hvilket dyr har denne aktiverings rytme om natten

vi har en garage hvor der er en pir detektor til noget overvågning af lokalet (den tager også hen langs gulvet så man ikke kan krybe langs gulvet )

her se sidste dage har vi så oplevet at på flg tidpuknter har vi modtaget en sms med at der er aktivitet garagen

7/5 kl 23.18 & kl 02.18
8/5 kl 02.18 & kl 05.17 & kl 08.17
9/5 kl 02.14 & kl 05.14
10/5 kl 05.59
11/5 har den åbenbart holdt fridag
12/5 kl 02.51 & kl 05.51

udfra dette kan man jo se der er et mønster i det

der er ingen åbninger i garagen som er lukket så jeg har ingen ide hvad det kan være der aktiverer vores overvågning .

de eneste åbninger der er ,er ved eterneit tagpladerne (bølgen) hvis der er nogen dyr der kan presse sig igennem der

der er ikke mulghed for at sidde derude på adresen om natten og holde øje selv

har i nogen gode ideer til hvad det kan være for en karl der rumsterer om natten og om morgenen på ca samme tidspunkter ?

vi har en garage hvor der er en pir detektor til... Vis hele indlægget
37 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af bjor på 17 maj 2011 23:11
Jeg vil gætte på at det er detektoren der fejler. Når kredsen er NC og uden modstand er det jo stort set umuligt at inducere støj på kredsen. Delay på zonen er normalt 300-350 ms på et alarmanlæg. Nu ved jeg ikke hvilket fabrikat detektoren er, men der findes et utal af billige skod-detektorer på markedet. De er produceret til en kostpris på 20-25 kr. og de har f.eks ikke temperatur-kompensation. Pir detektorer er meget følsomme for luftstrømninger i lokalet. Der ser vi ofte i kraftig blæst- der er fejlalarmer- ankommer til stedet og kan mærke en kølig luftstrøm ned ved skyggelisten. Til en garage ville jeg vælge en kombi detektor med både pir og radar

sensoren er baseret på udendørs brug og den har kørt fejl fri i over 1 år på det gamle anlæg

vi har ganske vist nogen andre sensorer liggende (visonic) men de kan ikke tåle de temperatur sving der sker fra dag til nat udendørs i garage

vedr porten er den sat som flg :

input speed = 200 ms
repeat time = 1ms

i den eng manual står der :

Input speed – time of the input reaction, this is the time period during which changed input state should remain stable in order to let the module to register alarm or restore input state.

Repeat time – this is the time period, during which repeated event of the input will be ignored.

det delay du nævner på 300-350 hvad er det for en af de 2 ovennævnte ?

vedr modstanden bør den så ikke sidde på når der køres eol som nu hvor jeg har fået den til og stoppe med og sende sms ud

er klar over den skal sidde i sensor i serie men i manualen er modstanden også vist at den kan sidde paralel med kontakt punktet ,hvad forskel giver dette lige ?

Jeg refererer til input speed. Repeat time bør være mindst 1 s, og gerne mere. Du skriver 1ms. Formålet med modstanden parallelt
over alarmkontakten er at der kan detekteres 3 forskellige tilstande på kredsen. Ved NC/EOL
1: Kontakt lukket=OK
2: Kontakt åben= Modstand 1Kohm= Alarm
3: Kreds afbrudt= Sabotage
Du kan prøve at kortslutte indgangen på kontrol enheden, så vil det jo hurtigt vise sig om det er detektoren der er problemet.
Man kan ikke sige at det er umuligt at introducere støj bare fordi kontakten/sensoren er NC, det kommer helt an på blandt andet styrken som udgangen driver med samt kapacitansen i kredsløbet fra driver til input.
Alene det at der er tale om et lidt hårdt miljø gør at kredsløbet kan ændre karakteristik over tid og blive mere modtagelig for støj med tiden. En eller anden funktion i kontrolleren der kun sker hver 3. Time vil kunne gøre et eller andet der giver støj nok til at påvirke indgangen
Skrevet af bjor på 18 maj 2011 20:50
Jeg refererer til input speed. Repeat time bør være mindst 1 s, og gerne mere. Du skriver 1ms. Formålet med modstanden parallelt
over alarmkontakten er at der kan detekteres 3 forskellige tilstande på kredsen. Ved NC/EOL
1: Kontakt lukket=OK
2: Kontakt åben= Modstand 1Kohm= Alarm
3: Kreds afbrudt= Sabotage
Du kan prøve at kortslutte indgangen på kontrol enheden, så vil det jo hurtigt vise sig om det er detektoren der er problemet.

Tak for din mail

lige input speed + repeat kan jeg desværre ikke sende til modulet som en sms så det må rettes når vi kommer ud på adressen ,(modulet programeres via pc)

men i programmet har jeg ved input speed sat den til 2000 ms =2sek og ved repeat time 300 sek = 5 min
der er ingen modstand på pt men efter at jeg sendte en sms til modulet at den skulle vende porten til eol så kommer status sms med at port 3 står som : ( pir garage alarm) og ikke : (pir garage >ok) som den bør når alt er ok er det pga modstanden mangler ?

om den sidder paralel eller i serie hvad forskel giver dette ,begge dele er vist i den eng manual men i modulets diagram er der vist modstande der sidder i serie på det yderste pkt der går retur til modulets gnd (stel) port
http://ssigjern.dk/manuals/60000170.pdf se side 15 bla der er vist n0/nc/eol

jeg skal vel stadig køre med nc men blot med modstand paralel på pir kontakten
hvad er forskellen på eol og så nc
Skrevet af GDS-Elektro på 18 maj 2011 22:24
Man kan ikke sige at det er umuligt at introducere støj bare fordi kontakten/sensoren er NC, det kommer helt an på blandt andet styrken som udgangen driver med samt kapacitansen i kredsløbet fra driver til input.
Alene det at der er tale om et lidt hårdt miljø gør at kredsløbet kan ændre karakteristik over tid og blive mere modtagelig for støj med tiden. En eller anden funktion i kontrolleren der kun sker hver 3. Time vil kunne gøre et eller andet der giver støj nok til at påvirke indgangen

kan det være den manglende modstand der skaber ubalance på ledningen så den tæller pulser op

port 1+2 kablet mellem boks og oliefyr er 2m og der er ingen modstande imellem og de kører uden fejl

de 2 relæer der giver 230v signal + fyr stop signal sidder inde i fyret

http://ssigjern.dk/manuals/60000170.pdf se side 15 ud fra manualen og diagrammet tror du så det vil være en fordel og smække en modstand paralel på her også selvom der ikke er problemer
Annonce
Nej jeg tror ikke det vil hjælpe noget at sætte en modstand parallelt over.
kun hvis du har indgangen konfigureret som EOL skal du bruge modstanden.
Man kan se på diagrammet at indgangene er trukket rimelig kraftigt op med en 2k2 ohms modstand så der burde være styr på indgangen.

Hvor langt er kablet til sensoren der fejler?
Prøv en anden indgang som du er inde på. Det lyder som om den er lidt syg
Skrevet af GDS-Elektro på 19 maj 2011 11:03
Nej jeg tror ikke det vil hjælpe noget at sætte en modstand parallelt over.
kun hvis du har indgangen konfigureret som EOL skal du bruge modstanden.
Man kan se på diagrammet at indgangene er trukket rimelig kraftigt op med en 2k2 ohms modstand så der burde være styr på indgangen.

Hvor langt er kablet til sensoren der fejler?

dvs hvis modulet står på porten som en eol med modstand så kan den selv finde ud af om den er en nc eller no port

det der forvirer er på den tegning side 15 er vise nc og en modstand og no en en modstand

de viser ikke noget om forskellen mellem seriel som er vist på det store diagram sidst i pdf filen og så paralel som på side 15

modstanden er nu 1k der skal bruges

kablet er max 10m men det er stp kabel der er brugt med snoede ledninger .
Skrevet af GDS-Elektro på 19 maj 2011 11:15
Prøv en anden indgang som du er inde på. Det lyder som om den er lidt syg

det vil blive prøvet næste gang vi kommer der ud

modulet er helt nyt så der er 3 år garanti på det
Skrevet af jetdirect på 19 maj 2011 11:19

dvs hvis modulet står på porten som en eol med modstand så kan den selv finde ud af om den er en nc eller no port
Nej det vil den ikke selv kunne finde ud af. Det man slutter til afgør om det er en NO eller NC port. Modstanden kan man så vælge at sætte på(og sætte porten til NC/NO EOL) hvis man vil kunne se om kablet til sensoren er blevet klippet over f.eks.

det der forvirer er på den tegning side 15 er vise nc og en modstand og no en en modstand

de viser ikke noget om forskellen mellem seriel som er vist på det store diagram sidst i pdf filen og så paralel som på side 15

Det kan jeg godt se. 
Jeg vil mene at tegningen på side 35 med modstanden i serie er forkert fordi at den i det tilfælde vil registrere det samme på indgangen hvadenten kontakten er åbnet eller kablet er klippet over.
modstanden er nu 1k der skal bruges
Ja som EOL modstand.
De 2k2 jeg snakker om sidder i indgangen som en pullup modstand
Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere