hvilket dyr har denne aktiverings rytme om natten

vi har en garage hvor der er en pir detektor til noget overvågning af lokalet (den tager også hen langs gulvet så man ikke kan krybe langs gulvet )

her se sidste dage har vi så oplevet at på flg tidpuknter har vi modtaget en sms med at der er aktivitet garagen

7/5 kl 23.18 & kl 02.18
8/5 kl 02.18 & kl 05.17 & kl 08.17
9/5 kl 02.14 & kl 05.14
10/5 kl 05.59
11/5 har den åbenbart holdt fridag
12/5 kl 02.51 & kl 05.51

udfra dette kan man jo se der er et mønster i det

der er ingen åbninger i garagen som er lukket så jeg har ingen ide hvad det kan være der aktiverer vores overvågning .

de eneste åbninger der er ,er ved eterneit tagpladerne (bølgen) hvis der er nogen dyr der kan presse sig igennem der

der er ikke mulghed for at sidde derude på adresen om natten og holde øje selv

har i nogen gode ideer til hvad det kan være for en karl der rumsterer om natten og om morgenen på ca samme tidspunkter ?

vi har en garage hvor der er en pir detektor til... Vis hele indlægget
37 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
der er noget der stadi undrer :

på side 13 står der :

1) NC – normally closed contact;
2) NO – normally open contact;
3) NC/EOL – normally closed with end of line resistor,
line resistor),
4)NO/EOL – normally closed with end of line resistor,

inde i programmet man programerer modulet op med der er 3 muligheder og vælge port staus på nc/no/eol

hvis man skal have nc/eol så går jeg ud fra man vælger EOL i programmet , men kobler man så blot en sensor på der har nc eller no funktion og så modstand på paralel på kontakt punktet

for det er vel ikke nc punktet i programmet man sætter modstand på

vedr det med når der er modstand på ,bør det så ikke virke hvis kabler kortsluttes før modstanden ?

porten bliver skiftet på søndag og så bliver port 3 sat til test så må vi se om det hjælper

den nye port vil så få modstand på og sat til eol med modstand på paralel .

bemærkede af da systemet blev afbrudt herforleden så står der i sms´n der kommer med kvitering at port 3 er auto bypass siger det noget om fejlen evt ,det betyder vel at systemet selv har lukket porten ned for ikke at komme med flere alarmer
Ja der er noget i den dokumentation der ikke hænger sammen. 4 beskrivelser af muligheder men kun 3 i programmet.

Nej det er ikke NC punktet der skal have modstand.

Hvis kablet kortsluttes før modstanden vil den bare se det som et lukket kredsløb.
Det vil i tilfældet med en NC være det samme som at alt er normalt og i tilfældet med no at sensoren giver signal.
nu er systemet så gået igennem

flg blev ændret :

1 kablet som var et rj45 125 mhz kabel er udskiftet til et 8 ledet med 4 par snoede ledninger
2 relæet i sensor lygtede brændt ,dette er udskiftet med nyt 12v relæ
3 pir sidder nu på port 4 (alarm)
4 pir tamper er lavet og sidder på port 5
5 så blev der lavet nogle små ændringer bla frakobling med dallas key nøglerhttp://svane-el.dk/adgangskontrol-1/brikker-og-kort-10/22008027-dallas-noegle-roed-21.html

nu har det kørt i ca 1 døgn og der har ikke været nogen problemer pt endnu ,der er lige bestilt en rapport fra modulet og den siger flg porte er ok
1) 230v olie fyr > ok
2 oliefyr drift > ok
4 pir garage > ok
5 pir tamper > ok
7 tamper > ok (system skab)

vedr eol det kunne jeg ikke lige få til og virke så det kører nc det hele pt. indtil vi får tid til og rode lidt mere med eol delen

noget andet der er lidt mystisk relæ udgangene er der jo 4 af
når de er slukket kan man måle 10v på portene
når de er aktive kan der måles 12.4 volt
i manualen står der man kan montere en sirene direkte på porten men det betyder den hyler selvom porten er slukket

sætter jeg så en relæ på ,så kan man fint tænde og slukke for dette

er der nogen logisk forklaring på dette ?
Siger du at du har prøvet at sætte en sirene på og at den hyler hele tide eller var det bare noget du gættede dig til ud fra de 10V du kan måle?
Annonce
Det jeg vil hen til er at det nok er en open collector udgang der ikke er drevet af noget når den er slukket. Der vil du sagtens kunne måle et spændings niveau når den er slukket. Du vil bare ikke kunne drive noget med det niveau.

Det blev måske lidt kryptisk men det lyder til at det er helt ok hvad du måler.
Skrevet af GDS-Elektro på 24 maj 2011 15:18
Siger du at du har prøvet at sætte en sirene på og at den hyler hele tide eller var det bare noget du gættede dig til ud fra de 10V du kan måle?

Det er konstateret fysik med en koblet direkte på som de viser i manualen 

+ på sirenen til + på modulet
- på sirenen til out 1 på modulet og denne port er sat som siren port i programmet

Det er da mærkeligt.
Udgangen er endda open collector som jeg regnede med kan jeg se i databladet.

Havde du også sirenen på mens porten var konfigureret som til relæet?
jeg tænker på om den også hylede i den situation så du kunne tænde og slukke for den ligesom et relæ?
Skrevet af GDS-Elektro på 24 maj 2011 17:29
Det er da mærkeligt.
Udgangen er endda open collector som jeg regnede med kan jeg se i databladet.

Havde du også sirenen på mens porten var konfigureret som til relæet?
jeg tænker på om den også hylede i den situation så du kunne tænde og slukke for den ligesom et relæ?

relæet er det sidste der er lavet ,indgang 4(pir garage) er mærket til udgang 1 og når pir aktiveres så trækker relæet i den tid som sirene time er sat til i programmet og dette virker .

men jeg tester lige næste gang vi er derude igen med en lydgiver direkte på porten .

et side spørgsmål ,den strømforsyning der er leveret med har jo batt backup ,der er et 3 polet stik hvor forbindelserne hedder flg :

1:AC input failure signal (low level < 0.7V when AC power on, high level > 2V when AC power off)

2:GND

3:Battery low signal (low level < 0.7V when battery working, high level > 2V when battery low)

nr 1 kan den bruges på modulet på en indgang eller skal der noget imellem

Det lyder jo til at funktionaliteten med relæet virker så burde det også virke med sirenen. Jeg kan ikke se der er forskel på relæet og sirenen på det punkt hvis der altså ikke er ekstern strømforsyning til sirenen?

De signaler fra strømforsyningen skulle den gerne kunne forstå hvis du tilslutter dem direkte til en indgang.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis