Isodrän, terrænbatt eller Sundolit til udv. kælder?

Hej Alle

Går i dræn-tanker..... Jeg har tænkt, og talt med eksperter (inkl. Teknologisk Institut).

TI siger at det hedder rå beton -> Terrænbatt eller Isodrän -> drænmateriale (og dræn i bunden, forståes). De har udgivet material der angiver damp-afgivelsen både udad og indad ved de forskellige metoder; og de siger at der skal kunne afgives fugt udadtil også (derfor "bandlyser" de asfalt/platon direkte på kældervæg.

Kloakmester A siger rå beton -> platon -> sundolit
Kloakmester B siger rå beton -> sundolit -> platon
Kloakmester C siger rå beton -> sundolit drænplade

Hvad siger I? Jeg kan bedst lide konceptet med Isodrän princippet, det giver mest mening for mig.

Håber nogen har nogle faglige kommentarer :-)

Mvh Morten
Hej Alle Går i dræn-tanker..... Jeg har tænkt, og... Vis hele indlægget
38 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nå momato skrider det frem af?

jeg tænkte på noget, isoleringen som man stiller op ad væggen, stiller man det direkte på jorden, eller kan man placere noget i bunden så eventuelt fugt ikke vil stige nedefra og op?
Pilehave hvem er dit indlæg til?
Skrevet af MMT på 15 feb 2012 08:46
Pilehave hvem er dit indlæg til?

Nok mest hpox, men vel også til andre der overvejer pro/contra på de forskellige isoleringsmetoder.

Altså, at fravælge Leca pga. en umiddelbar besparelse på bortgravning af jord, som ikke eksisterer
Hej

Er der noget nyt i den sag. Spørgsmålet er vel mest henvendt til Momato, men hvis der er andre der kan bidrage, specielt om Isodrän hører jeg da gerne fra dem
Nej, pt er projektet på hold pga.... andre projekter ;-)
Fik du nogensinde lavet denne projekt færdigt ? 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis