikke den forkromede mellemgasfordeler der er revnet??
det plejer at være problemet på den årgang,det kan selvfølgelig også være
syncromeschfordeleren der er stået af

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Så da, rolias! Der faldt du igennem. Alle er da bekendt med, at det du kalder mellemgasfordeleren var af rustfrit stål ... 10/18. Danida var rodet ind i eksporten til Indien i 60'erne. Her viste det sig, at den karryluft de har der, svækkede "fordeleren". God værkstedshumor kalder den mellemkødet eller "bitten". Den korrekte tekniske betegnelse er, så vidt jeg husker, tribble-co-converter. Og for at vride rundt i det, var de alle usynkroniserede med lige tænder. De skråtskårne kom først sammen med EF.

 


Hej
Det er altid en stor fejl, når folk skriver om noget de ikke har forstand på
Rolias - det hedder en syskrogsfordeler når den sidder lige oven på den hårdmetalforkromede turboventil ( det er den der styrer syncromeserne ) til lomgangs overtryksgeneratoren 
det ved da enhver med bare lidt forstand på sådan et billede    og så lige netop den model  med den baggrund  og at sådan en gammel rotte som dig KTM  ikke bemærker at overgear tilkoblingen fuldstændig mangler - det kan jeg ikke forstå  og Uldal  de var sgu da ikke u syncroniserede dengang var selv synkroniseringen allerede standart på USA modellerne - det burde du da  vide   

Hilsner Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Annonce
Polo, nu ska' du alt have nye briller! Det man aner bag filteret ovenpå turboventilen, er da donkraften. De var alle monteret i motorrummet dengang? Og så er jeg sikker på, at de årgange var u-synkroniserede. Men kan ta fejl

 

jeg har aldrig selv prøvet at være på en indisk udstødning men har hørt at mange med stor tilfredshed har brugt en ornepik hvis tappen har været for blød.
Rene
Hvad var nu spørgsmålet.. ?? Seriøst, hvem kan huske det uden at scrolle tilbage...

Var det ikke noget med en legomand der manglede et fotografiapperet.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Skrevet af uldal på 26 jun 2012 17:55 
....Og for at vride rundt i det, var de alle usynkroniserede med lige tænder. De skråtskårne kom først sammen med EF.
I Tyskland, Frankrig og Italien havde de skråtskårne tænder længe inden vi fik dem at se. Det var et krav fra hedengangne Kul- og Stålunionen fordi der dels blev brugt mere materiale og dels var et større slid end på ligeskårne, så de skulle skiftes oftere.
England kæmpede forgæves imod indførelsen af dette fordi man med skråtskårne tænder ikke kan anbringe et helt antal på et tanshjuls omkreds -noget med tommmer og fod-målesystemet.
Englænderne brugte i mange år vaseline til deres fedtsmurte maskiner, men med opfindelsen af pumpen skiftede de til bøsseolie.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Skrevet af grandoldman på 26 jun 2012 18:33
Hvad var nu spørgsmålet.. ?? Seriøst, hvem kan huske det uden at scrolle tilbage...

Var det ikke noget med en legomand der manglede et fotografiapperet.
Nej, det er en kalender han har mistet.
Tyven fik 12 måneder.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Der er yderligere 68 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis