SELVbyg + Galleri - arkitektegnet villa!

Så fik jeg oprettet lidt gallerier af mit store byggeprojekt, det findes under 'Gallerier' med navnet 'SELVbyg' - Part 1, Part 2, Part 3 osv...her har jeg postet billeder fra projektet fra start og indtil idag og meningen var så, at jeg ville fortsætte med at poste billeder gennem hele forløbet, til dem som måtte være interesserede i at følge/opmuntre mig! 

Huset blir en 1 1/2 plans villa krydret med en arkitekts kreative streg. Jeg har leveret alle skitser og idéer til min arkitekt og så har han sat det hele sammen til noget, som rent faktisk kan lade sig gøre at bygge - eller dvs at det viste sig at det ikke rigtig var til at bygge, så jeg måtte lige omkring en bygningsingeniør og have lavet stålkonstruktioner og statiske beregninger for en formue, men NU skulle det så kunne stå - UDEN at styrte sammen...! 

Huset blir på 285m2 + 65m2 dobbelt garage, så plads blir der nok af, jeg er kun mig selv jo!  Det blir et lavenergi hus og varmekilden blir jordvarme. Huset blir monteret med et genvex anlæg fra Nilan - NilAIR, som støbes ned i fundamentet, hvilket er en nødvendighed, da der ikke blir noget loft osv. Huset bygger på en meget kraftig HEB180 stålrammekonstruktion, hvilket er en nødvendighed, da der ikke blir nogle bærende vægge som går til kip til at holde tagets vægt og huset ville så styrte sammen, lidt ala en bog der står med ryggen opad. Førstesalen består af repos'er i begge ender af huset udstyret med gelænder, samt en gangbro i midten af huset, hvor man går hen over husets køkken/alrum. Hele vejen gennem husets overetage (20m), blir der udsyn til kip, og huset blir udstyret med hele 4 kviste, hvor søjle vinduerne er forlænget 2m, så de blir 5,5m høje, hvilket gør huset meget lyst og åbent...

Rumfordeling - stueplan: (plantegning kommer i galleriet, skal lige finde den )
Indgang
Hall
Bryggers/teknikrum

Seperat forældre afdeling med:
  • Soveværelse
  • Walk-In
  • Kæmpe bedeværelse med spa og dobbelt bruser
Stort åbent køkken/alrum med loft til kip 7,5m
Stort fælles badeværelse med brusebad
Kontor
Biograf
Teknikrum under trappe med genvex anlæg og centralstøvsuger

Rumfordeling - 1. sal:
Kæmpe pool lounge, hvor der er plads til poolbord, bar, lounge
2 stk. børneværelser
Man passerer køkken/alrum via en gangbro, over til en stor stue med pejs og udgang til en stor altan, hvor man har aftensolen 

Det var lidt om villa'en. Måtte nogen brænde inde med spørgsmål eller lign., så råb endelig højt... 

Gallerierne vil løbende blive opdaterede, så man kan følge lidt med i projektet!

Som sagt, så bygger jeg SELV og alt er indtil videre lavet af mig selv og det blir resten også - så her blir nok tale om en meget intimt og hyggeligt rejsegilde...hehe...  Dog blir kloark, VVS og EL lavet af fagfolk... 

SELVBYGGER!!!

Så fik jeg oprettet lidt gallerier af mit store... Vis hele indlægget
154 svar
 Følg tråden
Der er 90 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Godt at murer arbejdet er overstået, det er også det hårde arbejde i forhold til tømrer arbejdet.

Ja, det bliver lige vejr til at brænde tagpap på taget i næsten uge.

Hvorfor har du ikke bestilt vinduerne til dine tagkviste, også bygget ud fra det ?

Det er jo sådan man normalt gør...

Men ja, det bliver rigtigt godt vejr til tagarbejde i næste uge, så krydser selv fingrer for at vi får tegl her i morgen formiddag....

Hmm...ved ikke lige hvad den normale arbejdsgang er mht opbygning af kviste, men vinduerne i kvistene, er jo bare de alm. vinduer i facaden som er forlænget op i kvisten således, at vinduespartierne er 5,5m høje der hvor der er kviste...umiddelbart ville jeg da mene at det er nemmest på den her måde...men hvad ved jeg også om det...

SELVBYGGER!!!

Gør man det omvendt, så kommer partierne selvfølgelig også altid til at passe...

Men de fleste kunder vil ikke have et hul i væg / tag i 6 uger efter opstart når vi andre laver det, så vi bestiller normalt vinduerne, så de kan lukke hullerne med det samme...
Okay, det giver mening!

Jeg vil bare gerne gå med livrem og seler og vente med at bestille vinduerne til jeg kan måle alle hullerne, så jeg ikke ender op med 25 vinduer som ikke kan være i hullerne...! (Kan jeg dog ikke gøre med kvistene)

SELVBYGGER!!!

Hey,

Lige et par tekniske spørgsmål...

Jeg skal have en arkitekt tagrende som vist på billedet nedenunder. Går ud fra her er tale om en zink tagrende, ik?! Er de helt blanke når man modtager dem eller er de som på billedet? Ved at man kan få nogle som er forpatinerede nemlig...

Imorgen går jeg igang med at svejse underpap på og er lidt i tvivl hvad jeg gør ved kvistene rent teknisk. Jeg har jo planer om at svejse underpap på hele taget - også der hvor der kommer kviste og så vil jeg skære ud til kvistene bagefter, bygge dem og så brænde underpap på dem og til slut lister og overpap på hele taget. Ved godt jeg med fordel kunne bygge kvistene først, men nu skal det pap på, så jeg kan sove roligt mht regn, fugt osv. Når jeg laver mine kviste efterfølgende, så kan det jo godt blive lidt tricky mht at få lavet de rigtige overlæg der hvor pappet går ud på kvisten. Den eneste rigtige løsning er vel, at undlade, at brænde pappet fast den sidste halve meter ned til kvistens tag, så jeg efterfølgende kan underlappe banen som går ud over kvisten...?!?! Overpappet er jo noget nemmere at gå til, da kvisten så allerede er bygget og overlægget derfor kommer helt af sig selv, men underpappen skulle jo også helst have de rigtige overlæg...

Og mht til kvist siderne, er det så ok at lave en inddækning med en strimmel op langs kvistsiden?? Der skal ikke pap på hele siden, kun en inddækning i bunden. Der kommer vindpap og en kunstbeklædning på siderne...

(og ved godt at man også kan få en tagdækker til at lave det, men sådan blir det altså ikke...)

SELVBYGGER!!!

Annonce
Er dybt imponeret over dit projekt, og følger med.
Jeg må nok sige at jeg tvivlede lidt på det i starten, men du har da gjort tvivlen til skamme.
Fedt at du giver den så meget gas.
Fortsat held og lykke.
Mvh Hans
Takker mange gange!

Du er langt fra den eneste, som har tvivlet på det her projekt, dog har jeg heldigvis aldrig rigtig selv tvivlet...

SELVBYGGER!!!

Slet ikke nogen som ved om man kan svejse underpap på hele taget og bygge kviste bagefter - og eller hvordan man gør mht overlæg fra hovedtag til kvisttag efterfølgende...?!

SELVBYGGER!!!

Her er et billede af hvilken type kviste der er tale om...

SELVBYGGER!!!

Skrevet af Petreababy på 26 sep 2011 13:18
Hey,

Lige et par tekniske spørgsmål...

Jeg skal have en arkitekt tagrende som vist på billedet nedenunder. Går ud fra her er tale om en zink tagrende, ik?! Er de helt blanke når man modtager dem eller er de som på billedet? Ved at man kan få nogle som er forpatinerede nemlig...
Jep, det er en zink tagrende, og nej de modtages ikke sådan, med mindre du bestiller dem forpatineret.

Hvis ikke de bestilles patineret så ser de sådan her ud.

Rendejern til zinktagrender

Så er det jo en smagssag om man kan lide dem blanke eller patineret, derfor kan man bla. få dem forpatineret, hvilket jeg mener er absurd at betale ekstra for.
Der er yderligere 54 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også