Kommer der snart afgift på brændeovnen??

Læste lige denne artikel og tror sgu snart det er slut med den billige varme. Regeringen har fundet ud af at der er penge og hente!


Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Læste lige denne artikel og tror sgu snart det er... Vis hele indlægget
77 svar
 Følg tråden
Der er 70 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
@Lars Helbro

Citat Lars Helbro:
"Det er også bevist fra målinger foretaget i et dansk hus af en dansk forsker (min læge) o.s.v. at jeg er 1,92m høj, så dem der siger at gennemsnitsdanskeren er 1.82 er fulde af løgn - eller hvad ???
Det niveau kan vi ikke debattere på. "


Du taler om niveau! Den der var jo lige fra børnehaven.

I am so full of it.....


"Du taler om niveau! Den der var jo lige fra børnehaven."

Ja det var lige nøjagtigt hvad jeg mente. Godt at du fattede det.

Referatet fra Stenovne.dk er gennemlæst og rettet til af Teknologisk Institut, Miljøstyrelsen og formanden for skorstensfejermestrenes miljøudvalg, men det er vel heller ikke nok til at rokke dig i din religion.

Jeg glemte måske også at linke til dette dugfriske danske forskningsresultat:
http://ing.dk/artikel/127926-dansk-forskning-slaar-fast-luftforurening-giver-boern-astmaanfald

Stenovne.dk er min egen hjemmeside.
En ovnsætter der ikke er ærlig overlever ikke længe.
Jeg har været ovnsætter i 23 år.

".... hvis alle med brancherelationer holdt sig væk..."
Ja - så var der kun tågehorn uden meget forstand på fakta tilbage i denne tråd.

At proffer blander sig konstruktivt i et forum der hedder "Lav det selv" burde jo være modstridende, for hvilken interesse kan vi dog have i det ?
Svar: Respekten for det der drev mig selv !

Så er der fyret op i brændeovnen, mmmm dejlig varme.... håber ikke det svier i øjnene eller halsen på mine naboer....
På den anden side set, mit hus har haft skorsten siden 1961, så hvis ikke de kan lide eller tåle røg, så skulle de ikke ha købt hus her...


Synes det er forkert at brænde affald af, men for os der bruger ovnen fornuftigt, synes jeg en afgift er latteligt, og hvis jeg skal betale for at bruge min ovn i fremtiden, så vil jeg bruge den langt oftere, nok endda hver dag, for at få noget for mine penge!


______

 MVH AL

Lad mig straks slå fast, at jeg er ikke videnskabelig forsker eller noget i den retning. Jeg bruger bare min pragmatiske indstilling, holdning og iagttagelsesevne.

Mennesker har i årtusinder brugt at tænde bål og varme sig ved disse. Det har ikke kunnet undgås, at de i årtusinder har indhaleret røg og ofte sur, kedelig røg af vådt brænde, som vel er det værste. Alligevel er menneskeheden overlevet.

Skorstensfejere er vel de, som kommer aller mest i kontakt med røg fra de forkætrede brændeovne? Skorstensfejere har ikke en overdødelighed af røgrelaterede lidelser.

Jeg er så utrolig gammel, så jeg kender en hel del til, hvorledes hippierne, som nu er grundbestanddelen i DØR, i sin tid førte alt muligt sludder i marken, som værende den eneste og fulde sandhed om alt, især kommunismens helt store overlegenhed. Intet fornuftigt argument kunne ændre deres vanvittige ideer. Ja faktisk vil de vel næppe erkende endnu at Sovjet ikke rigtig fungerer længere?
Har de nu fået den ide ved deres hashtunge rundkredsmøder, at brændeovne nu er roden til alt ondt her i verden, ja man så kan intet ændre på deres fanatisme. At de så lader sig korrumpere af DONG og olieselskaber, er så blot endnu et bevis på deres mangel på realitetssans, som burde give stof til eftertanke. Måske de skulle holde lidt igen med røg fra hashrygning!

Men klart, jeg synes heller ikke om en ka'l, der svinefyrer inde i et tætbebygget område.

Med venlig hilsen
ktm

 

@Lars

Dit link til ing.dk er lidt sjovt, det belyser jo hvornår du forholder dig kritisk overfor forskere og hvornår du ikke forholder dig kritisk!
Stod dine argumenter om måleudstyrs mangler og så videre til trone, så burde denne artikel som tæller på positiv siden falde til jorden...

At du kalder dig prof står helt for din egen regning det kan enhver kalde sig. At du kan levere en super god stenovn er da dejligt for dig og dine kunder. De ser da også flotte ud.

Du har stadig penge på spil evt. endda dit levebrød og du brænder helt klart for det. MEN du har i virkeligheden ikke mere forstand på om brændeovne forurener end en vilkårlig anden Dansker mig f.eks. som intet har med din branche at gøre.
Du er sikker prof i at lave stenovne og hvad ved jeg, men det gør dig da ikke i stand til bedre at forstå eller forkaste hvad videnskabsfolk skriver og forsker i?

Lad nu være med at kalde alle der er i mod brugen af brændeovne i tættere beboede områder for hippier, hashrygere, økotosser og hvad har vi. Jeg er en helt gennemsnitlig Dansk familiefar ikke specielt øko dit eller dat, ej heller specielt rød, grøn eller blå.

@Grey, tillykke med det.

@ktm, for at holde mig til din tone: din bål romantikker


I am so full of it.....

Annonce
@jano59

"MEN du har i virkeligheden ikke mere forstand på om brændeovne forurener end en vilkårlig anden Dansker mig f.eks. som intet har med din branche at gøre."

Så derfor ringer du efter bageren næste gang dit barn har en uforklarlig sygdom ???
Eller dyrlægen når din emhætte ikke virker ???

Jeg forstår hvorfor nogle her gemmer sig under en anonym profil.
@Lars

Hvilken uddannelse begrunder du med at være mere prof end andre her udi forurening?

Jeg gemmer mig ikke specielt, hvorfor skulle jeg dog det?

I am so full of it.....

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis