hvilket dyr har denne aktiverings rytme om natten

vi har en garage hvor der er en pir detektor til noget overvågning af lokalet (den tager også hen langs gulvet så man ikke kan krybe langs gulvet )

her se sidste dage har vi så oplevet at på flg tidpuknter har vi modtaget en sms med at der er aktivitet garagen

7/5 kl 23.18 & kl 02.18
8/5 kl 02.18 & kl 05.17 & kl 08.17
9/5 kl 02.14 & kl 05.14
10/5 kl 05.59
11/5 har den åbenbart holdt fridag
12/5 kl 02.51 & kl 05.51

udfra dette kan man jo se der er et mønster i det

der er ingen åbninger i garagen som er lukket så jeg har ingen ide hvad det kan være der aktiverer vores overvågning .

de eneste åbninger der er ,er ved eterneit tagpladerne (bølgen) hvis der er nogen dyr der kan presse sig igennem der

der er ikke mulghed for at sidde derude på adresen om natten og holde øje selv

har i nogen gode ideer til hvad det kan være for en karl der rumsterer om natten og om morgenen på ca samme tidspunkter ?

vi har en garage hvor der er en pir detektor til... Vis hele indlægget
37 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af GDS-Elektro på 24 maj 2011 22:13
Det lyder jo til at funktionaliteten med relæet virker så burde det også virke med sirenen. Jeg kan ikke se der er forskel på relæet og sirenen på det punkt hvis der altså ikke er ekstern strømforsyning til sirenen?

De signaler fra strømforsyningen skulle den gerne kunne forstå hvis du tilslutter dem direkte til en indgang.

1) sirenen får strøm fra modulets strøm forsyning ,sirenen bruger 160 mah så der er lang vej op til de 1.5 a som forsyningen leverer

2) ok det vil blive testet ,det ville være smart hvis 230v registreringen kan foregå den vej istedet for det relæ der kører på 230v nu for at registrere hvis det falder .

1) Det jeg fiskede efter var at vide om sirenen trak strøm til at give lyd fra modulets udgang eller den fik forsyning et andet sted fra og så bare brugte udgangen som et tænd sluk signal.
Hvis der sidste er tilfældet kan jeg godt forstå den hyler hele tiden for så ville den sagtens kunne se de 10v som et signal til at tænde. Normalt er der en pull up modstand på sådan en OPEN collector så man har styr på niveauet i slukket tilstand men den er der ikke i dit tilfælde fordi udgangen er beregnet til at drive sirenen direkte.

2) ja det lyder som en fin ide selvom det med relæet også er en fin løsning
Skrevet af GDS-Elektro på 25 maj 2011 05:45
1) Det jeg fiskede efter var at vide om sirenen trak strøm til at give lyd fra modulets udgang eller den fik forsyning et andet sted fra og så bare brugte udgangen som et tænd sluk signal.
Hvis der sidste er tilfældet kan jeg godt forstå den hyler hele tiden for så ville den sagtens kunne se de 10v som et signal til at tænde. Normalt er der en pull up modstand på sådan en OPEN collector så man har styr på niveauet i slukket tilstand men den er der ikke i dit tilfælde fordi udgangen er beregnet til at drive sirenen direkte.

2) ja det lyder som en fin ide selvom det med relæet også er en fin løsning

1) den bruger udgangen til og afbryde for (- minus) på sirenen ligsom det er vist i manualen .

lige nu kører jeg kun med et relæ på udgang 4 som bruges til og skifte status lys i dallas proben ,der er en rød/grøn ring der lyser alt efter om der er afbrudt eller arm

modulet kan ikke styre de 2 lysdioder som standard så relæet er lavet så

+ fra modulet går ind på relæ spolens ene side, fra dette ben er monteret en modstand på 1k til midter benet på relæ punktet
det andet relæ spole ben går til out 4

hver side af relæ punkterne går til hver sin lys diode
den anden side af led er monteret til arm led porten på modulet
udgangen er sat op til og skifte alt efter om anlæget er tændt eller slukket (arm state)

dette kører rigtig fint mht skift af led farver .

takker for dine besvarelser

Det lyder fint :-)

Nu spørg jeg bare fordi jeg er nysgerrig :-)
Den arm LED port lysdioderne er tilsluttet er det for at opnå at de blinker som beskrevet alt efter om den er tilsluttet eller ej?

Er det sådan en IButton Probe du har brugt? Der er godt nok beskrevet hvordan den skal tilsluttes i diagrammet men det ser lidt mystisk ud. Der virker din metode lidt mere til at gennemskue.
Skrevet af GDS-Elektro på 25 maj 2011 13:06
Det lyder fint :-)

Nu spørg jeg bare fordi jeg er nysgerrig :-)
Den arm LED port lysdioderne er tilsluttet er det for at opnå at de blinker som beskrevet alt efter om den er tilsluttet eller ej?

Er det sådan en IButton Probe du har brugt? Der er godt nok beskrevet hvordan den skal tilsluttes i diagrammet men det ser lidt mystisk ud. Der virker din metode lidt mere til at gennemskue.

ja når systemet er afbrudt blinker den langsom grøn der står noget om interval i manualen

når det er armed blinker den rød hurtig

ja det er en ibuttom den er med sættet incl 2 nøgler hvordan det fungerer ved jeg ikke ,men kunne tænke der er en transponder i nøglen der afgiver en kode som er unik for nøgler .nøgler har også et numer man skal indtaste i modulet eller man kan lære modulet koden ved og holde den på proben i 5 sek i learn mode

den metode de viser i manualen er lidt kryptisk ,som jeg forstår den vil man blande grøn og rød led sammen som vil give orange ved denne tilslutning da der ikke er nogen skift i farverne

det virker ok man holder blot nøglen på proben og så skifter den med det samme

krypteringen er 128 bit i proben så den kan ikke omgåes hvis den sidder ved en hoveddør fx

ledningen består af

data ledning
1x stel
1x stel for led
rød led
grøn led

samlet i et 3m lang kabel

http://svane-el.dk/adgangskontrol-1...l?q=dallas

printet de viser i pdf filen er ikke med i det modul vi har der går data ledningen direkte i sms modulet itouch port

http://svane-el.dk/adgangskontrol-1...l?q=dallas

Annonce
Det var også det med at blande de to farver sammen jeg studsede over selvom jeg ikke havde fantasi til det med at de skulle blandes.

Desuden mangler formodstanden jo på det diagram. Det er ikke så smart.

imellem tiden er der blevet rettet på modulet

så flg er testet indgang 3+6 har stået og kørt test og de har ikke meldt fejl
modulet er firmware opdateret så udgang 4 nu virker når der sendes sms til denne port .
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis