Kommer der snart afgift på brændeovnen??

Læste lige denne artikel og tror sgu snart det er slut med den billige varme. Regeringen har fundet ud af at der er penge og hente!


Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Læste lige denne artikel og tror sgu snart det er... Vis hele indlægget
77 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ellers en efterhånden sjov tråd 

Jeg er selv en lykkelig brændeovns ejer, som kan pudse glorien med hensyn til fyring.

Men har da lavet de banale fejl som man nu har lært af...
ex. det første år gav jeg den  ikke nok luft for i den tro "at man ku spare på brændet", men efter at naboen gjorde mig opmærksom på dette så er det nu ændret...
Resultat. Ikke en tyk røg, men mere en lugt.

Derudover så har jeg også givet den for meget brænde som ikke kunne nå at blive futtet af selv med fuld luft både for oven og for neden.. Igen en lærlinge fejl...
Så i dag futter jeg en brikket af, af gangen...

Det jeg vil sige er, at man burde som 1. gangs brugere få lidt mere instrukser i hvordan man betjener den og hvordan man ikke gør. Ja man kan finde det på nettet, men det kan man jo så se at ikke alle gør....

Nu har jeg fundet en rigtig indstilling der gør at der ikke kommer det mindste røg op af skorstenen selvom der brænder lystigt i brændeovnen og derfor har jeg svært ved at se at den skulle svine helt vildt....

Til sidst så kommer vel også snart hekse hyl og romerlys med partikel filter 
(ja en en plat sammenligning, men ku ikke lade vær  )


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Nu skal du ikke tro på alt, hvad du læser og hører. Det er jo før set, at sådanne fine undersøgelser har været det rene sludder. Der er jo mange, der gerne vil gøre opmærksom på sig selv, ved opsigtsvækkende resultater.
Men jeg vil da medgive, at hvis folk ikke begriber at fyre korrekt, er det da et problem. Men fordi en kører for stærkt i trafikken, skal al bilkørsel vel ikke forbydes af den grund?

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 31 okt 2011 19:07
Nu skal du ikke tro på alt, hvad du læser og hører. Det er jo før set, at sådanne fine undersøgelser har været det rene sludder. Der er jo mange, der gerne vil gøre opmærksom på sig selv, ved opsigtsvækkende resultater.
Men jeg vil da medgive, at hvis folk ikke begriber at fyre korrekt, er det da et problem. Men fordi en kører for stærkt i trafikken, skal al bilkørsel vel ikke forbydes af den grund?

Der er vel grænser for hvad jeg ikke skal tro på også, især når jeg ved egen oplevelser på første hånd syntes det passer med det jeg mærker,  jeg er så overbevist at jeg også vil kæmpe for sagen.

Ja jeg mener faktisk det skal gå ud over "få tallet" der fyrer korrekt, det er et fåtal i min optik ved at læse undersøgelserne samt artikler om samme, ikke mindst mine egne erfaringer og oplevelser der hvor jeg færdes.

Som jeg skriver længere oppe i tråden så syntes jeg ikke det er urimeligt at man forbyder brugen af brændeovne/kedler i visse områder hvor der er en vis tæthed osv. og forholdene gør det urimeligt at svine et område til når der er helt reelle alternativer til opvarmning.

Jeg krydser 3 trafiklys på cykel på min vej til arbejde hverdag, hverdag køres der i hvert kryds over for rent rødt af op til flere billister. Nej jeg mener ikke at man så skal forbyde bilkørsel, men jeg så da gerne kamera og noget bødeautomatik sat op, det ku være real nice. Så kunne pengene gå til forskning i udvikling at filter teknologier og dermed beskæftige nogle dygtige mennesker med noget fornuftigt.




I am so full of it.....

Annonce
Du virker overbevist om brændeovnen er skyld i alt skidt i luften og derfor bør forbydes. nu har du ikke selv brændeovn og derfor vil det intet betyde for dig, og der er som regel nemmest og kræve forbud mod nogen ting der ikke påvirker en selv, så jeg kunne godt tænke mig at spørge hvordan du ville have det hvis det var noget der skulle forbydes, om du så ville være lige så overbevist om om hvad der var sandt.
lad os forstille sig at 80% af verdens klimaforskere forudser at klimaændringer forudsaget af co2. Vil være årsag til millioner og med tiden 100+ mio dødsfald årligt. vil du så skrotte din nuværende opvarmning og købe en brændeovn i stedet?. Eller vil du stille dig tvivlende og overveje om de måske tager fejl?
De fleste har heldigvis fjernvarme i byerne, så man ikke belaster naboerne med forurening. Har også selv fjernvarme og hader osende skorstene
Skrevet af Pizzabager på 31 okt 2011 21:35
Du virker overbevist om brændeovnen er skyld i alt skidt i luften og derfor bør forbydes. nu har du ikke selv brændeovn og derfor vil det intet betyde for dig, og der er som regel nemmest og kræve forbud mod nogen ting der ikke påvirker en selv, så jeg kunne godt tænke mig at spørge hvordan du ville have det hvis det var noget der skulle forbydes, om du så ville være lige så overbevist om om hvad der var sandt.
lad os forstille sig at 80% af verdens klimaforskere forudser at klimaændringer forudsaget af co2. Vil være årsag til millioner og med tiden 100+ mio dødsfald årligt. vil du så skrotte din nuværende opvarmning og købe en brændeovn i stedet?. Eller vil du stille dig tvivlende og overveje om de måske tager fejl?

Jeg har afskaffet og nedtaget to skorstene samt et stk. Morsø brændeovn, vi kunne klart se spor fra den inde i huset og lugte det inde og ude, på trods af vi forsøgte at  brænde korrekt og 2årigt tørt bøgetræ, selv anket fra Grib skov.
Derud over som skrevet før, stinker hele området så vi syntes ikke det var et svært valg.

Når du nu læser ovenstående links osv. er du så ikke overbevist???????

Hvor i er det forkerte at ønske noget forbudt man ved beviseligst skader lokal miljøet

Verdens omspændende klimamodeller har efter min overbevisning alt for store usikkerhedder, jeg hælder personligt mere til Bjørn Lomborg og Copenhagen Concensus i den debat om brugen af vores "klima" afgifter og stiller mig tvivlende overfor om selv vores aller bedste forskere nu også virkeligt kan gennemskue alle de ting der udgør vores klodes samlede klima.

MEN her taler vi ikke om noget der er særligt kompliceret at måle på eller uddrage faste konklutioner på.  Kig selv lidt på artiklerne.
I den sidste måling er det Danske forskere fra DMU der har målt igennem et helt år i en Dansk by. Helt sikkert det kan gøre bedre hvis vi kaster flere penge efter det.
Jeg er sikker på det vil være samme resultat måske lidt mere nuanceret omkring hvor langt partiklerne bevæger sig og hvor mange skorstene der skal til før kritisk masse er opnået.


I am so full of it.....

Jeg er skam ikke i tvivl om at brændeovnen udleder partikler. hvor meget de udleder er jeg meget i tvivl om. og jeg er i tvivl om de mange dødsfald de siger de er skyld i. ting som de ikke på nogen måde kan være sikker og derfor gør deres fund lige så usikre som co2 debatten. du æder det errådt fordi du gerne vil være fri for brændeovne. Tak jeg fik svar på mit spørgsmål. undersøgelse eller ej du vil have brændeovne forbudt fordi du ikke kan lide lugten. Det er fakta....
Skrevet af Pizzabager på 31 okt 2011 22:12
Jeg er skam ikke i tvivl om at brændeovnen udleder partikler. hvor meget de udleder er jeg meget i tvivl om. og jeg er i tvivl om de mange dødsfald de siger de er skyld i. ting som de ikke på nogen måde kan være sikker og derfor gør deres fund lige så usikre som co2 debatten. du æder det errådt fordi du gerne vil være fri for brændeovne. Tak jeg fik svar på mit spørgsmål. undersøgelse eller ej du vil have brændeovne forbudt fordi du ikke kan lide lugten. Det er fakta....

Hvis du forsøger at tviste debatten så må jeg jo repetere fakta så det ikke misleder dem som ikke har læst hele tråden.

Hvor mange partikler er jo netop en del af konklutionen i den nye rapport, så det behøver man ikke være i tvivl om!
Dødsfald har jeg intet postulat om står ej heller i den nye rapport der nøgternt holder sig til konkrete målte fakta. (læs og forstå...ffs.)

Deres fund er ikke usikre, det er helt faktuelle tal, det står klart og tydeligt i den letlæselige artikel der linkes til ovenfor!

Svaret på om jeg ønsker brændeovne er ingen i tvivl om hvis de læser denne tråd eller de andre i dette fora hvor jeg (du også) har debatteret. At du så lige skulle have det besvaret igen er helt i orden og forklarer som tidligere måske hvorfor du ikke forstod det med partiklerne

Jeg vil have dem forbudt hvor de er for mange på for lille et område og hvor der findes alternativer (har jeg skrevet en del gange nu...synk ind!) Hvorfor ikke fordi jeg ikke kan lide lugten, men fordi jeg ved den er skadelig og udnødvendig.


I am so full of it.....

Der er yderligere 27 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis