Spørgsmål til afløb i Bruseniche

Hej alle!

Vi har brug for lidt hjælp/afklaring i forbindelse med vores afløb i to brusenicher i vores nye hus.

Vi har købt et hus fra 2007, som må siges at have en rigtig pæn tilstandsrapport. Desværre har tilstandsrapporten nok vist sig at være lidt for "pæn".

Vi har nu boet i huset i nogle måneder og har netop konstateret, at der er synligt beton/fliseklæb i afløbene på vores to badeværelser i brusenicherne. Billeder er vedhæftet - et for hvert afløb.

Intet er nævnt i tilstandsrapporten om de to afløb.

Vi er blevet fortalt samt har læst os til at synlig beton i afløb faktisk ikke er lovligt og i øvrigt er en meget uheldig konstruktion. Umiddelbart kan jeg læse på nettet, at afløbene burde have givet to K3'ere i tilstandsrapporten.

Vi vil derfor gerne høre jeres input til:

1. Er det korrekt, at der er tale om to K3'ere?

2. Hvordan repareres afløbene?

3. Hvad vil det ca. koste? (Det skal ikke være "lappeløsninger".)

4. Vi overvejer at bede byggesagkyndig, der har lavet tilstandsrapporten komme med en forklaring samt evt. rette krav mod ham i forhold til udbedringen. Vi har kun almindelig ejerskifteforsikring, som ikke dækker ulovlig VVS, så hvis byggesagkyndig afviser, så må vi gennem klagenævnet for huseftersyn. Kan det betale sig eller er det nærmest meningsløst at gå den vej? (Byggesagkyndig har adskillige sager på sig i klagenævnet for huseftersyn).


Vi håber meget på nogle gode råd til ovenstående fra jer!

På forhånd tak

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej alle! Vi har brug for lidt hjælp/afklaring... Vis hele indlægget
37 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ok - det er en aftale.

Tak for hjælpen indtil videre.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg er også med på en lytter, da vi har købt hus hvor afløbet er lavet sådan. Vi har det bare stående i tilstandsrapporten, så på et tidspunkt kunne jeg godt tænke mig at få det lavet. (af egen lomme :-( )
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej Chris.

Hvad endte det med?
Status er at vi kørte sagen i husklagenævnet hvor vi har fået medhold og byggesagkyndig skal betale os erstatning.

Desværre har han valgt ikke at følge afgørelsen, hvilket de åbenbart kan vælge gøre.

Derfor må man gå videre i domstolene, hvis man vil have erstatningen.

Forhåbentlig er domstolene enig med husankenævnet. Det finder vi ud af når der kommer afgørelse i domstolene!
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Hej Orla

Jeg er i fuldstændig samme situation som Chris. Mit forsikringsselskab beder mig om dokumentation for at Remaljering ikke er godkendt.

Kan du hjælpe mig her?

Vh.
Anders
til information så har byggesagkyndig nu betalt erstatning, så vores sag blev omsider afsluttet!
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej pijnacker

Du kan jo bede Remaljeringsselskabet dokumentere at deres løsning er VA-godkendt og kan accepteres/godkendes af HE-sekretariatet!

Du kan evt. vise dit forsikringsselskab denne tråd, og/eller bede dem ringe til mig.
Skrevet af cmortensen på 23 jan 2013 10:48
til information så har byggesagkyndig nu betalt erstatning, så vores sag blev omsider afsluttet!

Hvilken løsning blev det så ? remaljering ? , og hvad koster det ca. per afløb ?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
gulvafløbene skal udskiftes - jeg er selv spændt på prisen!
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis