Skrevet af GDS-Elektro på 25 maj 2011 05:45
1) Det jeg fiskede efter var at vide om sirenen trak strøm til at give lyd fra modulets udgang eller den fik forsyning et andet sted fra og så bare brugte udgangen som et tænd sluk signal.
Hvis der sidste er tilfældet kan jeg godt forstå den hyler hele tiden for så ville den sagtens kunne se de 10v som et signal til at tænde. Normalt er der en pull up modstand på sådan en OPEN collector så man har styr på niveauet i slukket tilstand men den er der ikke i dit tilfælde fordi udgangen er beregnet til at drive sirenen direkte.
2) ja det lyder som en fin ide selvom det med relæet også er en fin løsning
1) den bruger udgangen til og afbryde for (- minus) på sirenen ligsom det er vist i manualen .
lige nu kører jeg kun med et relæ på udgang 4 som bruges til og skifte status lys i dallas proben ,der er en rød/grøn ring der lyser alt efter om der er afbrudt eller arm
modulet kan ikke styre de 2 lysdioder som standard så relæet er lavet så
+ fra modulet går ind på relæ spolens ene side, fra dette ben er monteret en modstand på 1k til midter benet på relæ punktet
det andet relæ spole ben går til out 4
hver side af relæ punkterne går til hver sin lys diode
den anden side af led er monteret til arm led porten på modulet
udgangen er sat op til og skifte alt efter om anlæget er tændt eller slukket (arm state)
dette kører rigtig fint mht skift af led farver .
takker for dine besvarelser