Jubtihuuu og faldera da da, så kører skidtet

Jeg har godt nok ikke haft tid til at gennemteste endnu, men jeg kørte den samme g-kode to gange, og den undveg ikke fra cirklen, på trods af at den kørte rundt i den 32 gange

Tusind tak for alt hjælpen her inde fra, -jeg tror sku' jeg havde fået skallede pletter, hvis jeg ikke havde haft jeres hjælp he he.
Efter at jeg havde sat maskinen til 1/8 steps, kunne jeg til med sætte hastigheden op med 25% uden problemer, og stepperne larmer kun en brøkdel. Så jeg har lidt svært ved at skjule tandsættet

Næste skridt er at jeg skal have en ny fræser. Først var jeg ret afklaret med, at jeg skulle have en Dewalt ligsom Metalsnedkerens, da den ser ud til at kunne tage rigtig godt fra. Desuden er det tiltalende at man kan købe reservedele til den.
Spænde tængerne til den er dog ret dyre, og så har jeg ikke kunnet finde nogen til under 6mm (dem du sendte link til Brian, viste sig, så vidt jeg kunne se, ikke at være mindre).
Så jeg er begyndt at overveje en wandkølet kina spindel. Jeg har kun kunnet finde gode udsagn om dem fra Solar.Jean (ebay). Tænker at det er et stort plus, at de har ER20 spændetangsstandard, og så har jeg fået at vide, at de skulle larme meget mindre når de er vandkølet...
Jeg kunne forstille mig, at jeg med tiden kunne finde på at opgradere stepperer og driverer, så jeg er lidt bange for, at komme til at købe en spindel der er for lille. Tænker i at en 2,2kw er for lille? Jeg kan se at du kører med en vandkølet spindel Børge, -hvor stor er den, og hvor stor er dine stepperer?
I må meget gerne komme med råd om køb af spindel, -nu køre maskinen jo, så det ville jo ikke gøre noget, hvis der ikke gik alt for lang tid inden den kom med posten

Vh
Jens