hvilket dyr har denne aktiverings rytme om natten

vi har en garage hvor der er en pir detektor til noget overvågning af lokalet (den tager også hen langs gulvet så man ikke kan krybe langs gulvet )

her se sidste dage har vi så oplevet at på flg tidpuknter har vi modtaget en sms med at der er aktivitet garagen

7/5 kl 23.18 & kl 02.18
8/5 kl 02.18 & kl 05.17 & kl 08.17
9/5 kl 02.14 & kl 05.14
10/5 kl 05.59
11/5 har den åbenbart holdt fridag
12/5 kl 02.51 & kl 05.51

udfra dette kan man jo se der er et mønster i det

der er ingen åbninger i garagen som er lukket så jeg har ingen ide hvad det kan være der aktiverer vores overvågning .

de eneste åbninger der er ,er ved eterneit tagpladerne (bølgen) hvis der er nogen dyr der kan presse sig igennem der

der er ikke mulghed for at sidde derude på adresen om natten og holde øje selv

har i nogen gode ideer til hvad det kan være for en karl der rumsterer om natten og om morgenen på ca samme tidspunkter ?

37 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det mønster virker ikke som noget tilfældigt, så måske nogle system fejl?.

 If its not broken. DONT FIX IT!!!

 - Non semper ea sunt quae videntur -

Skrevet af ShadowJRJ på 12 maj 2011 13:08
Det mønster virker ikke som noget tilfældigt, så måske nogle system fejl?.


modulet til styringen er dette http://svane-el.dk/gsm-udstyr-4/gsm...e-593.html og der er ikke så mange kunstner i og programere det porte /sms numre mv via pc

det mystiske er der er ingen problemer om dagen og hvis det var system fejl så ville de andre porte hvor der sidder strøm overvågning på mv også komme med fejl dette sker ikke de kører

modulet (sms styringen) sidder i stuetemp) og sensoren er beregnet til (udendørs brug)

kablet mellem modul og sensor er cat5 stp kabel

Skrevet af lynæs på 12 maj 2011 14:10
En mus måske, jeg havde problemet på teglværket, det var sågu frøer, som hoppede rundt.


der er  vel kun og ændre lidt på vinklen så den ikke kigger så meget nedad som nu ,

Hej
måske en husmår eller en rotte
kik grundig efter lort og spor
eller set et viedio camra op med en timer på.
prøv at lad lyset være tændt.
sæt lidt mad ud og se om det bliver spist af
drys lidt kalk ud langs muren og se efter spor.

Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

Annonce
Skrevet af DS på 14 maj 2011 01:07
Hej
måske en husmår eller en rotte
kik grundig efter lort og spor
eller set et viedio camra op med en timer på.
prøv at lad lyset være tændt.
sæt lidt mad ud og se om det bliver spist af
drys lidt kalk ud langs muren og se efter spor.

Jeg hælder også til husmår...............

Vi har flere gange haft dem på loftet i sommerhuset - de kan klemme sig ind gennem et ganske lille hul - og sagtens mellem bølgerne på pladerne.

Jeg har mårsikret nu - med hønsenet foran bølgerne på pladerne og minutiøs aflukning af alle små huller.

Men da vi havde dem var det typisk vækning ca.kl. 05:00 om morgenen  - det passer jo meget godt med dit morgentidspunkt.

Lys og lyd kan skræmme den væk - prøv det.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Gammelt trick...

Spred et tyndt lag mel på gulvet i et område som dækkes af detektoren - så kan du nemt se evt. spor.

Mvh.

René

det må tjekkes næste gang vi er derude på adressen

men må dog indrømme det ser mystisk ud og kan nok ikke komme udenom der evt kunne være en fejl på den pågældende port som pir enheden sidder på .

porten på modulet er sat op med samme indstillinger som port 1+2 som blot tjekker 230v er tilstede og om oliefyr er gået på stop (rød)

nu er der kommet 3 sms ind idag 00.17 /03.17/06.17 alle med 3 timer mellem rum som de øvrige

jeg ved dog at sensoren som har været brugt på en andet alarm anlæg virker fejl frit den har siddet på samme plads ,styringen er blot udskiftet med nyere og moderne anlæg så der er næsten kun den mulighed

opfølgning :

flg spørgsmål blev stillet producenten i Litauen :

I have a module that produces the following error on input 3:
For every 3 hours, then it sends an sms-alarm when there is no detectable activity.
The error occurs exactly at 180 minutes. = 3 hours, the same minute. This happens two of three times on day.

Can you tell me, what could be wrong?
My setup is
Zone Definition: silent
Zone Type: NC
Zone Speed: 200ms
Event Repeat Timeout: 1s

Svaret fra producenter er så flg :

Hi,
If you are using NC input type , no need any resistor on line.
Also can try to increase Input speed value up to 1-2 seconds to avoid electromagnetic interference noises.

Regards,

Hvor kan denne støj komme fra som de snakker om ,der er ingen maskiner olign i nærheden

problemet var der ikke med det gamle visonic alarm anlæg men det havde heller ikke gsm muligheden indbygget
Jeg vil gætte på at det er detektoren der fejler. Når kredsen er NC og uden modstand er det jo stort set umuligt at inducere støj på kredsen. Delay på zonen er normalt 300-350 ms på et alarmanlæg. Nu ved jeg ikke hvilket fabrikat detektoren er, men der findes et utal af billige skod-detektorer på markedet. De er produceret til en kostpris på 20-25 kr. og de har f.eks ikke temperatur-kompensation. Pir detektorer er meget følsomme for luftstrømninger i lokalet. Der ser vi ofte i kraftig blæst- der er fejlalarmer- ankommer til stedet og kan mærke en kølig luftstrøm ned ved skyggelisten. Til en garage ville jeg vælge en kombi detektor med både pir og radar
Der er yderligere 27 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis