Hvad er dette?

Hej.

Jeg fik en mail med følgende billede tilsendt.
 Det er fra en legetøjstraktor, som ikke vil køre.

Jeg er ikke klar over, hvordan han har fundet ud af at det er denne, det er galt med. -Men nu vil jeg også gerne vide hvad det er for noget.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hej. Jeg fik en mail med følgende billede... Vis hele indlægget
108 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er Næstformanden da i den grad hjulpet godt på gled med sit problem, måske lige med undtagelse af overgearet!
Jeg ser virkelig frem til at erfare, hvilken løsning han ender op med!

Med venlig hilsen
ktm

Det under mig lidt, at der ikke er nogen, der har kommenteret kamhjulet og saksialstyringen, som jeg synes ret klart kan ses til venstre for det, der kunne være mellemgasfordeleren, men som angiveligt er tribble-co-converteren. 
Kamhjulet antyder vel, at det er den særlige frisørmodel vi har med at gøre, og med den kom jo netop behovet for bøsseolie.
Nemlig, Lars ON.
Bøsseolien kommer fra Sakskøbing, hvor de udvinder den af klipfisk. Det var en frisørelev, der fik ideen. Mener han blev kaldt Kam-Aksel.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Nej, det er en kalender han har mistet.
Tyven fik 12 måneder.

Chr.

Tyven må føle sig godt røvrendt for han havde jo allerede revet den af i seks måneder,det må være kommet bag på ham.
René

Chr!!! Nu faldt ti-øren! Helt nede i bunden af hukommelsen, dækket af et tykt lag støv og spindelvæv erindrer jeg synet af værkstedsvinduet med de små ruder med revner, hvor der altid stod en 5 punds dåse med vaseline med firkløver på. Alle havde hånden nede i den, så den blev noget smattet inden den var tømt. Mht tænder med lige og skrå tænder, husker jeg tydeligt i 72 en mand på dansk tv holde et eksemplar op for skærmen. Han hed vist mogens ril fornavn. De blev opfundet ved et tilfælde, da pinolen på drejebænken smuttede for en rumænsk maskinarbejder, der havde taget feriejob i Pisa. Det var for øvrigt hans mor der opfandt rørægget, men det er en helt anden historie. Alle aksler til hjul med skråtskårne tænder, var i starten lavet af grønt træ.

Annonce
Den vil aldrig blive tæt, når den bagerste simrering skal pakke rundt om et 3/8" gevind. Man skulle have brugt en glatnakke til trans-misionen.

Chr.

jeg har læst, at i almuen anvendte pakninger som blår, tang eller lyngris. det krævede så, for at være helt tæt, at den hydrauliske stødstang var minimum 7 fjerdinger af en jydsk fod. Det fungerede faktisk og utætheder forekom kun ved slette støbninger, der afstedkom blærer på størrelse med en moderne hæmorrid. Dette skyldtes ofte svigt fra knægten, der trak i blæsebælgen. Men Chr. en simrering af kork, velsmurt med gedefedt holder kun ved lave omdrejninger. Bøsseolien blev opfundet af trompetér Oscar Ludvigsen, Lemvig

Man frydes til stadighed over al den lærdom man får her på lds!

Jeg sidder og prøver at lære det hele udenad, så jeg kan brillere og dupere mindre vidende bekendte.
@Uldal:
Du har helt ret. Simreringen, gerne lavet af kork, hed oprindeligt en pakring, men i takt med de stigende omdrejningstal opstod der varme og vibrationer i materialet. Deraf fik den betegnelsen en "simrering", da varme og vibrationer netop var kendetegnet for en grude, der småkoger/simrer.

Kork viste sig iøvrigt mindre egnet til nogle formål, da dets lave vægtfylde gjorde at det havde for meget opdrift, når det blev sænket ned i væske. Man oplevede det på en ubåd, som var umulig at få til at dykke. Den kom hver gang op som en prop.

Chr.

I er allesammen blevet meldt til Jørgen og Allan E, for at fornærme mig, og føre denne tråd SÅ langt ud i hampen, at tårene triller!!
I skal straks slette jeres profil og love at i aldrig vil tage pis på nogen igen!!

Og bare lige for at komme tilbage til sagens kerne, har jeg nu lært at sætte billeder ind!
-Jeg troede det var nok ar uploade dem. De skal åbenbart også indsættes...

Mit oprindelige spørgsmål, var om hvad dette kan være for noget?
Det har siddet på en legetøjstraktor, som ikke vil køre.

Hvordan han er kommet frem til at det er denne dims det er galt med, ved jeg ikke. Jeg ved bare at han var elektriker for 40 år siden...

Hilsen Næstformanden, der lige skal ud og se om de der synkro-messerschmitt-ringe stadig sidder på pakningen til mellemgasfordeleren

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Der er yderligere 58 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis